jullie raad nodig voor oppas hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

jullie raad nodig voor oppas hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:06

Vanaf vandaag pas ik het hondje op van mijn oom en tante. Bo is een Cavelier king charles spaniel van 1,5 jaar oud. Bo blijft bij mij 14 dagen thuis. Hij is net bij mij thuis. Bo kan niet zo goed alleen blijven. Zonder bench heeft hij al vele deurposten opgevreten bij mijn oom en tante. In de bench gaat hij piepen/huilen. Mijn oom en tante lossen het op door hem snachts in de berging te zetten, waar hij niks kapot kan maken. Jammer genoeg is dat hier geen oplossing. Ik heb net een nieuw huis en zit niet te wachten op afgekloven spullen. Ik wil vanacht proberen om hem in de gang te zetten, in de bench. Hopelijk hoort hij mij dan nog en is het goed. Ik ben alleen bang dat dat ook niet werkt, zal ik hem dan maar in de bench naast mijn bed zetten? Eigenlijk vindt ik het een beetje vies, een hond op de slaapkamer, maarja wil zelf ook wel een beetje nachtrust (en de buren denk ik ook)

Bo is nu net wat rustiger geworden. Hij was een beetje nerveus en heb net even met hem gewandeld zodat hij zijn energie even kwijt kon. Ik heb geprobeerd om te oefenen met plaats (in de bench dus) Dat doet hij goed. Heb ook het deurtje even dicht gedaan en ben bij hem wegegaan maar in het zicht gebleven. Hij piepte niet, maar bleef mij wel goed in de gaten houden. Ik heb hem tussendoor steeds even beloond met een iniminie stukje kaas. Hij is net zelf even in zijn bench gaan liggen en metteen een stukje kaas gegeven, in de hoop dat hij de bench een beetje leuk gaat vinden.

Hebben jullie nog meer tips?

lindalieneke

Re: jullie raad nodig voor oppas hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:09

Zet 'm in de gang, waar je hem kunt horen en als ie begint te piepen een keer wat geluid maken, zodat ie weet dat je er bent. Dat hielp[ bij die van ons toen ze nog pup was.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:11

Eventueel op de overloop zetten met de deur naar je slaapkamer open.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:16

Punt 1: zorg ervoor dat de hond overdag voldoende activiteit en afleidingh heeft gehad. Dan: eerste nacht op je slaapkamer, tweede nacht (als het de eerste nacht goed gaat) bij de deur in de slaapkamer naar de hal, derde nacht bij de deur van je slaap kamer, maar dan in de hal ( overloop) met slaapkamer deur open. Als dat goed gaat in de hal, slaapkamer deur open, maar uit het zicht. Daarna hal/overloop en deur dicht. Als dat goed gaat maakt het niet meer uit waar de bench staat.
Vrees dat er toch iets mis is gegaan met de benchtraining van deze pup. Met een beetje pech heb je al te maken met aangeleerd gedrag, en dan kan het lastig zijn om dat binnen 2 weken er uit te trainen..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:22

Ik denk inderdaad dat de bench training als pup niet helemaal goed is gegaan, (net als de overige opvoeding overigens, maar dat laten we voor het gemak maar even achterwege). Het is voor mijn oom en tante hun eerste hondje en ze zijn er echt heel erg gek mee, en vooral heel erg lief voor, misschien soms een beetje te lief.

Kwa activiteit ben ik me er van bewust dat hij goed moe moet zijn. Ik heb net even een half uurtje blokje om gedaan omdat het zo warm is. Ik wil vanavond even kijken of hij aan de fiets kan, dan kan hij even flink rennen.Overigens kan hij dan ook twee keer perdag met mij mee naast de fiets van en na het werk, dan kan hij twee keer p dag even flink rennen. Tussen de middag even plassen en poepen en dan savonds nog even lekker wandelen, dat leek mij wel voldoende toch?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:50

eehhh...hond wordt ws vooral moe van veel verschillende indrukken; dus meenemen naar verschillende plaatsen, of hem dingen leren. Mbt beweging: vooral ook even nagaan wat de 'uitgangsconditie' is zodat je hem niet overvraagt. Mn met warm weer raken honden snel oververhit ! ( met de fiets mee rennen is geen goed idee bij warm weer als hij dat al niet gewend was..)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 20:04

Hij loopt 4 keer per dag een blokje om. Als mijn oma met hem wandeld (die soms ook op past) is ze ongeveer 30 tot 45 min weg en dan is ie echt moe. Fietsen doen we vanzelfsprekend niet als het warm is. Zo'n goede contdie heeft hij waarschijnlijk niet, maar hij is een beetje hieperdepiep binnenshuis, dus leek me goed om wat meer dingetjes met hem te doen.

Edit; hij heeft de tuin ontdekt, vindt ie erg leuk :P hij heeft een stokkie gevonden en heb even met hem met de bal gespeeld. Vond hij erg amusant 8-) vindt het wel gezellig zo'n hondje in huis. Ben een beetje aan het kijken of ik zelf een hondje wil, en dit is een mooie oefening :j

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 07:30

Nou we zijn de nacht goed doorgekomen. Ik heb de bench op mijn kamer gezet vlak naast de deur. Vannacht zet ik hem op de overloop naast de deur met de deur open kijken hoe dat gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:24

marquez1 schreef:
Nou we zijn de nacht goed doorgekomen. Ik heb de bench op mijn kamer gezet vlak naast de deur. Vannacht zet ik hem op de overloop naast de deur met de deur open kijken hoe dat gaat

Fijn!
Maar luistert hij voor de rest wel gwn naar comando's?
Dan kun je miss nieuwe comando's aanleren!! :)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:57

hij heeft bananen in zijn oren. Hij kent wel hier, zit en af, (en sinds gisteren poot ;) ) maar alleen als het hem uitkomt. Al hij iets interesants ruikt of ziet is ie een beetje doof :7 :D
Ik weet niet in hoeverre ik nog iets kan doen aan de opvoeding in 14 dagen, ik geloof niet zo veel