fietskar/wandelwagen voor hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

fietskar/wandelwagen voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 13:35

Oke, dus heel kort gezegd. Wat is een goeie degelijke makkelijk te gebruiken en op te bergen fietskar voor de hond, die evt omgebouwd kan worden tot wandelwagen ivm onze ouder wordende (nu 13 in januari jarig) jack russel Dirkje. Ik ben van plan om wat meer te gaan fietsen/wandellen maar voordat ik echt bij het bos ben is Dikke-neus meestal al wel uitgelopen (en anders ik wel :P) Het liefst sleep ik dat ding niet met me mee, en word ik op magische wijze wat sterker dat ik een tijdje met een 8 kilo zware hond kan lopen in mijn armen... maar dat is helaas een illusie :') Het lijkt me helemaal leuk omdat ik en mijn vriend willen verhuizen naar Zuidlaren, veel natuurgebieden waar we dus heen kunnen fietsen!

Afbeelding
Dirkje wou ook even wat zeggen "woef woef, waf piep woef! waffedewoefwaf blaf kef..murf.. kef blaf woefedewaf"

Ik ben het wel met haar eens, er moeten wel 2 hondjes in kunnen en hij moet vast aan een mountian bike (niet dat ik offroad ga rijden met die honden achter me aan %). Verdere tips voor lekkere botjes, hoe zorg ik ervoor dat mijn baas me niet meer scheert/plukt/kamt zijn ook welkom.

chocobroodje

Re: fietskar/wandelwagen voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:27

Ik heb laatst het fietskarretje (voor kinderen) van mijn schoonzusje overgenomen, ook met de bedoeling om mijn hond erin te kunnen gooien maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Via marktplaats zijn ze goed te vinden voor niet teveel geld, maar ik zou toch de honden uitvoering nemen aangezien ze daar met ritsen werken en ik nu loop te klooien met klitteband.... De kinderen snoer je vast maar je hond toch minder snel ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:28

Daar had ik ook al naar zitten kijken inderdaad, of een gewone fietskar wat aanpassen (als een mini huifkarretje :D) maar toen dacht ik "laat ik eens op bokt vragen'

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:31

Ik heb een doggy ride, speciaal voor honden en daar kun je een onderstel onder zetten zodat het ook een buggy is.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:31

ik heb er hier eentje staan, zo goed als nieuw.
grote maat, mijn labrador zat erin maar die voelde zig er ineens te groot voor en wou er niet meer in.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:49

Een doggyride. Die dingen zijn echt ideaal :j Supermakkelijk tot heel klein op te vouwen (wielen klik je er zo vanaf en het 'huisje' is opgevouwen heel plat) en met een jogger- of strollerset heb je een extra voorwiel en een duw-handvat :) echt heel handig en vrij stevig ook, das ook niet onbelangrijk :P

Zijn er in verschillende maten dus je moet ff kijken welke voor jou geschikt zijn, alle 'raampjes' zijn van gaas en niet van plastic (zoals je bij goedkopere fietskarren wel eens ziet) dus er is voldoende doorluchting en van zichzelf is ie spatwater dicht dus een regenbuitje moet ie wel overleven. Je moet er natuurlijk niet uren mee in de zeikregen gaan lopen, dan kun je er beter een regenhoes bijkopen ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:21

Onze andere hond die uren kan lopen wil nog geen 5 minuten naar buiten als het hoost, net als het baasje!. Dus ben ik altijd zo aardig om me maar 'aan te passen' maar je kan altijd overvallen worden natuurlijk.

Enige nadeel vind ik de prijzen, die doggyrides zitten rond de 250 euro.. man man, koop ik toch gewoon een nieuwe hond voor :P

had jij nou een te koop dan Plientje?

Edit, owww!!! die mini is geweldig, kan gewoon omgebouwd worden tot wandelwagentje (wat ga ik daar een hekel aan krijgen, ik vind die rollijnen al onhandig groot )

nu nog mijn vriend zover krijgen. :(:)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:47

Ja ze kosten nogal wat idd, maar daar staat tegenover dat ze echt heel stevig zijn :j Maargoed, ik weet hoe het voelt, die prijs ;)

Je moet wel ff opletten, of ze beiden in de mini kunnen, niet alleen qua gewicht maar ook qua formaat, zegmaar :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 22:02

Dan zou hem eerst in het echt moeten zien, ik denk dat de mini te mini gaat zijn voor beide honden.
Gaat om 2 j.r teefjes, Anna is wel klein maar Dirje vult haar wel aan met die spier massa van haar.

edit, afmetingen opgezocht, gaat te klein zijn. 1 hondje past, 2 hondjes is te klein, dat word een grotere aanschaffen :S zag al een te koop in Assen voor 150 ipv 244 dus dat scheelt wel. Alleen nog de jogging set erbij maar dat kan later altijd nog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:48

De mijne staat overigens te koop als je interesse hebt ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:55

Ik wil de mijne wel aan je verkopen, ik woon alleen wel ver bij je vandaan.
Neem aan dat je hem ff wilt zien.
Zal ff een foto zoeken van zo'n zelfde kar.
Het is trouwens wel zwaar fietsen hoor met kar en inhoud, echt iets om rekening mee te houden.

Sorry ik heb net gekkeken maar begin te twijfelen welke ik nou heb.
Hij staat al een jaar in de berging en ze zijn ineens allemaal grijs met oranje! Hi hi
Laat het je vanavond ff weten.