Hallo iedereen,
Vorig jaar hebben wij 4 runnderducks aangeschaft voor onze border collies en omdat het super leuke beestjes zijn. Helaas verdween er " zomaar " 1 uit de ren en hebben we tot op heden niet meer terug gezien. Een tweede verdween ook uit de ren maar die liep al dagen langs de ren (we kregen ze alleen niet meer te pakken. Ook niet met behulp van de honden want dan verstopte de eend zich snel. en opeens lag ze dood, echt heel erg zonde.
Toen hadden we van het voorjaar nog twee eenden, een woerd en een eend. En 9 weken geleden zijn er 8 schattige kuikens geboren.
Helaas hebben we er nu nog maar 3 over. op 1 dag lagen er vier kuikens dood. Terwijl ze het super goed deden. twee overgebleven kuiken leken heel fit en twee andere leken dus ziek. DA wist niet precies wat en wij hebben ze mee genomen naar huis om thuis onder de warmte lamp en ze goed in de gaten te houden.
1tje heeft het niet gered. Maar de ander wel, die gaat nu al een aantal dagen zo goed, hij rent hard rond vangt vliegjes, zit veel in zn pan water te spetteren en wast zichzelf goed.
Nu wil ik hem dus terug gaan zetten maar ik ben bang dat de vader en moeder hem niet meer accepteren. De DA zei het beste net zoals met kippen, ze in het donker terug te zetten.
Hebben jullie hier ervaringen mee en tips? Ik zou het zonde vinden als kuiken (hij is al best groot hoor) alsnog het loodje legt omdat moeder of vader hem aanvalt.