Puberpuppy blijft stront eten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Puberpuppy blijft stront eten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:07

Ik heb al vaker topics geopent over honden die stront eten (mijn oudste hondje heeft het ook gedaan en heel af en toe doet ze het nog wel) en wat dingetjes geprobeerd om haar te laten stoppen, maar mijn jongste hondje (5 maand) eet bijna iedere keer tijdens het wandelen wel poep.. honden én kattenstront. Vandaar dat ik weer een topic open, want naast dat ik het smerig vind, is het ook nog eens gevaarlijk voor haar!
Ze krijgt carnibest te eten, af en toe een stukje banaan en soms een beetje rauw ei. Dat ze het poep eten uit verveling doet, lijkt me sterk, ze speelt zo'n 24/7 met ons andere hondje en anders ben ik of één van haar speeltjes de pineut. Ik corrigeer haar meteen als ik zie dat ze poep eet, maar vaak ben ik al te laat of slikt ze het gauw door..

Iemand de gouden tip?
Tijdens de seminar van Cesar Millan waar ik geweest ben, werd deze vraag trouwens ook gesteld, hij zei toen dat je de hond moet confronteren met de 'verleiding' en hem corrigeren wanneer hij erop ingaat.. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen, lekkere drollen neerleggen in de huiskamer en dan goed opletten.. :')

Pluttersput

Re: Puberpuppy blijft stront eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:43

Dat laatste wat je zegt is idd wel de manier waarop Ceaser dat doet. Hij biedt dan iets lekkers aan wanneer het hondje drol wil gaan eten, zodat ze naar hem toe gaat in plaats van naar de drol. Is een aflevering van geweest :j

Sommige honden blijven dat gewoon doen, daar kun je niet veel aan doen. Ons hondje doet het ook als ze de kans krijgt. Nou krijgt ze die bijna nooit, maar het blijft toch altijd spannend ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:55

Onze Tervuerense herder heeft het ook altijd gedaan. In de tijd dat ik niet met haar kon wandelen na een operatie, liet ik haar in de tuin haar behoefte doen (mijn man wandelde wel met haar) maar moest met een schepje in de aanslag staan. Het lag bij wijze van spreken nog niet op de grond of zij wilde het al opeten :r. Helaas heb ik het haar nooit kunnen afleren, niet met afleiding, niet met beloning, niet met straf. Ook de kattenbak was een aantrekkelijk iets :?. De andere honden hebben dit nooit gedaan/doen dit niet.

Rauw ei? Mij is dat afgeraden door de dierenarts. Schijnt goed te zijn voor de vacht (= fabel).

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:05

Onze Berner Sennen heeft dit ook heel lang gedaan. Ik heb er alles aan gedaan, yoghurt, eierkoeken, verschillende homeopatische en andere middeltjes, verschillende soorten voer, straffen, belonen, negeren, afleiden.....Niks hielp. Zodra hij de kans kreeg at hij alle soorten poep die hij tegenkwam. Toen hij zo'n 1,5 jaar was is dat zomaar opeens gestopt en heeft hij het nooit meer gedaan.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:52

het kan een voedingstekord zijn, maar ook een gedragsprobleem. mijn honden hebben dit ook altijd gedaan en heb van alles geprobeert maar niest hielp. ze doen het voornamelijk als ik met iemand sta et praaten, dus een gedragsprobleem.