chihuahua hangoren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

banditlove

chihuahua hangoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:15

hallo,

Mijn chihuahua heeft hangoren volgens mij is die nu bijna 1 jaar hoe kan dat?
hij heeft geen stamboom, maar lijkt verder gewoon 100% chihuahua

Nadia
Oppermuts

Re: chihuahua hangoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:18

LZP --> BB

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:45

Als je geen stamboom hebt weet je niet wat er allemaal voor kruisingen achter zit.

Je hebt gewoon een kruising, dus.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:45

Sancha schreef:
Als je geen stamboom hebt weet je niet wat er allemaal voor kruisingen achter zit.

Je hebt gewoon een kruising, dus.

mee eens

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:51

een chihuahua is pas een chihuahua als die een stamboom heeft :)
Dus grote kans dat er iets vreemds in zit

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:52

Fotootje?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:15

Je hebt een leuke kruising wawa dus ;).

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:19

zelfs bij raszuivere chi's zit er wel eens eentje tussen bij welke de oren niet rechtop willen hoor :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:22

Dat is een disqualificatie, een schoonheidsfout dus.

Maar als TS geen stamboom heeft dan zegt dat al genoeg.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:22

jilleroo schreef:
zelfs bij raszuivere chi's zit er wel eens eentje tussen bij welke de oren niet rechtop willen hoor :)

Inderdaad.
Maar als er geen boom bij zit, heb je geen raszuivere. Daar is niets ergs aan, maar is wel gewoon zo :).

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:26

hoeft ook niet waar te zijn, er kan ook een andere reden zijn waarom er geen stamboom papieren bij zitten ( ik ken een fokker die een ongelukje had tussen 2 raszuivere hondjes maar er geen papieren bij had gevraagd)

maar meestal zijn ze wel onzuiver, dat is waar :)

overigens heb ik een chi met stamboom, ze is nu een half jaar oud en 1 van haar oortjes staat nog net niet rechtop ( tis afwachten of dat ie nog rechtop gaat)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:31

Tjah, dat kan die fokker wel leuk uitleggen, maar aangezien je niets hebt om dat te bewijzen kun je er geen uitspraken overdoen :).

Evengoed zat de kruising van de buren erop, en dan moet je de fokker maar op haar mooie blauwe ogen geloven dat ie écht wel raszuiver is?
Nogmaals, ik zeg niets over het belang van stambomen hoor, dat is voor iedereen anders.

Maar ik word soms een beeje flauw van mensen die het blijkbaar de moeite/het geld niet waard vinden om en raszuivere te kopen maar dan achteraf wel 'boos' zijn als je beweerd dat hun kleine popje geen zuivere rashond is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:32

Er is geen reden om geen papieren aan te vragen als je twee raszuivere honden hebt. Hoogstens krijg je een kleine boete.
Behalve als je dus al teveel fokt en het nestje vandaar niet aan kan geven...maar dan is de fokker dus niet per definitie goed te noemen ;)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:34

jilleroo schreef:

mee eens :j hoeft dus niet tezijn dat je chi geen papier heeft en daarmee dus ook geen echte is .

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:35

Rean_Pony schreef:
jilleroo schreef:

mee eens :j hoeft dus niet tezijn dat je chi geen papier heeft en daarmee dus ook geen echte is .

Jawel. Een raszuivere hond heeft een stamboom.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:37

het enige wat ik ermee wil zeggen is dat je niet 100 % kunt zeggen dat een chi zonder papieren geen echte chi is. Dat is alles.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:43

jilleroo schreef:
het enige wat ik ermee wil zeggen is dat je niet 100 % kunt zeggen dat een chi zonder papieren geen echte chi is. Dat is alles.

Jawel. Het is een echte chi als hij n stamboom heeft. Heeft hij die niet, dan is het geen echte chi, ook al zijn alle 2 de ouders dat wel...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:46

Het woord raszuiver zegt het al eigenlijk he?

Maar ook bij chi's met stamboom gebeurt het wel eens dat de oortjes niet gaan staan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:00

niet raszuiver is idd nooit te zeggen dat het een volledige chihuahua is. Echter als een hond er volledig op lijkt vind ik wel dat ze het gersut een chi mogen noemen. Echter dit soort vragen is wel vragen naar de bekende weg omdat het hondje ooit met van alles gekruist kan zijn.

Waar ik niet tegen kan is een rasnaam plakken op een hond die helemaal niet van een ras kan zijn. Dus bijv. die leuke pittige black and tan kruisinkjes. Die noemt men heel vaak Jack Russell terrier. Echter dat kan helemaal niet dus noem ze ook niet zo!!!!! Dat geeft voor veel mensen verwarring en weet ook zeker dat een hoop mensen ook helemaal niet weten dat het geen jacks zijn. Of in elk geval nooit 100% jacks zijn. Zo krijgen ze een verkeerd beeld wat het karakter van het hondje kan zijn maar ook een verkeerd beeld over de jacks en wat die van karakter zijn omdat die black and tan hondjes vaak heel anders izjn qua karakter.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:08

dierenfan schreef:
niet raszuiver is idd nooit te zeggen dat het een volledige chihuahua is. Echter als een hond er volledig op lijkt vind ik wel dat ze het gersut een chi mogen noemen. Echter dit soort vragen is wel vragen naar de bekende weg omdat het hondje ooit met van alles gekruist kan zijn.

