Hond poept moeilijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Hond poept moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 09:33

Hallo!

Ik heb even snel een vraagje, waar ik zo niet snel antwoord op kon vinden.
Wij hebben een 10/11 maanden oude labrador, die nu net loops is geworden.
Normaal poept ze altijd goed, maar op dit moment komt er niet zo gek veel uit en lijkt het wel alsof ze veel moeite moet doen om te poepen.
Verder eet ze wel goed.
Ze is de laatste tijd wel een beetje 'suffig'.

Nou heb ik weinig ervaring met een loopse hond, dus weet ik niet of dit bijkomende kwaaltjes kunnen zijn (aangezien het bij een menstruatie van een mens wel eens op de darmen kan werken).
De reden waarom ik deze vraag stel is dat ze graag alles eet wat los en vast zit, zo ook stenen, en had het laatst met een andere eigenaar over verstopping van het darmkanaal door al die troep die ze eet.
We proberen dit af te leren, maar dat gaat niet allemaal zo snel..

Dit maakt me dus een beetje zorgen, dus ik vraag het als eerst hier even op bokt voordat ik meteen naar de DA ga (aangezien handje schudden al ongeveer 100 euro kost).

Alvast bedankt!

Wilawander

Re: Hond poept moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:19

Nee dat hoort niet bij een eerste loopsheid. Diaree kan wel eens voorkomen.

Kan van alles zijn, van een rugprobleem tot verstopping dus zou zeker wel een dierenarst raadplegen als het langer als 2 dagen is. Ook het suffig hoort niet bij een loopsheid. Ze kunnen wel anders van karakter zijn maar suf is niet normaal zeker niet bij een jonge hond.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:45

Net weer even met de hond uitgeweest, ze heeft netjes alles gedaan.

Maar volgensmij heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd, want haar ontlasting is wel wat aan de zachte kant, maar ze heeft er gewoon (een beetje) moeite mee om het eruit te krijgen.
Nou heb ik ook van mensen gehoord dat de baarmoeder gezwollen kan zijn tijdens de loopse periode.

Suffigheid komt denk ik een beetje door het warme weer, zit er vandaag een beetje op te letten, want verder is ze gewoon heel vrolijk enzo.

Ik denk dat ik het gewoon eventjes in de gaten houd, toch bedankt voor je reactie! :)

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:56

Umhh Suffigheid bij zo'n jonge hond? met dit weer van de laatste periode? Nee dat komt dan niet van het weer in ieder geval.
Als je zegt dat ze alles op eet van straat, zou ik toch naar een DA gaan, het kan best zijn dat er een steen of wat dan ook in het maag darm kanaal zit.
Het kan ook een ander maagdarmprobleem zijn waardoor ze moeite heeft met de ontlasting, bijv wormen.
Maar om dit uit te sluiten kan je toch het beste even naar de DA gaan.
En dat van de loopsheid klopt niet, ze kunnen indd diarree krijgen maar geen obstipatie klachten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:01

Wat ook nog kan, is dat ze verstopte anaalklieren heeft, daardoor gaat het persen moeilijker. Een dierenarts kan die leegdrukken!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:15

Mijn 10 maanden oude teefje is met dit weer zeer zeker niet suf eerder actief te noemen, mocht van mij minder hahaha