Boomer (shih-tzu x maltezer) ervaringen?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Petraa14

Boomer (shih-tzu x maltezer) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-11 09:33

Hoi Bokkers! :)
Ik ben op zoek naar een nieuw hondje. Een boomer (shih-tzu x maltezer) hondje lijkt me heel erg leuk!. Maar wat zijn jullie ervaringen met deze hondjes zoals het karakter, speelsheid en gezondheid?

Pluttersput

Re: Boomer (shih-tzu x maltezer) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:08

Boomertjes zijn leuke hondjes :j
Het grote voordeel van een boomer tov een echte shi-tzu is dat het neusje langer is doordat er malthezer doorheen zit. Hierdoor is de kans op ademhalingsproblemen aanzienlijk verkleind.
De vacht is wel een punt van aandacht. Vaak hebben ze een lange, dikke vacht, die goed bijgehouden moet worden.

De boomers die ik ken zijn blije, vrolijke, lieve en actieve hondjes :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:11

Een boomer kan elke langharige kruizing zijn. Zie hier ook heel veel niet leuke boomers of hele grote want je weet vaak niet wat er achter zit.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:11

Klopt, maar officieel zijn de boomers shi-tzu met malthezer ;) De rest wordt boomer genoemd, maar is het eigenlijk niet.

AtSeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:15

Ik heb een shih-tzu x maltezer teefje! helemaal leuk. Zij lijkt overigens heel erg op een shih-tzu dus heeft een klein plat neusje. Ze is nu 5 jaar en super gezond. Ze is klein, weegt 5,5 kilo.
Ik wil nooit meer een ander hondje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Harvey (Furst Romancier x Sunny Boy). M dressuur
Ami d'Or (Olivi x Chronos x Amor), ZZ Licht + 3. Verkocht naar Japan

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-11 12:39

Okee dankjewel voor jullie reacties! :D
Ik wou eerst eingelijk wel een shih tzu, maar een plat neusje leek me ook al niet zo handig.. en bovendien vind ik het ook persoonlijk minder mooi :) Dus een boomer lijkt me echt een super leuk hondje! *D Alleen hoe zit het met de gezondheid van deze boomers?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:49

Ik heb een kruizing shih-tzu/ border terrier. Ze is nu bijna 3 jaar. Die van mij heeft lichte hartruis en chronische bronchites. De hartruis was de laatste keer bij de DA niet te horen en met de bronchites gaat het heel goed, goed rekening houden dat ze niet te veel in rook is, van bijv. roken of de BBQ.

Die van mij is heel erg speels en zelfs een beetje waaks :)

Oohjah, en ze heeft een onderbeet, maar ik zie om me heen dat meer boomertjes dit hebben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:52

Op mijn werk fokken ze in het dierenpension met deze kruisingen.
Komen erg leuke diertjes uit.
Veel manegeklanten hebben al jaren een hondje die daar gefokt zijn. Dus gezondheid is zover ik weet goed.
Komen ook elk jaar weer manegeklanten die een hondje kopen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:01

Pluttersput schreef:
Klopt, maar officieel zijn de boomers shi-tzu met malthezer ;) De rest wordt boomer genoemd, maar is het eigenlijk niet.

Een zogenaamde 'boomer' is niets meer en minder dan een klein langharig hondje met onbekende afstamming. Er is niets officieels aan. Het is een verzamelnaam voor kleine kruisinghondjes.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:04

Eens met Sancha.

verder wou ik eerst ook een boomer maar ben blij dat ik uiteindelijk (3 jaar geleden) toch voor een echte Shih Tzu met papieren ben gegaan. Ik weet zeker dat er goed op gelet is dat de ouders een goede combinatie waren voor pups, dat ze getest waren op erfelijkheid, hoe het karakter wordt en het uiterlijk. Bij een boomer is dat toch altijd weer afwachten!

Verder vind ik persoonlijk boomers een stuk minder mooi, juist door het neusje en de haarstructuur. Over het algemeen vind ik het haar van een echt ras mooier dan die van een kruizing, maar goed.. Dat is persoonlijk. :)

Overigens heeft mijn hondje nooit last van zijn ademhaling. Als je je hondje bij een goeie fokker koopt is daar echt wel op gelet. Die willen daar namelijk ook geen problemen mee..

Marena van Steenbergen, M1+8

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:48

Sancha, het was eerst in ieder geval de bedoeling om een boomer officieel een kruising shi-tzu/maltheser te laten worden, op papier en al. Hoe dat is afgelopen weet ik niet, maar dat was wel de bedoeling.

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-11 17:19

Okee bedankt allemaal voor reactie :D
Ik vind een boomer nog steeds het leukste hondje! :P

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:30

Ik heb ook een Boomer (Maltezer x Shih-Tzu) en hij heeft tot nu toe nog nooit gezondheidsproblemen gehad. Hij is vrolijk, lief, speels en (soms hyper)actief :) We hebben hem nu inmiddels 4 jaar en vinden het nog steeds een top hondje.

