Weidekat Jasmijn voor het eerst ITP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Weidekat Jasmijn voor het eerst ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:38

"Hoi hoi, ik ben Jasmijn!"
Afbeelding

Ik ben een 3-jarige ex-asielkat en ik woon sinds eind mei dit jaar bij Ine23 op haar weiland. Daarvoor woonde ik bij een vrouwtje, samen met een andere kat en een hond, maar toen zij naar het bejaardentehuis moest, mochten wij niet meekomen. Daarom zijn we toen in een Antwerps asiel terechtgekomen en daar zijn mijn baasjes, Ine en haar vriend, helemaal gesmolten toen ze mij zagen.

Geef nu toe, aan deze blik kán je ook gewoon niet weerstaan? <<)
Afbeelding

Nadat ik nog eerst een kleine operatie moest ondergaan (iets om ervoor te zorgen dat ik geen kindjes zou kunnen maken?), mocht ik meekomen naar de wei! Hier heb ik 3 weken binnen in de zadelkamer gewoond, wat de eerste week heel goed ging, maar daarna begon ik natuurlijk wel naarbuiten te willen. Daarom had ik ook allemaal sluwe ontsnappingspogingen ondernomen :j . Maar zonder resultaat ^) . Na 3 weken mocht ik dan toch eindelijk naar buiten!

Afbeelding

Mijn baasjes waren een beetje bang dat ik er meteen vandoor zou glippen, maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik hou gewoon teveel van knuffelen <3 ! Daarom ben ik er elke keer als de baasjes komen om hen op te wachten en hen over mijn dag te vertellen. Mijn mauw staat geen minuut stil!

Nu laat ik dus graag een paar foto's van mezelf zien tijdens mijn favoriete bezigheid: aandacht opeisen van alle mensen die de weide betreden en ervoor zorgen dat ze me allemaal wel eens geknuffeld hebben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn andere hobby's zijn: modellenposes aannemen, wasjes doen en vooral: veeeel slapen en soezen in de zon :+:
Hier dus een selectie van mijn baasje tijdens mijn andere dagelijkse bezigheden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu ben ik moe! Dus ik ga een schoonheidsslaapje doen op mijn prinsessenkussen ^^
Afbeelding

......
Hier het baasje van Jasmijn! We zijn erg blij dat we een kat uit het asiel gehaald hebben en dat ze zich zo ontzettend goed heeft aangepast aan het leven op de wei. Ze kan in principe gewoon overal naartoe, maar beschouwd de zadelkamer haar huis en is er dus elke dag rond te vinden. We zijn elke dag weer blij als de dolenthousiast het erf komt opgelopen omdat ze ons gehoord heeft <3 .

Een reactie zou ze dus erg leuk vinden :D !

_Tien_

Re: Weidekat Jasmijn voor het eerst ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:47

Aaaaah :+: Jasmijn is echt zoooo leuk!
En wat boft ze dat ze nu daar mag wonen +:)+

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:49

Wat een schatje! Leuk geschreven ook!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:53

Wat een leuk katje! Inderdaad leuk geschreven :))

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:08

Wat is haar vacht mooi getekend <3
Volgens mij heeft ze het bij jullie super naar haar zin.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:05

wat een schatje

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:16

Wat een leuk beestje! Behoorlijk eigenwijs ook lijkt me? ;) Die heeft het zo te zien echt wel naar haar zin bij jullie.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:20

Wat een lief bekkie zeg! Kan ze wennen aan weidekat zijn ipv huiskat? Is toch een ander type leventje (maar daarom niet minder mooi ;) )
Ze ziet er in ieder geval tevreden uit.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:22

Wat een leukerd!! En wat een lekker leven in de buitenlucht heeft ze!! *\o/*

Maar is ze helemaal alleen? (ik ben altijd voor meerdere katten in een huis als ze vaak alleen zitten :Y) )

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 11:27

Dankje voor de reacties allemaal :D !

