Wil je nietsvermoedend de paarden water geven...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Wil je nietsvermoedend de paarden water geven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:41

... Vind je dit in de paddock.

Afbeelding

Ik heb al even gegoogled, maar verder als een adder, ringslang of gladde slang (enige slangen die hier voorkomen) kom ik niet.

Iemand enig idee?

Overigens ga ik nu toch wat anders de wei in.... ;)
Laatst bijgewerkt door pinto_1 op 06-08-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:42

Ieeeeeuw :oo

Geen idee wat voor 1 het is!

Edit: zit ie er nog of is ie inmiddels weg?
Laatst bijgewerkt door monica08 op 06-08-11 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:42

Laatst bijgewerkt door SanderD op 07-08-11 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto weer in link gezet nadat foto hierboven zichtbaar is, in quotes namelijk liever geen foto's

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:43

Heb jij geen stroom op je draden?

wythlove

Ielkkkk gadver!!!!

Wietsje92

Apart zeg, zou zo ook niet durven zeggen wat voor soort het is.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:44

Je foto is niet zichtbaar.

8nnemiek

Ie! Ik zou me doodschrikken :')
Geen flauw idee wat het is, maar hij kan natuurlijk ook zijn ontsnapt uit een terrarium..

Debbie

Oh mijn god..

Is er niet 'iets' dat dit op komt halen? haha ik zou de wei niet meer in durven :')

furious

Ow gadver dan schrik je wel. Waar woon je ergens?

Sodeletuut

Re: Wil je nietsvermoedend de paarden water geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:45

Ieeeeeeh wat een engerd!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:45

monica08 schreef:
Ieeeeeuw :oo

Geen idee wat voor 1 het is!

Edit: zit ie er nog of is ie inmiddels weg?

Nope, mijn dappere echtgenoot heeft hem (gewapend met handschoenen en een emmer met deksel) in het bos gezet.

@Caira: ja, normaal zit er wel stroom op, maar we hadden met de honden even in de wei gespeeld, dus stroom was er even afgehaald. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:46

Dit lijkt wel een adder. Die hebben wij hier in de sloot en in de vijfer ook. Super mooie beesten. Doen je verder geen kwaad. Lekker laten zitten, tenzij je echt niet veilig voelt, dan even op laten halen door bijvoorbeeld de dierenambu.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-08-11 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re: Wil je nietsvermoedend de paarden water geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:47

Ze zijn beschermd en je mag ze dus niet verplaatsen, ook de D'ambu niet.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:47

Vraag Linda - Onley eens hier op bokt, die heeft best veel verstand van slangen. Weet niet of ze ook de wilde slangen kent, maar ze heeft er zelf een heleboel ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:48

ow wat mooi! waarom kom ik dat nou nooit tegen :) Heb zelf jaren lang slangen gehad, en ben niet zo makkelijk bang voor beesten (maar spinnen! nou, rennen! echt) en zeker niet onschuldige killers als deze.

Volgende keer gewoon vanaf blijven, wat je echtgenoot gedaan heeft is strafbaar (maar goed, kikkers mag je om dezelfde reden ook niet verplaatsen) .. je woont nu gewoon samen met een heuse crimineel :brr:

edit, he sufneus dat ik ben, volgens mij is het ook een ringslang inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 06-08-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:50

8nnemiek schreef:
Ie! Ik zou me doodschrikken :')
Geen flauw idee wat het is, maar hij kan natuurlijk ook zijn ontsnapt uit een terrarium..

Inderdaad inheemse slangen doen niet veel kwaad (volgens mij) maar tegenwoordig met al die terrariums en dierenwinkels weet je het nooit.
Gelukkig heb je een stoer vriendje :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:50

Heerlijk, met je blote voeten door het gras lopen, languit bij de paarden in de wei gaan liggen. Ik zal eraan denken :=
Dit lijkt me een gladde of ring slang, als ik deze foto zie een vrouwtje (lang leve de school-excursies en het Drentse land)

Maar leven die wel in het bos?
Laatst bijgewerkt door Caily op 06-08-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:52

Benfan schreef:
ow wat mooi! waarom kom ik dat nou nooit tegen :) Heb zelf jaren lang slangen gehad, en ben niet zo makkelijk bang voor beesten (maar spinnen! nou, rennen! echt)

Volgende keer gewoon vanaf blijven, wat je echtgenoot gedaan heeft is strafbaar (maar goed, kikkers mag je om dezelfde reden ook niet verplaatsen) .. je woont nu gewoon samen met een heuse crimineel :brr:

Haha, voor mij is hij een held. En ik was echt niet meer de paddock ingegaan met dat beest daar rondkruipend... En ja, mijn paarden moeten toch ook water krijgen... O:)

