Wagenziek pilletjes hond, ( waar kopen? )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Wagenziek pilletjes hond, ( waar kopen? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:01

hoi hoi

ik heb een hond die wagenziek is. en aangezien ik vrijdag met de auto weg moet met hem. is het wel handig om hem een pilletje te geven..
Moet ik speciaal naar de dierenarts daarvoor. of kan het ook bij de appotheek gekocht worden voor mensen?
Ik heb totaal geen verstand ervan. dus dit is gewoon even een vraag. ;)

groetjes Dhani

Eske_B

Re: Wagenziek pilletjes hond, ( waar kopen? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:03

Wij halen het bij de drogist, gewoon voor mensen.
Werkt prima, alleen niet teveel geven.
Mijn oma gaf een keer een hele aan haar jackie, die was 2 dagen zo moe dat hij niet de normale drukke hond was.
Een halve of kwart is genoeg, afhankelijk van de grote.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:05

wij hebben onze hond een kwart touristil pilletje gegeven.
Onze hond is een 65 cm groot maar dat kwartje pil merkte ik wel.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:08

het is een pup van 15 kg van 3 maanden oud ( border collie ) ik weet niet helemaal zeker dat hij wagenziek is. maar zijn moeder en al zijn broertjes en zusjes zijn wel wagen ziek. dus liever het zekere voor het onzekere. ik heb hem wel 1 keer in de auto gehad voor een klein stukje. toen begon hij wel een lekneus te krijgen. dus ik dacht dat hij wel niet helemaal lekker zou zijn.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:11

Vaak groeien ze er wel overheen als je één jaar zijn. Maar daar heb je nu natuurlijk niets aan.
Zorg er dan voor dat hij nuchter meegaat. Alleen wat water van te voren geven.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:12

okee dat is wel een goed idee idd. we gaan toch smorgens weg. dus dat kan goed. :D
Ook gaat mijn Dhani ook mee die is heel kalm en gaat gewoon liggen slapen. misschien dat dat ook wel helpt? ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 10:07

Ik heb net bij de DA pilletjes gekocht voor wagenziekte.

Maar jeetje wat zijn die duur :x beetje 16,95 voor 4 pilletjes. waar hij er ook nog is 2 van moet als we weg gaan. ze werken wel 12 uur ;)
Ik heb ook gehoord en gelezen dat gemberpillen ook werken.
Is er hier iemand die hier ervaring in heeft?? :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:10

Mijn hond scheen in het begin ook wagenziek te zijn, tenminste dat vertelden de vorige eigenaren mij, bleek dat het stress was, hij heeft in totaal maar 2 keer gespuugd en het gaat nu heel goed, wij proberen het zo aangenaam mogenlijk te maken voor ze. Zonde dat je ze bij de dierenarts heb gehaald, bij de dierenspeciaalzaak kan je ze ook komen, kosten je ze 7 euro geloof ik voor een strip die moet je dan 2 uur van de vore innemen ! Ik heb mijn hond voor de rest nooit meer zien spugen in de auto! is zelfs beledigt als ik hem thuislaat dus misschien kan je het trainen? Succes!
Laatst bijgewerkt door Buffelo op 04-08-11 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:11

Dressage4U schreef:
Vaak groeien ze er wel overheen als je één jaar zijn. Maar daar heb je nu natuurlijk niets aan.
Zorg er dan voor dat hij nuchter meegaat. Alleen wat water van te voren geven.

Mijn pup word juist erg beroerd onderweg als hij nog niets heeft gegeten,hem geef ik 1,5 a 2 uur van tevoren zijn eten..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 10:33

emily_olle schreef:
Mijn hond scheen in het begin ook wagenziek te zijn, tenminste dat vertelden de vorige eigenaren mij, bleek dat het stress was, hij heeft in totaal maar 2 keer gespuugd en het gaat nu heel goed, wij proberen het zo aangenaam mogenlijk te maken voor ze. Zonde dat je ze bij de dierenarts heb gehaald, bij de dierenspeciaalzaak kan je ze ook komen, kosten je ze 7 euro geloof ik voor een strip die moet je dan 2 uur van de vore innemen ! Ik heb mijn hond voor de rest nooit meer zien spugen in de auto! is zelfs beledigt als ik hem thuislaat dus misschien kan je het trainen? Succes!

Hmmm ja ze kunnen er overheen groeien. Toen ik de pup ophaalde waarschuwde die mensen mij aangezien zijn moeder licht wagenziek was, en zijn broertjes en zusjes ook., hij heeft bij mij in de auto niet gespuugt gelukkig. ;) dus het is niet zeker dat hij het heeft. maar liever het zekere voor het onzekere aangezien we morgen toch een eindje moeten rijden...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:41

Hier ook een hond die wagenziek wordt, kleine stukjes gaat zonder overgeven maar met veel gehijg en gebibber, voor langere stukken (vanaf 30 min.) geef ik Travellin, dit is van VSM, gewoon te koop bij de drogist en eigenlijk voor mensen. Kost iets van 5 euro voor een 30 pilletjes oid. Helpt prima. Nog steeds een boel gebibber en gehijg maar geen overgeven. Meestal met dat soort langere ritjes weet je het van te voren, dan begin ik al een dag eerder met 2x een kwart tablet geven, dan de ochtend vd rit en een half uur voor we weggaan. Onze hond is 10 kilo.

En Primatour wil ook helpen heb ik begrepen, maar dat is niet homeopatisch dus ik ben daar altijd weer wat huiverig in, zeker met doseren etc.

aniekzwiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:41

Bij een dierenspeciaalzaak of een Welkoop verkopen ze reistabletjes. ;)
Zou de hond sowieso 2 uur van te voren eten geven voordat je met de hond gaat reizen, anders gaan ze gal overgeven.. (Die lucht wil je niet mee maken! ;))

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:20

zo dat zijn dure pilletjes dan,primatour helpt heel goed en is te verkrijgen bij drogisterijen...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:59

heel erg bedankt voor de reacties. morgen de grote dag ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen :D