BrahmaxPatrijs Kip

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arafiore

BrahmaxPatrijs Kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:52

ik heb 2 kippen allebij een kruising tussen een Brahma en een Patrijs.
ik heb deze kippen nu bijna 8 jaar.
Ik vraag me af hoe oud deze kippen kunnen worden ..
vorig jaar is mijn Brahma dood gegaan en deze is 11 geworden.

Pluttersput

Re: BrahmaxPatrijs Kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:54

Kippen kunnen rond de 15/20 jaar worden meen ik. Hoe oud ze worden hangt natuurlijk van alle omstandigheden af. Ik had 2 brahma's. Een zat zo slap in de spieren, toen ze van een stokje kwam, verstapte ze zich, en heb ik haar in kunnen laten slapen omdat haar poot gewoon zo vies uit de kom was dat er niets meer aan te doen was. De ander stierf ook na een half jaar, geen idee waarom.

Daarna nog 2 brahma's bijgehaald. Een overleed na een jaar -reden onbekend- en de ander loopt nu na een jaar of 4 nog rond, wat haar nu 5.5 jaar oud maakt ofzo..

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:08

Pluttersput schreef:
Kippen kunnen rond de 15/20 jaar worden meen ik. Hoe oud ze worden hangt natuurlijk van alle omstandigheden af. Ik had 2 brahma's. Een zat zo slap in de spieren, toen ze van een stokje kwam, verstapte ze zich, en heb ik haar in kunnen laten slapen omdat haar poot gewoon zo vies uit de kom was dat er niets meer aan te doen was. De ander stierf ook na een half jaar, geen idee waarom.

Daarna nog 2 brahma's bijgehaald. Een overleed na een jaar -reden onbekend- en de ander loopt nu na een jaar of 4 nog rond, wat haar nu 5.5 jaar oud maakt ofzo..

okee. mijne was denk ik gewoon op.
ik ben nu 12 en had mijn kippetje al toen ik ongeveer 1 jaar was <3
toen ik de ogtend bij mijn kipjes ging kijken lag ze bij de opening op de vloer,, ik had me vader geroepen en toen hadden we haar in de tuin begraven.
een ander kipje van mij was doodgegaan aan diaree |(
ik weet niet wat voorn ras het was maar het was zooneen:

Afbeelding