Zijn er mensen op dit forum die een Saarloos wolfhond hebben?
De afgelopen tijd heb ik me suf gelezen op i-net over dit ras en raak steeds meer verliefd na het lezen van al die informatie, maar......het is niet zomaar een hond dat is mij wel duidelijk ondertussen. (oa geen beginnershond vanwege karakter)
Mijn man en ik willen in de toekomst graag een hond, geen doorsnee huishond (die kunnen uiteraard ook super zijn) maar een hond die we als volwaardig gezinslid op kunnen nemen in ons huis en waarmee we activiteiten mogen ondernemen.
We zijn allebei behoorlijk gek van honden en wij worden niet vrolijk van een hond die genoegen neemt met een paar keer dag een wandelingetje.
Wij zijn graag in de natuur en gaan er vaak met z'n 2-en op uit, ondanks dat we het met z'n 2-en goed naar ons zin hebben missen we iets....
We lopen over de hei en bos en dan zien we mensen lopen met hun hond dan krijgen we allebei de kriebels, beetje moeilijk te omschrijven eigenlijk, maar misschien begrijpt iemand wat ik bedoel.
Maar goed het niet zo dat we nu op stel en sprong een Saarloos moeten hebben omdat ons dat wel leuk lijkt of graag een wandelmaatje willen hebben.
Het is veel meer dan dat......
We hebben zitten denken om een langs verschillende fokkers te gaan om zo meer info te verkrijgen over dit bijzondere ras, maar omdat we geen haast hebben en niet van plan zijn om gelijk een pup te kopen en omdat we bang zijn alleen de positieve informatie te krijgen vraag ik me af of er misschien bokkers zijn met een Saarloos?
Zodat we via een neutrale weg (zonder enig belang) informatie en ervaringen kunnen uitwisselen en misschien wel eens kennis mogen maken met een Saarloos?
Want een foto en karakteromschrijving op i-net is leuk, maar niet te vergelijken met een een 'real life' Saarloos,.....denken wij althans.

Tips of adviezen om informatie te verkrijgen of ervaringen van mensen die zich destijds voorbereid hebben over de eventuele aanschaf zijn erg welkom.
. Het is over het algemeen geen doorsnee hond qua karakter. Het is belangrijk je goed te verdiepen in dat karakter en te bekijken of dat aansluit bij je wensen. Je moet zo’n hond in ieder geval niet alleen nemen om het uiterlijk. Je moet als baas stevig in je schoenen staan.
. Een Saarloos hebben is eigenlijk meer een ‘way of life’ denk ik. Ik denk dat mensen met een Saarloos hun leven over het algemeen meer aanpassen aan de hond. Wij hebben bijvoorbeeld een heel terughoudende Saarloos. Daar moet je dus rekening mee houden. Hoewel een Saarloos over het algemeen wel steeds stabieler wordt naarmate hij ouder wordt. Ze zijn zo rond de 4 tot 5 jaar pas echt volwassen. Ik ben ook minder gaan werken voor de hond en verder werkt mijn vriend nog een paar dagen thuis en kan hij met hem een paar dagen mee naar het werk. Dus hij is weinig alleen.