Overigens ben ik wel een dierenvriend, maar voor ratten, spinnen en slangen loop ik toch echt liever een straatje om... :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:52

De meeste ontsnapte slangen zijn rattenslangen en andere onschuldige wurgers. De gifslang houders zijn erg ERG serieus met wat ze doen en hebben de bakken om meer dan 1 manier beveiligt tegen uitbraak. Net als de kamer waar ze in zitten. Heb zelf een tijdje bij een slangenkweker gewerkt en op beurzen gestaan. Denk maar niet dat je de gifbeesten zomaar mee krijgt. De slangen in normale dierenwinkels zijn stuk voor stuk allemaal vrij onschuldige dieren. Wel uitkijken met de wat grotere wurgers (na 2.5M staat mij bij) die zijn dan wel weer 'onhandelbaar' door slechts een persoon.

Edit, @TS, Ik vind muisjes zo leuk haha.. ipv dat ik ervandoor ren pak ik ze op :P ratten sta ik van en respectabel afstandje te bekijken (want eerlijk is eerlijk, wilde ratten moet je voor uitkijken) Maar spinnen! SPINNEN! LOL echt, ren ik zo weg. En dan had ik kauw-giftige slangen in huis he? waarvan een best een heel naar agressief geval was

Afbeelding

Dat was van mij uit ook een hoop stress die in de hand te moeten hebben. Helaas door psygische problemen heb ik alles weg moeten doen. Had zulke mooie haakneuzen :( (waar deze tot behoord)
Laatst bijgewerkt door Benfan op 06-08-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:53

Caira schreef:
Dat is helemaal waar ook! Datzelfde probleem hadden ze hier een jaar jaar geleden ook, toen was er een adder die behoorlijk aan het groeien was geweest en de kinderen hier de stuipen op het lijf joeg door zijn aanwezigheid. Alhoewel de adder banger is voor de mens dan andersom gevreesd moet worden.
Het zijn hele nuttige beesten. En verplaatsen is behalve strafbaar ook niet echt zinvol, omdat ze vaak terug keren naar hun stek als de afstand dat toelaat.
Buiten dat is het niet echt een aardige actie van je vriend om hem in het bos los te laten aangezien dat niet hun leefgebied is. (ze hebben voornamelijk water nodig, als daaraan het bos grenst is dat natuurlijk buitengewoon top voor de ringslang!)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-08-11 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:56

een ringslang is het niet...is er niet iemand in de buurt die slangen houdt?
Slangen doen niets hoor,een adder bijt alleen als je erop gaat staan of hem in het nauw drijft.

Het lijkt trouwens wel een adder.
http://www.ravon.nl/Default.aspx?tabid=145
Laatst bijgewerkt door geerke op 06-08-11 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:57

[***] schreef:
Caira schreef:
Dat is helemaal waar ook! Datzelfde probleem hadden ze hier een jaar jaar geleden ook, toen was er een ringslag die behoorlijk aan het groeien was geweest en de kinderen hier de stuipen op het lijf joeg door zijn aanwezigheid. Alhoewel de slang banger is voor de mens dan andersom gevreesd moet worden.
Het zijn hele nuttige beesten. En verplaatsen is behalve strafbaar ook niet echt zinvol, omdat ze vaak terug keren naar hun stek als de afstand dat toelaat.
Buiten dat is het niet echt een aardige actie van je vriend om hem in het bos los te laten aangezien dat niet hun leefgebied is. (ze hebben voornamelijk water nodig, als daaraan het bos grenst is dat natuurlijk buitengewoon top voor de ringslang!)

Tja, het enige water wat ik hier in de tuin heb is de waterbak van de paarden en daar hoef ik hem dus echt niet in te hebben.
Het bos grenst trouwens hier aan de tuin, dus ging ervan uit dat hij daar vandaan komt...
Daarom vroeg ik me ook af of het wel een ringslang kan zijn, wat doet hij hier dan in wei/bosomgeving? Dichtsbijzijnde sloot is wel een paar kilometer "kruipen". ;) zijn eigenlijk alleen maar greppels langs de kant van de weg...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:58

geerke schreef:
een ringslang is het niet...is er niet iemand in de buurt die slangen houdt?
Slangen doen niets hoor,een adder bijt alleen als je erop gaat staan of hem in het nauw drijft.

Nou, die kans is wel groot als hij in de wei/paddock kruipt en ik nietsvermoedend op mijn slippers aan kom lopen.... :o

edit: brrr, hij lijkt wel erg op die foto die je erbij geplaatst hebt...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:00

laarzen aandoen :D