Punt van aandacht is echter zijn vacht. Die is idd wat dik en klit snel als je het niet dagelijks onderhoud. Eens in de zoveel tijd krijgt hij een trimbeurt.

Promotiemateriaal voor je bedrijf nodig?
Noctua Promotion

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:32

ik heb die kruising gefokt.
Stuk voor stuk prachtige lieve en speelse hondjes.

verder is van een malterzer de knieen een zwakke plek en bij een shih tzu is dit navelbreukjes en de opening van de neusgaten.

Nu heb ik volle shih tzu´s gefokt (meerdere nesten) en geen last met de neusjes of navelbreukjes (laatste nest helemaal niks ) en bij de nesten ervoor enkele navel breukjes.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:37

CM_ schreef:
Op mijn werk fokken ze in het dierenpension met deze kruisingen.
Komen erg leuke diertjes uit.
Veel manegeklanten hebben al jaren een hondje die daar gefokt zijn. Dus gezondheid is zover ik weet goed.
Komen ook elk jaar weer manegeklanten die een hondje kopen

Dierenpension en fokken klinkt naar hondenhandel.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:38

Pluttersput schreef:
Sancha, het was eerst in ieder geval de bedoeling om een boomer officieel een kruising shi-tzu/maltheser te laten worden, op papier en al. Hoe dat is afgelopen weet ik niet, maar dat was wel de bedoeling.

Je geloofd het zelf? Dat kan niet hier in Nederland.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:44

Wil je wedden ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:45

Ik ben benieuwd!

sharoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:51

Wij hebben een Boomer (maltezer x lhasa apso?) van nu 18weken oud. Echt een schatje!
Ze is wit met grijs en bruin.

Dus ik leef vandaag, want de morgen is mij niet beloofd.. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:56

Wij hebben er twee (3 & 9 jaar), ze zijn allebei hartstikke lief en zullen geen vlieg kwaad doen. Je kan ze bij de oren optillen bij wijze van :)) We hebben ze beide als deze kruising gekocht, maar de ene is wel veel groter uitgevallen en lijkt er niet echt op, maar ach we zijn er heel blij mee. Verder zijn ze nog nooit ziek geweest.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:15

lijkt waar niet op? ze kunnen nergens op lijken, want er is geen standaard voor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:21

Petraa14 schreef:
Hoi Bokkers! :)
Ik ben op zoek naar een nieuw hondje. Een boomer (shih-tzu x maltezer) hondje lijkt me heel erg leuk!. Maar wat zijn jullie ervaringen met deze hondjes zoals het karakter, speelsheid en gezondheid?

Een boomer is gewoon een andere naam voor kruising, vuilnisbakje, kliko hond... Er bestaat geen officiele boomer..
Dus geen rashond.
Ervaringen met karakter zullen dus heel verschillend zijn, want alle kruisingen zijn mogelijk, aangezien alles wat klein is en wat langer
haar heeft een Boomer wordt genoemd.

CM_ dierenpension dat x singen fokt? apart.....

Je wilt dus eigenlijk gewoon een shiz tzu x maltese :D :j r, let wel op dat je die niet uit een puppyfarm koopt,
dan wel een uit Tsjechië van een puppyfarm daar geimporteerde.
Dus niet ergens halen waar flink geadverteerd wordt met diverse kruisingen en soorten hondjes.
Ook niet ergens gaan halen waar je de moeder niet kan zien... Die is er altijd! (nou ja, in normale gevallen)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:25

Wij hebben de hondjes gekocht als Boomer (Shih Tzu x Maltezer), en de ene lijkt helemaal niet op die kruising. Dat bedoel ik...

Dit vond ik overigens nog op het internet, dan heb je dus wel gelijk.
Citaat:
Geschiedenis van de Boomer
Boomers zijn geen rashonden, maar kruisingen van 1 of 2 harige hondjes van klein of middelgroot formaat.
De Boomerhype is ontstaan door een film met in de hoofdrol Boomer.
Helaas wordt deze kruising nu graag gefokt door broodfokkers.

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:29

Wij hebben ook een mini-boomer. Super lief en speels dier. Hij gaat ook elke 3 maand naar de kapster, omdat er anders niets met zn vacht meer te beginnen is. Mocht ie komen te overlijden, wil ik zeker zo'n hondje weer =)

Ulja L. (v. Polansky) ZZ-Zwaar+1

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:33

Wij hebben nu de 2e alweer.
De vorige was overleden. Was een heel leuk hondje! En die we nu hebben is ook heel stoer. Ze hebben een leuk karakter :j Ze zijn heel speels en die van ons gaat maar eens in de 4 maanden naar de kapper, we borstelen hem eigenlijk nooit. Vind ie niet leuk!