gister is mijn duitse herder bevallen van 8 prachtige pups nu ligt ze elke keer te hijgen en heb net de temperatuur opgemeten deze is 40.2 is dit te hoog of is dit normaal voor een pas bevallen hond?
Ik heb geen verstand van bevallen bij honden, maar ja, dat lijkt me te hoog!! Weet je zeker dat alle pups er uit zijn? Is er een DA bij geweest? Misschien een idee om die maar even snel te bellen?
(heb zelf ook een DH...)
Ik hoop dat ze snel beter wordt!
justahorse
Geplaatst: 06-08-11 00:56
Als je hond nog ligt te hijgen, zou ik de dierenarts bellen. Het kan zijn dat er nog een pup achter is gebleven. Je hond heeft wel wat verhoging.
quartel
Geplaatst: 06-08-11 00:58
DA bellen......na een dag zou je hond al helemaal bijgekomen moeten zijn...dit is echt niet zoals het hoort. Ik vermoed datr er iets achter gebleven is...pup...placenta.... Als dat gaat ontsteken ben je verder van huis......zeker wat betreft de melk voor de kleintjes
Heb je alle nageboortes gezien? Zo niet heb je kans dat er 1 is achtergebleven (of zelfs een pup). Deze kan binnen een dag al zorgen voor een ontsteking in de baarmoeder. Laat een DAen, die kan kijken of er iets is achter gebleven en dan gelijk een middel geven om te zorgen dat dit alsnog naar buiten komt, samen met een AB-kuur.
ze heeft nog steeds koorts maar heb alweer contact gehad met de da ze is goed levendig enz dus moet het gewoon blijven aankijken want de da kan er ook niet meer aan doen mocht ze slechter worden dan moet ik terug bellen
quartel
Geplaatst: 06-08-11 19:10
Heeft hij niet gekeken of ze van binnen wel schoon was dan?
quartel ze hebben haar buik gevoeld via de buitenkant en ze vond haar baarmoeder nog wel wat groot aanvoelen ze zei het is te klein voor een pup maar het kan best wezen dat er nog een nageboorte in zit toen heeft ze een injectie gekregen en ik heb pillen mee gehad
moest even 152,- afrekenen............ nou maakt dat geld me niet uit al kost het me 500,- bij wijze van spreken maar ik vind het gewoon raar dat het dier nog steeds koorts heeft.............ga zo nog maar eens temperatuur opnemen
quartel
Geplaatst: 06-08-11 19:47
152 euro???? Ze zal het zeker waard zijn maar mijn hemel....dat is veel geld zeg!!! Had ze zeker wel van de koorts af mogen zijn......heeft ze niets meer verloren aan troep na de spuit?
bah....ik hoop dat het snel beter met haar gaat en ze kan gaan genieten van haar pups
dat is machtig veel geld zeg! zeker als je weet dat een flesje pyton slechts 8 euro kost.... en dat is genoeg voor 20 honden.... maar goed... hopen dat je hond er snel vanaf is, en dat ze er niet te veel last van heeft gehad...
temp weer opgemeten en die was 38.4 ze heeft lekker een poosje bij me op de bank gelegen en ze heeft al aardig wat gegeten vandaag dus dat is ook een goed teken