Waar ik niet tegen kan is een rasnaam plakken op een hond die helemaal niet van een ras kan zijn. Dus bijv. die leuke pittige black and tan kruisinkjes. Die noemt men heel vaak Jack Russell terrier. Echter dat kan helemaal niet dus noem ze ook niet zo!!!!! Dat geeft voor veel mensen verwarring en weet ook zeker dat een hoop mensen ook helemaal niet weten dat het geen jacks zijn. Of in elk geval nooit 100% jacks zijn. Zo krijgen ze een verkeerd beeld wat het karakter van het hondje kan zijn maar ook een verkeerd beeld over de jacks en wat die van karakter zijn omdat die black and tan hondjes vaak heel anders izjn qua karakter.

Spreek je jezelf niet tegen? Als het er op lijkt en ook de kleuren heeft die in het ras voorkomen, mogen ze een dier wel een naam geven van die rashond, en als het genetisch niet kan omdat een kleurenslag niet bij het ras voorkomt, maar het er verder wel op lijkt, mag het ineens niet?

Trek het even door naar de paarden. Een kruising Arabier met een mooi koppie blijft een kruising Arabier. Ook al is het 99% Arabier, lijkt het op een Arabier, beweegt het als een Arabier: het blijft een kruising. Het een andere/mooiere naam geven is valse voorlichting, moet je dan ook niet doen. Kom je een stuk minder serieus over....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:24

Cassidy schreef:
dierenfan schreef:

Spreek je jezelf niet tegen? Als het er op lijkt en ook de kleuren heeft die in het ras voorkomen, mogen ze een dier wel een naam geven van die rashond, en als het genetisch niet kan omdat een kleurenslag niet bij het ras voorkomt, maar het er verder wel op lijkt, mag het ineens niet?

Trek het even door naar de paarden. Een kruising Arabier met een mooi koppie blijft een kruising Arabier. Ook al is het 99% Arabier, lijkt het op een Arabier, beweegt het als een Arabier: het blijft een kruising. Het een andere/mooiere naam geven is valse voorlichting, moet je dan ook niet doen. Kom je een stuk minder serieus over....

Jij leest het anders dan dat ik bedoel. Immers ik heb een x labrador die nog rastypischer is dan vele andere labradors. Alleen ik zeg wel kruising want weet duidelijk dat het een kruising is. Echter zou hem gerust labrador kunnen noemen. Heb ook een boxer die ik als boxer gekocht heb in het asiel. TOtaal niet rastypisch dus ook duidelijk een kruising.
Echter komt er in het asiel een hond die helemaal op een bepaald ras lijkt dan vind ik dat hij gewoon die naam mag dragen. Maar gezien een jack NOOIT black and tan KAN zijn weiger ik een Hussel echt Jack Russell te noemen. Ze zijn ook niet bepaald een aanwinst voor het beeld wat men heeft van de jacks............. Het kan geen jack zijn. Niet qua de kleuren maar ook niet qua het karakter.
Mijn zwarte x lab kan wel lab zijn qua karakter en qua uiterlijk.

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=239093
dit zit in het asiel. Ik noem het een Basenji want dat is het gewoon.

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=233022
Dit is duidelijk een labrador dus waarom kruising noemen?

WOW
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=234090
Dit asiel heeft in elk geval in de gaten dat dit geen Jack Russell is. Al is het ook geen Duitse Jachtterrier maar duidelijk een kruising tussen misschien wel deze twee rassen of 1 van twee met een dwergpincher of tekkel o.i.d.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:29

Er is een verschil tussen raszuiver en niet raszuiver.

Mijn hond noem ik ook gewoon een golden retreiver, maar ze zal nooit een raszuivere golden retriever zijn aangezien ze geen boom heeft. Als iemand beweert dat ze een kruising is zal ik die ook niet tegenspreken, het zou zomaar even kunnen zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:48

BraveSpots schreef:
Er is een verschil tussen raszuiver en niet raszuiver.

Mijn hond noem ik ook gewoon een golden retreiver, maar ze zal nooit een raszuivere golden retriever zijn aangezien ze geen boom heeft. Als iemand beweert dat ze een kruising is zal ik die ook niet tegenspreken, het zou zomaar even kunnen zijn.

Zo zie ik het dus ook!! heb ook wel een reden om niet tegen te spreken met mijn x lab. Als labrador vind iedereen hem leuk lief en aardig. maar als ik zeg dat hij ook half rottweiler is dan deinst 80% van de mensen gelijk terug en moet ik oppassen........

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:07

Sancha schreef:
Er is geen reden om geen papieren aan te vragen als je twee raszuivere honden hebt. Hoogstens krijg je een kleine boete.
Behalve als je dus al teveel fokt en het nestje vandaar niet aan kan geven...maar dan is de fokker dus niet per definitie goed te noemen ;)

En ook dat is geen probleem. Als er betaald wordt, krijg je gewoon een stamboom hoor, ook als er te vaak met de teef gefokt wordt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:28

Oh, oeps :) Nou ja, iig is er dan geen enkele reden om maar geen stamboom aan te vragen als de ouders een stamboom hebben.