Heel leuk natuurlijk, maar er is een klein probleempje.... onze hond.
Wij hebben een foxterriër van 8 jaar, die nog super fit is. Nog heel actief, rent graag achter een balletje aan, speelt nog volop etc. maar er is 1 ding waar ze woest op is: katten..
Nu zul je je misschien afvragen, waar begin je aan??
Onze hond is opgegroeid met een kat. Toen ze nog pup was, hebben we de dag voor zij kwam ook een kitten in huis gehaald. Ze groeiden samen op en waren dikke maatjes. Ze speelden met elkaar, sliepen in 1 mand en als de hond uitgelaten moest worden, stond de poes ook bij de deur en wilde dan altijd per se mee.
Toen de poes op een gegeven moment kittens kreeg, was onze hond daar helemaal verliefd op. Ze lag hele dagen bij de kittens en hielp ook met de verzorging (likken, erop letten dat ze niet wegliepen etc.) Toen de kittens 8 welem pid warem, zijn ze naar een nieuw adres gegaan, nog geen half jaar later was onze poes verdwenen en we hoorden later dat andere mensen haar doodgereden hadden gevonden.
Vanaf dat moment is de knop omgegaan bij onze hond. Als ze een kat ziet, gaat ze blaffen en grommen. Als ze de kans krijgt gaat ze er ook achter aan. Alleen bij het woord alleen al: Poes(je) flipt ze hem en rent ze blaffend naar het raam.
Het is nu alweer 6 jaar geleden dat onze poes overreden werd, dus het is lang geleden dat ze met een poes woonde pmder 1 dak.. Omdat we toch erg graag weer een poes willen, hebben we besloten om het toch te gaan proberen. We hopen dat de hond anders naar een kitten kijkt dan naar een kat.
Vanmiddag komt de kitten. Wat kunnen we het beste doen om de hond aan de kitten te laten wennen en om problemen te voorkomen? Ik zit namelijk niet op een moordpartij ofzo te wachten...
haha ik zal morgen eens een foto plaatsen. Ik denk dat het best goed gaat komen nu
vanavond was ze toch bezig!! continu de hond uitdagen, ernaar toe rennen, heel arrogant erlangs lopen etc. haha, we hebben toen de hond maar weer vast gehouden, want die werd er helemaal gek van. Ze lopen sinds begin van de avond wel allebei los door het huis en dat gaat goed. Behalve dan als de kat gaat uitdagen, dan wordt de hond ook heel druk, dus dan houden wij haar weer vast