kitten gevonden, hoe wennen aan hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

kitten gevonden, hoe wennen aan hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:28

Ik liep straks naar buiten en toen liepen er 2 wandelaars langs en die riep dat onze kat buiten liep, ik zei ik heb helemaal geen kat.
Woon aan een hele drukke weg langs het bos, hier mag je 80 maar iedereen drukt het gaspedaal nogal hard in hier. ben dus even wezen kijken en toen zat er een heel jong katje in de struiken ( 6 tot 8 wkn schat ik, eet zelf ) Het duurde even maar uiteindelijk kon ik haar aan haar nekvel pakken.
Ik heb haar dus mee naar binnen genomen en haar wat hondenvlees en een heel klein scheutje melk met heel veel water erbij gegeven ( ik heb geen katten dus niks in huis ) als kattenbak heb ik er een kartonnen doosje ingelegd en zit nu in de hond zn bench. Ze is wel al heel erg tam spint de hele tijd alleen onze hond vertrouw ik niet ik heb een kruising stafford van 1jaar en 3 maanden uit het asiel. hij reageerde er eerst heel fel op toen ze in haar bench zat, echt blaffend op de tralies afvliegen en staart rechtovereind.
Toen ik haar op schoot had viel het mee, hij was niet alleen op haar gefocused en lekte haar kont af ( mijn hand zat ertussen zeg maar zodat hij het katje niks kon doen )
Net deed hij al vriendelijker toen ik haar in de bench zette, hij kwispelde maar blafte wel een keer. Hij heeft nog nooit een kat gezien dus het zal wel wennen zijn.
Morgen ga ik bij de buren navraag doen en het asiel opbellen, als mijn hond er lief tegen doet mag hij hier ook wel blijven. Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met hoe je een hond aan een kitten moet laten wennen, denken jullie dat hij haar uiteindelijk accepteert?

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:36

2 jaar geleden heb ik een kitten gevonden en op dat moment had ik 4 honden die geen katten gewend waren. Heb de kitten de eerste dagen in een grote hondenbench gezet zodat de honden hem wel konden zien en snuffelen maar niet de kitten konden bijten of wat dan ook. Na een dag of 4 heb ik ze 1 voor 1 los bij de kitten gelaten en ben ik er zelf tussen/ langs gaan zitten om ze te corrigeren als ze te ruw waren. Maar eigenlijk ging dat gelijk goed.
In het begin heb ik de kitten toen wel nog in de bench gedaan als ik er zelf niet bij was voor de zekerheid omdat hij toen ook nog niet zo snel weg kon en nog niet echt kon springen/ klimmen/ rennen enz. Vanaf het moment dat hij zelf wat makkelijker door huis begon te crossen zit hij eigenlijk altijd gewoon los tussen de honden en hebben we er nooit problemen mee gehad. Die kitten van mij was toen wel nog een stuk jonger want die moest ik nog met de fles voeren en was maar 150 gram. Dus bij die van jou is het waarschijnlijk al makkelijker omdat ie zelf al wat makkelijker rond loopt en dus weg kan springen.

Heel veel succes, ik hoop dat het goed gaat tussen ze. Komt vast goed! Denk echt dat de hond de kat wel zal accepteren.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:58

oke dan ga ik het zo proberen, ik ging dus al iets te snel ;) Heb nu overal jeuk en ze heeft geen vlooien hoop niet dat ik allergisch ben, dan moet ik haar alsnog naar het asiel brengen. ( daar zorgen ze er ook goed voor alleen ik weet dat het zo druk is en dan krijgt ze waarschijnlijk niet snel een plekje ) Dus mocht iemand interesse hebben :) ik noem haar trouwens haar maar ik moet nog kijken of het een kater of poes is.

leonie1984

Re: kitten gevonden, hoe wennen aan hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:16

Hoe gaat het nu met de kat en de hond samen, ben wel benieuwd!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:20

leonie1984 schreef:
Hoe gaat het nu met de kat en de hond samen, ben wel benieuwd!

Ben ik ook wel benieuwd na, gezien het topic al weer een paar dagen oud is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:33

ga aub het kitten niet leren op karton of krant te plassen!!! Want ze zien geen verschil tussen de doos waar het wel in mag en de krant bijv. waar het niet op mag.

Verder idd rustig aan elkaar laten wennen. Hier een hond erbij gekomen die blijkbaar dus katten op wil eten. Echter gaat het nu goed maar we moeten erop blijven letten. HEt is nooit 100% te vertrouwen. ONze eigen katten kan hij zo langs lopen nu echter als iemand een kat aandacht geeft dan heeft hij de neiging bovenop de kat te vliegen. Een vreemde kat kan maar beter weg blijven........
Het is en blijft oplettend hier al 2 jaar lang.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:38

dierenfan schreef:
ga aub het kitten niet leren op karton of krant te plassen!!! Want ze zien geen verschil tussen de doos waar het wel in mag en de krant bijv. waar het niet op mag.

Verder idd rustig aan elkaar laten wennen. Hier een hond erbij gekomen die blijkbaar dus katten op wil eten. Echter gaat het nu goed maar we moeten erop blijven letten. HEt is nooit 100% te vertrouwen. ONze eigen katten kan hij zo langs lopen nu echter als iemand een kat aandacht geeft dan heeft hij de neiging bovenop de kat te vliegen. Een vreemde kat kan maar beter weg blijven........
Het is en blijft oplettend hier al 2 jaar lang.

sorry hoor maar ik heb geen standaard kattengrit in mijn huis staan als ik alleen een hond heb!! dus dit was voor nood. bij ons zijn de winkels al dicht na 8uur dus kon nergens iets halen en het is ook niet zo fris als de kat de bench van mijn hond onderpoept.
natuurlijk had ik grit gekocht als het poesje bij ons bleef maar ik heb de eigenaar terug gevonden. Daar is ze nu weer naartoe ze is van een paar huizen verder heb haar alweer 1x op onze drukke straat zien lopen en 1x zat ze achter de omheining. topic mag wat mij betreft op slot.

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:12

Ahh fijn dat je de eigenaar hebt gevonden, Ze zullen wel ongerust geweest zijn.
Hoewel zo'n jong beestje alweer op straat, dat is vragen om problemen.
Toch fijn dat het is opgelost in ieder geval!