Ze kan zeker wennen aan het leven in de buitenlucht, al houdt ze er wel huiskat gewoonten op na. Ze blijft bijna altijd binnen de omheining van mijn weiland en als we er zijn zit ze er ook altijd wel ergens.
Ze heeft een grote zadelkamer waar ze binnen en buiten kan, met een hele eigen tafel waar een krabpaal en een nestje om in te slapen op staan.
Tot een paar weken terug gebruikte ze ook haar kattenbak, die binnen stond, maar die heeft mevrouw nu ook vaarwel gezegd. Waar ze nu gaat weten we niet, maar allesinds niet binnen :) .
Ze wil ook altijd overal bij zijn. Als we aan de picknicktafel zitten te eten/tuig poetsen/... dan komt ze net naast je slapen, want dat is veel gezelliger dan ver weg van ons!

@Supertinkie: Eigenwijs is ze zeker wel! Ze vertelt de hele tijd grote verhalen, waar we dan niks van begrijpen, totdat we haar beginnen te knuffelen (ze gaat meestal al klaarliggen op haar rug, omdat haar buik geaaid moet worden :') ). Ook tillen we haar soms eens op, omdat als ze eens naar de DA zou moeten ofzo, dat ze het dan kan. Maar daar vindt ze ook niks aan en dan wurmt ze zich er tussenuit. Maar krabben of blazen heeft ze nog nooit gedaan :n . Vind ik echt super, ik wist niet dat er katten waren die zo goedaardig zijn...

@Tessaar: Ze zit inderdaad alleen, maar er zitten hier veel katten in de buurt. De buren hebben een poes en aangezien die wel vaker hier te vinden is en Jasmijn ook wel eens daar in de tuin zit, denk ik dat die 2 het wel met elkaar kunnen vinden. Dit is mijn eerste kat en heb het me ook al afgevraagd of ik er een kat zou bijnemen, maar in het asiel zeiden ze ook dat ze zich liever afzondert van de andere katten (ze zat eerst in een groepsren, maar daar hebben ze ze na een tijd weer uitgehaald omdat ze helemaal in een hoekje kroop en liever alleen was). Ze geniet erg veel van haar rust. Denk je dat het toch nog beter is er een andere kat bij te zetten?
We zijn elke dag een uur op de wei en in de weekends een hele dag. Als we er een hele dag zijn ligt ze voornamelijk van plekje naar plekje te gaan op zoek naar de beste plek om te soezen in de zon. Spelen vindt ze ook helemaal niks aan, wat ik wel jammer vindt, enkel veeeeeel aaien. En dat doen we elke dag uitgebreid :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:50

wat een lief en mooi dier! Hoop dat die veel muizen voor jullie in de stallen gaat vangen!

maarreh... hoe ga je het in de winter doen?? Als je weide is veranderd in een berg sneeuw of modderpoel en het krakend vriezend koud is in de zadelkamer????

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 11:57

Hebben we nog niet echt over nagedacht, de vorige eigenaren van de wei hadden ook een kat die hier jaren op de weide heeft gezeten, alle seizoenen. De meeste mensen hier in de buurt laten hun katten nooit binnen, behalve in de schuren waar ze altijd zitten om te slapen/eten.
De zadelkamer is wel een ruimte die snel opwarmt door de doorschijnende golfplaten in het dak en we zorgen sowieso voor een warm nest, maar verder nog niets bedacht. Een modderpoel zal het hier niet worden, met 3 weilanden van de 4 die in de winter gewoon niet gebruikt worden en het grootste dat wel in gebruik is zo'n halve hectare is voor 2 pony's, maar we vinden wel een oplossing. Ik vraag hier in de buurt nog wel eens rond hoe zij het doen als het echt veel te koud is voor de katten.
Edit: Heb net op wat kattenfora gelezen dat wel meerdere mensen met een buitenkat ze ook in de winter buiten laten. Dat is natuurlijk ook onze bedoeling, dat ze op de wei kan blijven, want dat is nu haar echte thuis. Mochten we merken dat het niet gaat, dan zal er wel een oplossing gevonden worden :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:53

Wat een gaaf beestje =O
Wij hadden bij stal ook altijd een kat, en die zat ook altijd in/om de stal. Zo leuk als je dan aan komt en er 2 paarden + zo'n katje op je af komt gerent <3

Edit: Die van ons zat trouwens ook zomer en winter bij stal, zelfs als het keihard vroor (en wij hadden niet eens een zadelkamer ofzo) maar die van ons ging altijd in de stallen bij de paarden in het stro liggen of ergens op een pak hooi of stro en lag zelfs nooit in haar mandje xD Gewoon zorgen dat ze ergens droog kunnen liggen en genoeg eten geven dat ze zichzelf kunnen warmhouden en alles komt goed hoor, zul je zien wat voor een vacht ze ineens aanmaken =P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:32

