Hond plast bij aanraking!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Hond plast bij aanraking!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:07

Beste bokkers,

Ik stel deze vraag voor een vriendin. Zij heeft een hondje. Kruizing herder achtig iets. Ze heeft hem geadopteerd uit Roemenie, maar na een tijdje kwam het volgende voorval. Het plassen. Als je smorgens beneden komt, en je raakt hem aan, plast. En dit maakt niet uit of het in de bench, op de bank of waar dan ook is. Kom ik haar met lopen tegen, ik aai m, plast ie. Raak je m smorgens niet aan, maar wil je hem uitlaten en zijn riempje om doen, plast ie.. Hoe valt dit te verhelpen??

Thank you all!

EDIT: Ook als ie een korte periode van een uurtje, met boodschappen doen, even alleen is geweest, daarvoor goed heb uitgelaten en je komt weer terug, het zelfde verhaal..

Wilawander

Re: Hond plast bij aanraking!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:41

Betreft het een jonge hond?

Ik zou in elk geval urine opvangen en laten controleren. Een (lichte) blaasonsteking kan er al voor zorgen dat ze het bij enthousiastme niet kan ophouden.

Onze jonge hond heeft het sinds een maand pas goed onder controle (10 maand) nu. door enthousiastme kon ze het ook net niet houden.

Ook bij gecastreerde teven kan het voorkomen. maar is denk ik een reu daar je het over hem hebt.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:44

neem even contact op met Rockwitch hier op bokt, zij helpt een stichting die honden uit o.a. Turkije enzo opvangt en wellicht heeft die veel meer tips voor je. Een adoptie hond is toch anders dan anders. Heb zelf ook een hond uit Turkije geadopteerd en die heeft ook een hele gebruiksaanwijzing. (maar het is wel een schatje hoor)

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:58

Dat het erom gaat bij enthousiasme, dat ie het niet meer in kan houden, is denk ik uitgesloten. Je kan zo enthousiast tegen hem praten als je wilt. Idioot doen, tot je hem aanraakt...

Bedankt voor de tip liess

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:07

Kun je hem ook benaderen of aaien zonder dat hij plast. Hoe lang heeft ze de hond al? Honden kunnen ook uit angst hun plas laten lopen of als ze iets gewoon erg spannend vinden.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:13

die van ons heeft ook van die periodes, hij is al wel 8 jaar
meestal is het onderdanigheid bij hem (heeft bv weer de boterhammen van de aanrecht gegeten :o )
zou het niet kunnen komen omdat hij uit roemenie komt, misschien heeft hij het daar niet echt goed gehad

wat wij doen is eerst de hond mee naar buiten nemen en dan pas aaien, dan plast hij in ieder geval buiten
en belonen als hij niet plast bij aanraking

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:57

Die van ons deed het uit onderdanigheid, wij konden kiezen om hem gelijk naar buiten te roepen, zodat hij in ieder geval buiten plast. Of gelijk een koekje geven, dan vergeten ze vaak te plassen en dan naar buiten. Wij hebben gekozen voir het laatste en dat werkte erg goed, hij doed het nu zelden nog. Maar vooral niet boos worden en ook niet te veel aandacht aan schenken als hij toch een keer plast en wordt vaak gezegd niet opruimen waar hij bij is.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:01

Ik zou gewoon even langs de DA gaan.
Wij hadden met onze pup ook een plas probleem: hij werd maar niet zinderlijk.
Naar de DA geweest en bleek blaasgruis te zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:11

blaasgruis e.d. dan kunnen ze het niet ophouden. Mij lijkt dit meer deemoed plassen en idd afleiden of naar buiten roepen lijkt mij het makkelijkste. HIj laat zo gewoon zien dat hij onderdanig is.

Probeer eens anders te benaderen. JE benaderd waarschijnlijk vanaf boven zoals de meeste mensen doen en loopt recht op hem in.
Ga eens proberen hem rustig te benaderen vanaf de zijkant, buk naast hem en kijk hem nog steeds niet aan. Zo laat je zien dat je niet wil domineren immers hij heeft dat niet nodig. kriebel hem onder zijn bek op zijn borst en doe rustig de riem aan. Liefst dat hij al een halsband om heeft en dat je de riem onderaan zijn kin moet bevestigen.
Zeer grote kans dat hij dan niet plast omdat jij hem niet dominant benaderd.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 22:45

Ik nodig hem uit, naar mij toe, en roep m niet, negeer hem compleet. en dan lok ik hem naar buiten, en aai m daar. Als ie eenmaal het 1x heeft gedaan, kan je daarna alles met m doen. Dan doet ie het niet meer. Ook als ik me klein maak, en m utinodig, idem. Ik kan wel tegen hem praten als hij bij mij is, tot de aanraking.. Ook in huis, je kan net zolang wachten met naar buiten gaan, tegen m praten, tot je m aanraaky.. ik ga nu proberen met een grote lus een riem om zijn hals heen te doen, en m dan gewoon uitlaten. Kijken hoe dat werkt. Hijo is wel gewoon zindelijk. Dat moet het probleem echt niet zijn...