Maandag komt onze nieuwe kat,een echte allemans vriend.In de buurt zijn al 2 poezen op vreemde wijze verdwenen.Hij is heel erg mooi en heeft een hoog aai gehalte.Ik wil hem graag in een kattenren doen,onze andere 3 katten komen wel los buiten dat gaat goed.Vind zo,n kat in een ren het dan niet erg dat hij niet los mag lopen? Ik heb een man die heeft een hekel aan klussen, dus zelf een ren maken gaat hem niet worden.Dat wordt dus kant en klaar, maar waar? Wie heeft een ren en kan daar meer over vertellen?
En als je een beetje tuin heb kan een onzichtbare omheining (via zoekfunctie veel over te vinden hier op dit forum) ook een oplossing zijn. Als je nieuwe kat niet anders gewend is dan of binnen of buiten in een ren te zitten dan kan dat makkelijk. Is die kat gewend los buiten te mogen lopen dan wordt het moeilijker. Echter let er wel op dat je mogelijk zit met een kattenluik o.i.d.?
Hier 1 kat die overal op straat loopt en 1 met onzichtbaar omheiningssysteem en dus de tuin niet uit kan. Gaat heel erg goed maar vind het zelf niet ideaal. Gleukkig zijn de katten onderling totaal geen maatjes (ze negeren elkaar) dus de neiging om achter de ander aan te gaan is er ook niet. De kat die het systeem heeft is overigens nooit meer gewend geweest dan binnen te wonen of in een kattenren.
Kattenren vind ik zelf niets vanwege het feit dat mijn kat een kroelkat is en ik ze dan op moet sluiten en dat vind ik niets. Echter los op straat voor een kruising maine coon x ragdoll is ook niets waard. Ze loopt op iedereen af en is zeker te weten zo weg.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-11 15:56
Het is een kroelkat en juist daarom wil ik hem niet los buiten hebben.Kinderen nemen hem zo mee.
Wij hebben voor onze Noorse Boskatten ook een kattenren. We hebben nog een gewone HTK kat, die loopt wel gewoon buiten. Die komt alleen binnen om te eten. Onze Noren zijn al vanaf het begin gewend om binnen of in de ren te zitten, en het gaat heel erg goed! Ze hebben zelfs een vogeltje gevangen in de ren
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-11 16:03
Klinkt positief,zijn jullie zelf een het knutselen gegaan of een kant en klare genomen?
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-11 22:15
Ik ben op zoek naar een katten paal (meubel) om er in te zetten,is het handig om een dubbele te nemen, dus 1 met 2 palen?
_Anneruth
Geplaatst: 03-08-11 22:24
Wij hebben voor onze Abessijn ook een ren en ik ben er echt superblij mee! Ze heeft het er onwijs naar haar zin en ik heb niet het idee dat ze zich daarin opgesloten voelt. Ze zit er heel vaak op een hoog plankje. Kan ze de boel overzien .
We hebben nog een HKT kat maar die houdt de Abessijn regelmatig gezelschap in de ren terwijl ze ook gewoon los naar buiten mag.
Wij hebben via marktplaats panelen gekocht en deze gemonteerd met een golfplaten dak:
We hebben hem gekocht bij iemand die (volgens mij) deze rennen voor de hobby maakt. http://link.marktplaats.nl/471140648. Je kan zelf de maten bepalen.
ZusJacobs
Geplaatst: 03-08-11 22:30
Wij hebben ook een ren (zitten naast een drukke weg, 2 katten in 1 maand tijd doodgereden nu paar jaar geleden), is ongeveer 2 bij 4 bij 2, daar hebben we 1 dikke boomstam in staan (met vertakkingen waar ze hun nageltjes aan vijlen en lekker klimmen en klauteren. Verder op 1 meter hoogte de hele ren door langs de kanten plankjes en als ondergrond zand en wat begroeiing. (+ een opening om evt. bij noodweer of zoals vorig jaar verbouwing van het huis naar mijn kamer te komen).
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-11 22:34
Rhodos weet jij nog wat jullie ongeveer kwijt waren aan kosten?
Exact weet ik het niet meer, ik geloof 210 voor de panelen en voor de rest (schroeven, golfplaten) ca. 140. Mijn vriend heeft ook nog een muurtje gemetseld en beton gestort maar wat dat heeft gekost weet ik echt niet maar dat hoeft ook niet perse.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-11 21:02
Op marktplaats staat een hele grote voor 75 euro, maar moet hem zelf demonteren en het is heel erg ver weg, heel jammer.