Leuk beestje,volgens mij heeft ze het super bij jullie!
Die kop van haar is echt prachtig getekend :+:

Heeft ze dat halsbandje altijd om?
vraag dit i.v.m. het gevaar dat ze zichzelf ophangen in een boom/struik aan een tak o.i.d.,mijn tante heeft dit eens meegemaakt en dat was vreselijk,daarom hebben wij onze katten geen halsbandjes omgedaan.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 10:29

Ik ga je topic zo eens lezen dan, Zidore!

@FlorisSam: ze heeft het altijd om, maar het is een elastisch bandje. Het kan zo uit mocht ze ergens blijven haken (als ze wil kan ze het ook zo zelf uitkrijgen, maar dat doet ze niet, dus heb het idee dat het niet in de weg zit) :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:43

Je zal maar zo'n leven hebben...heerlijk :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:36

Wat een leuke kat, en wat geven jullie haar een mooi leven :j
Niet alle katten houden van een maatje hoor, onze ex-asielkat houdt ook niet van andere katten.
In de winter zijn de stalkatten bij mij op stal ook gewoon buiten, ze krijgen een enorm dikke vacht en liggen lekker in het stro.
Onze kat is gechipt en heeft nu dus geen bandje meer nodig
misschien een idee?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 20:41

Dankje voor de reactie :)

Jasmijn is ook gechipt, maar ik denk dat de boeren hier in de buurt niet meteen naar de DA gaan als ze ze zouden vinden, maar ze gewoon in huis zouden halen en er niet zouden bij nadenken dat ze wel eens van iemand kan zijn.
Het bandje is een elastiekje en zit haar eigenlijk helemaal niet in de weg (ze zou het zelf zo kunnen uitdoen moest ze dat willen) dus denk dat het op zich wel goed is zo.

We hopen dat ze ook gewoon lekker warm blijft met een warm nest in de zadelkamer! En die wintervacht ben ik wel benieuwd naar, straks heb ik een hele pluizenbol rondlopen :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 03:23

Het topic had niet zo'n lang leven hoor ;-) maar wel wat leuke reacties!

Ik zou het zelf ook gewoon aankijken in de winter, als ze de zadelkamer een warm plekje heeft (anders die maken van een oude houten kist met een berg dekens en piepschuim ;-) ) dan komt het vast wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:39

Ooooh ik wil een keer komen knuffelen! Wat een geweldig poezebeest heb je toch zeg! Gaat van de winter echt wel goed komen. Voldoende eten, droog beschut plekje en een giga wintervacht dan heeft ze het echt niet koud. Wij hadden soms in de hooischuur een huiskat op bezoek en die vond het heerlijk slapen tussen het hooi, ook in de winter heb ik die weleens gespot. En die had dan niet echt een dikke vacht.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:46

wat een skeetje!! jullie hebben geen waakhond nodig! geen boef die zon kat kan weerstaan!! <3

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:48

Wat een heerlijk ding! Die geniet echt van de ruimte en vrijheid bij jullie :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:05

Wat een prachtige sprekende ogen heeft ze! <3

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 10:26

Ooeh dankjullie voor de lieve reacties :D !

Idinn, je mag altijd wel eens komen knuffelen hoor, we hebben hier een bus die zo'n 200m van de wei stopt die ook in Antwerpen komt :) . We gaan echt zien dat ze het warm genoeg heeft en dan komt het wel goed denk ik. Ze mag ook onder de paarden hun benen doorlopen van hen, dus misschien mag ze ook wel in hun schuilstal slapen als ze eens lief kijkt naar M&M.

Haha tinkerfunss idd <3 ! Ze kan ook heel overtuigend miauwen, dus misschien jaagt dat hem wel weg :') .

Denise, ik denk ook dat ze er wel van geniet. Ze is niet echt avontuurlijk en gaat niet ver weg op pad, maar heeft ondertussen toch ook al de bomen op de wei ontdekt om in te klimmen, dus ze vindt ze elke keer weer iets nieuws dat ze leuk vindt!

Op die ogen zijn we ook gevallen, Rijerije! Ze kan ook heel erg zoet kijken als ze nog een koekje wil of een extra knuffel O:)