Hallo- Even kort want ik weet echt niet wat ik moet doen.
We{mijn vriend&ik} zijn bezig met de paarden stallen en ineens hoorden we geluid uit de hooischuur komen..direct gaan kijken en Jahoor een echt inimini klein baby katje. We hebben echt alles afgezocht op de meest rare plekken 'in het hooi op het hooi onder de pallets ect echt alles..maar er is er echt maar 1. Nu heb ik echt totaal geen verstand van katten. we hebben ze zelf dus ook niet & dat was ook niet de 'planning' maar komt de moeder nog terug ? wat moeten we in de vrede doen???
Het katsje heeft zn oogjes los al denken we dat hij zo'n 2 tot 4 week oud is. er komen hele piep kleine tandjes door en verder weten we ook niets dus daar is ook alles mee gezegd
even het asiel bellen of de dierenarts, die kunnen je dan zeggen wat te voeren ed
AngelofLove
Geplaatst: 06-08-11 16:37
Ocharme, hebben jullie in de buurt van de schuur al eens katten zien lopen of helemaal niet?
Ik zou de DA even bellen voor advies en eventueel de dierenambulance? Hier hebben we een speciale organisatie die zich inzet voor zwerfkittens en hun moeders.
Heb je foto's van hem? Misschien handig om leeftijd een beetje te schatten. En zou je hem ook even kunnen wegen?
poeh zou het niet zo goed weten aan de ene kant denk ik laten liggen meschien komt mamma nog terug maar aan de andere kant denk ik zelf voeren en in huis nemen of kijken voor een soort opvang omdat hij ook achtergelaten kan zijn
Alvast erg bedankt voor de reactie's. Top! Nou weegschaal heb ik niet helaas. Maar ik de Dierenambulance zal ik direct even bellen! heel erg bedankt!
xDeems
Geplaatst: 06-08-11 16:42
jeetje, ik hoop dat de moeder snel langs komt.. hoe kan nou één katje verdwaald zijn?
cissy
Geplaatst: 06-08-11 16:46
niet teveel aan het kitten zitten ivm mensengeur zodat moederpoes haar niet verstoot. dan rustig afwachten en als moeders echt niet terugkomt dan kitten opvangen (en dan uiteraard niet naast het kitten gaan zitten wachten:) ) Kan zomaar zijn dat moeders aan het jagen is en haar kind even alleen heeft gelaten, ze moet tenslotte ook eten.
Als het kitten al zo'n 2 weken is zal je verwachten dat er gewoon een moeder rondloopt ergens. Even in de gaten houden. En nu dus even laten zitten waar het zat.
Nou ik heb de dieren ambulance gebeld en hij kan ieder moment komen. Ik heb water op een bordje gedaan en hem er eerst met mijn pootjes ingezet en daar begon hij/zij van te drinken. We hebben hem ook eerst een tijdje laten zitten daar maar zn moeder kwam niet opdagen WE hebben haar ook niet weer gezien dus misschien zou het kunnen dat ze deze achtergelaten heeft? De Dierenambulance leek het toch beter hem op te halen. Hij lijkt steeds in slaap te vallen nadat ie water gedronken heeft.
Ik wil jullie toch heel erg bedanken voor jullie reactie's & raad!!!!!!!!
De kitten is opgehaald. De D.Ambulance En wij hebben samen nog eens de schuur doorzocht maar geen enkele andere kitten gevonden Hij dacht dat het kitten misschien te hard aan te tepels van mama gelurkt had dat ze zo geschrokken was en is weggerend..En hij had moeders ook al terug verwacht..want hij is net pas opgehaald en we hebben de boel daar juist met rust gelaten zodat ze in alle rust terug kon..maar helaas. Nou we zijn in iedergeval blij dat hij nu in goede handen is en verzorgd wordt door mensen die er WEL verstand van hebben.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken hoor!!!!!!