Katten verhuizen en samen voegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Katten verhuizen en samen voegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 16:10

Hoi allemaal.

Ik ga binnenkort samen wonen, we hebben een huis gekocht. We hebben nu beide nog een huis. Dus mijn katten en zijn kat en hond (mijn katten kennen de hond al wel en geeft geen problemen) gaan binnenkort ook bij elkaar wonen. Hebben jullie een idee hoe we dat het beste kunnen doen? We moeten nog redelijk wat verbouwen. ik wil ze nog niet verhuizen als er nog veel onrust (vanwegen verbouwen) in huis is want de jongste kat van mij is erg angstig. Zowel mijn katten als mijn vriend zijn kat zijn volwassen, de kat van mijn vriend is geen andere katten gewend en best een vechterbaas buiten.

Iemand tips om dit zo geleidelijk mogelijk en rustig te laten verlopen?

barrelover

Re: Katten verhuizen en samen voegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:13

Hoi,

Wij hebben laatst mijn katten (2 poesjes van een jaar) en de oude kat van mijn vriend (kater 20 jaar) samen gevoegd. In het begin was het echt haat en nijd maar na een tijdje zijn ze aan elkaar gewend. we hebben een groot huis dus als ze ekaar zat waren gingen ze gewoon hun eigen weg. Nu nog steeds trouwens.

Daarna hebben we een hond erbij gekregen en daarna nog een hond en dat ging hetzelfde. Eerst haat en nijd en nu gaat het prima, als ze maar ff naar een 'eigen' plekje kunnen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:13

Heel goed dat je ze pas over wilt doen als alles klaar is, dat geeft al rust :)
Wat mij het beste lijkt is om ze tegelijk in het " nieuwe " huis te doen, hierdoor hebben ze geen van alle het idee dat het " hun " territorium is. Ook kan een verdamper nog wel eens helpen om de rust te bewaren bij een verhuizing en samenvoeging van katten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:15

Ik vind zelf een kattenkamer een MUST!
Dat heb ik zelf ook een fijne plek voor de katten waar ze een grote of een paar krabpalen hebben en waar hun kattenbak staat enzo... en idd pas verhuizen als het zo goed al klaar is :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 16:24

probeer ik ook voor elkaar te krijgen maar mijn vriend wil het liefst gelijk over zodat zijn huis verhuurt kan worden ivm dubbele lasten. Dus ik twijfel om mijn huis dan nog een maand aan te houden en zijn kat voor een maand naar mijn huis te verhuizen....weet gewoon niet wat handig is...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:29

Is erg lastig idd.. Maar probeer ze met zijn alle tegelijk in een nieuwe onbekende ruimte voor alle katten te zetten. Wat ook nog wel eens wil werken, is de Feliway verdamper. Dit zijn feronomen, die ervoor zorgen dat de katten zich iets fijner voelen, iets minder gestressd zijn.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:58

ja ken het, krijg nu hulp van iemand die een studie kattengedrag doet, erg lief

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:48

Ok! Dat is wel fijn! Hopen dat dat goed werkt! Is toch fijn als ze met z'n alle gewoon overweg kunnen :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:51

Volgens mij is het het beste om ze alledrie tegelijk over te verhuizen naar het nieuwe huis, zodat ze geen van allen in elkaar territorium terecht komen, maar allemaal te gelijk een nieuw huis krijgen.. snap je wat ik bedoel?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 14:51

ja natuurlijk, en dan? gewoon maar los laten? dat gaat dus niet met die kleine van mij....

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:56

Je zal ze toch een keer samen willen doen? Dan kan het het beste op vreemd terrein voor allen..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:50

Gewoon onder toezicht allemaal tegelijk los laten idd. Het is voor alle katten dan vreemd. Ze zullen allemaal op zoek moeten naar een eigen plekje en deze dan gaan toeeigenen. Maar zo hebben ze wel allemaal een kans op een plekje..
Dus ik zou ze idd allemaal onder toezicht loslaten tegelijk. anders komt jouw kleine er als laatste bij en dan hebben die andere al een eigen plek..

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 10:23

nee mijn kleine zit samen juist, die van mijn vriend zit alleen...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:43

Ok, Nouja, dan nog is het gewoon het handigst om ze allemaal tegelijk los te laten. Dan kunnen ze dan gewoon allemaal hun eigen plekje zoeken.