Probleempje met rottweiler

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Probleempje met rottweiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:32

Mijn vriendin heeft een rottweiler van 9 maanden, en als ze die uitlaat en hij erg trekt of opgewonden raakt begint hij heel erg raar te hoesten en hijgen. Ze is er al 2x mee naar de dierenarts geweest, maar het blijft hetzelfde en ze maakt zich best wel zorgen. Herkent iemand dit??
Ze laat hem uit met een arnes.

Deri

Re: Probleempje met rottweiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:35

Ze zal hem eerst moeten leren dat hij niet trekt.
Als de riem de hele tijd strak staat krijgen ze minder lucht waardoor je dat hoesten/hijgen krijgt.

En wat is een arnes?? Ik neem aan dat je een harnas bedoelt? Dan is dit denk ik niet de goede maat als deze langs de nek loopt. Deze moet voor de borst langs lopen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:37

Van tuigjes gaan ze alleen maar harder trekken, dit is vooral een kwestie van opvoeden! Dus hard aan het werk zou ik tegen je vriendin willen zeggen ;) Ga opzoek naar een goede cursus als je niet weet hoe je dat het beste afleert.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:38

Sorry, ik denk dat ik per ongeluk het spaanse woord heb gebruikt. Dat van dat trekken heb ik ook al gezegd, hij begint echter te trekken als hij katten of iets dergelijks ziet.
Binnenkort wil ze er ook mee naar de hondenschool.

Hoi Choco :D Hoe is het met Puk??
Ja idd, ze wil ook zeer binnenkort naar cursus. maar hij doet het ook als hij bevoorbeeld los loopt, het is een heel schor geluid, net alsof er iets vast zit in zijn keel en heel hard.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:40

Indd, aanleren dat ie niet mag trekken, en natuurlijk voldoende water geven. Ik heb een rottweiler van drie maanden, met een normaal halsbandje, en als die gaat hangen gaat ze ook hoesten en hijgen, heb dat met verschillende rottweilers gehad.. Misschien is een slipketting iets? Dan leren ze heel snel het trekken af, en krijgen ze geen druk op de longen door het harnas.. Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders moet je maar even pb'en;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:44

Ze ging eerst met een slipketting, maar de dierenarts dacht dus dat het daar door kwam en toen heeft ze het harnas gekocht, maar er zit nauwelijks verbetering in en ook met het loslopen en rennen buiten heeft ze het.

En water geven is natuurlijk logisch, helemaal in Spanje :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:51

Hoelang doet hij dat al dat geluid maken?

Met pukkie gaat alles goed gelukkig! Groeit nog steeds maar niet meer zo hard ;) En de jouwe? Ook alles goed?

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:55

En als ze helemaal losloopt? Dus ook zonder harnas, slip? Of begrijp ik het nou verkeerd;)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:57

zou best kennelhoest of reverse sneezing kunnen zijn. Op youtube staan wel filmpjes hoe dit klinkt :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:01

Als er ook maar enige druk op de riem staat doet mijn Ollie dat ook. Die is sinds ie een keer kennelhoest gehad heeft vréselijk gevoelig op de luchtwegen, en het klinkt dus ook direct dramatisch, hijghijgkuchkuchhijg Terwijl ie dan vaak helemaal niet zo heel hard trekt :P Maar met een tuigje doet ie het niet, en ook niet als ie losloopt, dus ik denk dat er bij de Rott van je vriendin iets anders aan de hand is, en dan zou ik er toch eens een bezoekje dierenarts aan wagen :) Zou idd kennelhoest kunnen zijn :j

wbt het niet trekken, tja een hond leert dat niet vanzelf, daar moet je 'm in begeleiden :) Goed dat ze binnenkort een cursus wil volgen, dat helpt vast al een hoop :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:06

Fijn dat het goed gaat met Puk :D met mimi gaat alles prima :D Groeit als kool en super ondeugend!!
Jesjepaarden, als ze los loopt en ze maakt zich druk of ziet andere dieren dan doet ze het ook!

Dus jullie denken dat het kennelhoest zou kunnen zijn?? Wat raar dan dat de DA dat niet opgemerkt heeft of is dat moeilijk te ontdekken??

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:35

Het kan ook een lekkend hartklepje zijn, onze vorige hond had dat, bij veel inspanning (trekken aan de riem of gewoon zich druk maken) dan begon hij te hoesten en te kuchen. Beetje zo'n schrapende hoest zeg maar. Dit kwam omdat zijn hartklepje niet goed werkte en het dus op zulke momenten niet genoeg zuurstof rondgepompt kreeg en hij dus benauwd werd. Misschien kun je dat eens aankaarten bij de DA? Het hoeft natuurlijk niet, er zijn genoeg andere dingen die het ook zouden kunnen zijn. :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:22

nadat mijn hond ziek was geweest had hij opeens wel eens last van reverse sneezing. als je hier even op googeld en een filmpje bekijkt herken je meteen of het dit wel of niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:27

het kunnen volgens mij meerdere dingen zijn...
maar ik denk gewoon dat het een kwestie van opvoeden is :=

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:36

dat hoesten komt doordat ie druk op zn luchtpijp kriijgt als ie zo hard trekt, hier kan een da niets aan doen, opvoeden is het enige en helemaal aangezien een rotweiler nog een stuk sterker gaat worden en best een dominant ras is, ze moet wel de baas over de hond blijven anders word ze een gevaar voor anderen straks en neem niet aan dat ze dat wil, rotweilers zijn heel lief, maar hebben wel heel duidelijk leiding nodig anders kunnen ze best gevaarlijk worden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:41

hij doet het ook als hij losloopt, dus dan zou hij geen druk op zijn luchtpijp moeten hebben.

verder ga ik er in mee dat je een rott goed op moet voeden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:14

Ik heb mijn vriendin alle suggesties en antwoorden laten lezen en ze gaat deze week nog een keer naar de DA .
Bedankt allemaal voor het meedenken :)