kittens versleept hellp...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

kittens versleept hellp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 01:18

hoi allemaal.

mijn kat heeft 2 dagen geleden 4 kittens gekregen,
vandaag heeft ze het raampje open geduwd en is naar buiten geweest, nu heeft ze 3 van de 4 kittens versleept.
en waarheen geen idee.!!.. ik kan ze nergens vinden. maar nu geeft ze de achtergebleven kitten ook geen voeding!!... wat moet ik doen!!!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 01:33

Bel de Da even zou ik zeggen. Verder de moeder volgend denk ik zo, ze zal naar haar kittens gaan op den duur.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 01:34

IggyPop schreef:
Bel de Da even zou ik zeggen. Verder de moeder volgend denk ik zo, ze zal naar haar kittens gaan op den duur.

volgen zal ze waarschijnlijk zien als een bedreiging, en dan juist niet naar de kittens gaan

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 01:38

jeetje wat erg dit zeg!!
heb hier helemaal geen verstand van.
maar wil ts veel sterkte en wijsheid toewensen.
zou de poes de kittens naar buiten hebben gebracht?

Bon_charmeur

Re: kittens versleept hellp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 01:55

maar als ik het raam open doe... dan gaat ze waarschijnlijk ook de laatste verslepen.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 01:59

dan heeft ze wel haar nest compleet?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 02:04

ik zou het raam open zetten.

kans is groot dat moeder poes best wel weet wat goed is voor d'r kittens, feit dat je ze niet kan vinden betekent dat ze ws. wel ergens beschut liggen.

mijn rode katertje is ook in een zelfgebouwd nestje in de hoek van een schuur opgegroeid...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:12

Beauty_J schreef:
maar als ik het raam open doe... dan gaat ze waarschijnlijk ook de laatste verslepen.

Dan heeft hij tenminste wat te eten...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:29

dan voelde voor haar de plek waar het nest nu lag niet veilig genoeg.
Lag ze op een plek waar het misschien soms wat te druk kon zijn???
Zet het raam open en laat haar die laatste ook naar de andere brengen voordat ze allemaal dood gaan.
Als ze de laatste meeneemt kan je haar toch volgen en dan weet je waar ze zijn?
Dan kan je daarna een heel rustig plekje zoeken in huis waar je ze rustig kan laten groeien.
Als ze nu al de hele nacht bij de anderen weg is geweest kunnen die al onderkoelt zijn.
vind ze en geef ze een warm plekje

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:32

Raam open zetten en eventueel volgen, laat nu moeder natuur even zijn werk doen! Die andere zijn anders ten dode opgeschreven!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:44

Ik denk dat als ze ze heeft versleept, dat ze er in elk geval voor zorgt en dat je je geen zorgen hoeft te maken. Moederpoezen zijn heel goed in kittens verstoppen en sommigen verplaatsen wel een paar keer omdat ze dan toch ineens niet tevreden zijn. Zorg dat ze de laatste kitten ook mee kan nemen, anders heeft ze straks heel veel stress. Niet weten waar ze zijn is voor jou vervelend en voor haar heel fijn nu :) Komt goed, als je een beetje oplet, dan zie je vanzelf waar ze heen gaat...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:45

Raam open zetten, moeder kitten laten verslepen, moeder van een afstand in de gaten houden. Dikke kans dat ze ergens rondom het huis zit. Weet je waar ze zich wel vaker verstopt rondom het huis?

Je komt wel op mij over als iemand die nog nooit eerder een nestje hebt gehad en niet weet wat er nou precies allemaal bij komt kijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:05

het raam openzetten, en volgen maar! :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:29

zit ook wel kans in dat ze opnieuw gaat verplaatsen als jij op haar nieuwe plek verschijnt ;)

ze vindt je vast heel lief, maar d'r kittens zijn d'r meer waard denk ik.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:49

Ik zou het raam open zetten. Poezen die hun kittens verslepen doen dit vaak met een rede. Poezen zijn volgensmij heel goed in staat om zelfstandig hun nest te verzorgen.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:52

ts, hoest nou??

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:09

Ja, zit ik me ook af te vragen, weet je alweer waar ze zijn? En heeft de laatste kleine wel ook voeding gehad?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:17

laat moeder maar, die weet het wel. Waarom willen wij ons altijd overal mee bemoeien?

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:23

die van ons bleef ze ook verslepen, ze vond het te druk in de woonkamer
later lagen ze dus in de kledingkast, we hebben haar toen op een andere slaapkamer gezet en dat ging goed
waarschijnlijk vind ze het te druk en heeft ze ze daarom versleept, ik zou ze niet afzonderen van haar kittens anders gaan er een aantal dood
je kunt haar heel voorzichtig volgen, maar als je ze terug haalt zal ze een ander plek zoeken

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:16

Inderdaad raam openzetten want als moeder niet terug kan naar haar kittens zijn ze binnen een paar uur dood!

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:30

Moederpoes weet VEEEL beter wat goed is voor haar jongen dan jij! Ga daar maar van uit! Ik hoop voor je dat ze de laatste ook komt halen, dat doet ze trouwens alleen als jij haar daar niet in stoort. Er is een grote kans, dat ze de jongen na een tijdje weer terug brengt, omdat ze ook weet dat jij op een gegeven moment meer eten hebt dan zij. Als je haar met rust laat kom je er op een gegeven moment wel achter waar ze ze verstopt. Maar laat haar minstens de eerste drie weken met rust. Als ze door heeft dat je haar vertrouwd met haar kinders, zal ze jou ook eerder vertrouwen.

Succes!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 01:14

Bij de da geweest, grote kans was dat er iets met de andere jongen aan de han was, of moeders was ziek en heeft ze zelf dood gemaakt, ze gaat helemaal niet meer naar buiten, volgen wou niet eant moeders ging meteen wer naar binnen, en legt het jong nu steeds in mijn bed, heb een kruik en deken waar ze nu samen in slapen. Alleen vind ik dat de kleine heel veel piept, en moeders gaat doodleuk verder slapen. Wel ligt ze vaak bij de kleine, maar word er snachts wakker van.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:44

Ik heb ooit als kind toen ik op een boerencampinkje stond een kitten uit de bek van de moeder gehaald (getrokken uit angst)en teruggelegd en om de een of andere reden had moeders daar naar geluisterd en de kittens op die plek gehouden. Ik was bang dat ik op mn sodemieter zou krijgen omdat ik teveel bij de kittens was en de boer had gezegd dat ze ze dan zou verslepen. volgens mij heb ik haar toen ook gevolgd en de rest ook terug gelegd ik was 8 denk ik. maar weet het nu nog komt ineens boven borrelen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:53

@franka75: agossie, wat schattig.