welke bench voor poedelpup.?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

welke bench voor poedelpup.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:04

Hallo,

over 7 weekjes krijg ik mijn pupje. ze is een dwerg poedel teefje.
nu is mijn vraag welke bench ik het beste kan pakken. welke afmetingen bedoel ik daarmee dan.

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. !

Groetjes, Marlies

kimmie261

Re: welke bench voor poedelpup.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:18

geen een..

gewoon proberen zonder kooi...pupjes horen niet in een kooi :n

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:20

tjhaa is aleen voor in het begin.. en het is een eis van me moeder..

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:23

Goed opvoeden é, poedels zijn ondeugende slimmerikken ;)
Het hoeft niet zo groot te zijn, afmeting weet ik niet precies want wij hadden al een hele grote, raad je wel aan om er een mandje of kussentje ofzo in te leggen ookal ligt er al iets in, dan leert je teefje dat dat later haar plekje is dus dan gaat ze er zelf in liggen :P

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:24

Ik ben wel voor een bench hoor met een kleintje lekker veilig kunnen ze rusten en mollen ze niks.
Met mate dan hoor niet de hele dag erin. We hebben hier meerdere puppy's gehad en als we eventjes weggingen en s'nachts gingen ze erin hoor. En later als hij dan openstond dan gingen ze er vaak zelf in.
Vaak groeide ze ervan zelf uit en ging die weer naar zolder.

Ik denk toch dat je een vrij grote nodig zal hebben.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:26

ooh een dwergpoedel :D

Ligt eraan of je de bench wil houden, zo ja, denk ik dat je er wel een moet hebben waarin ze bijna 2 keer zo hoog kan worden..
Slim om ze met een bench te trainen hoor! :) Wij hoefden er bij onze hond nauwelijks moeite voor te doen!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:31

@WissMiss Hihi I know.. ben opgegroeit tussen de poedels en hebben al 2 poedels in het gezin over 8 weken komen er 3 bij.. :D me broer heeft er dan 2 me ouders hebben er dan 2 en ik 1..
Jah een lekker kussen krijgt ze er zowieso ook in ja wil het lekker comfrtabel voor haar maken.. :)

@ tooske.. precies zo denk ik er ook over.. het is lekker veilig plekje voor haar en als ze een knager zou zijn dan bespaart het ook een hoop boze ouders. ze gaat er ook echt niet de hele dag in.. vind mensen die de hond daar de hele dag in doen geen honden moeten nemen omdat ze daar blijkbaar dan geen tijd voor hebben.. :)

@ lieniminnie: leuk zijn ze hea.. <3 ja ik wil de bench wel houden maar niet dat ze er altijd in gaat blijven gaan.. alleen de eerste tijd.. :) ze word ook al voor ze komt al licht bench getraint samen met haar broer en zus.. :P

zat zelf ook wel te denken aan een grote maat weet niet zo goed wanneer een bench voor haar echt lekker groot is en wanneer niet. ? ik ben op het moment bij mijn ouders op het schip en kan dus niet eventjes naar de dierenwinkel gaan om info erover in te winnen en wil langzaam al beetje alles gaan regelen.. vandaar het topic.. ;) :)
Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 31-07-11 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:31

Ik zeg geen bench, ik heb mijn hele leven lang poedels (mijn moeder ook haar hele leven) en wij hebben nog nooit een hond in een bench gestopt. Waarom in een bench? Ik ken geen ene reden om een hond op te sluiten in een kooi?

Onze honden waren/zijn goed opgevoede honden, die nog nooit iets hebben gesloopt. Raar dat mensen een hond in een bench willen stoppen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:33

ik heb voor onze franse bull een grote (tafelmodel) bench in gebruik gehad, overdag open en 's nachts in de bench. Ruime kooi en makkelijk in gebruik voor spullen erop. (in gebruik als bijzettafel).

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:36

@ Douraque zo dachten wij er ook over.. wij hebben alleen wat meoten ervaren waardoor wij over zijn gestapt op de bench voor een klein begin..

@friesiszwart dat klinkt perfect.. ik zit er alleen aan te denken de bench niet bij de tv in de buurt te zetten i.v.m. dat het wel een plekje voor der is ook om zich terug te kunnen trekken voor rust.. ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:37

XxLiEsJuHhxX schreef:
@ Douraque zo dachten wij er ook over.. wij hebben alleen wat meoten ervaren waardoor wij over zijn gestapt op de bench voor een klein begin..

@friesiszwart dat klinkt perfect.. ik zit er alleen aan te denken de bench niet bij de tv in de buurt te zetten i.v.m. dat het wel een plekje voor der is ook om zich terug te kunnen trekken voor rust.. ;)

Maar is die ervaring ook met deze pup??

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:38

Mijn west highland kruising zit in een bench van +/- 100*60.

We hebben het een tijdje zonder geprobeerd, maar ervaren dat ze zonder bench sneller aanslaat en het huis bij elkaar blaft en daarnaast uit frustratie in huis haar behoefte doet EN sloopt. Dus alleen als ik weg ben, ligt ze in haar bench met de deur dicht. Overdag en 's nachts staat hij open en fungeert hij gewoon als veilig plekje en ligt ze er heel graag in. Mijn Berner Sennen ligt er gewoon los naast.

Ze zijn beide 1,5 jaar, maar qua karakter echt een wereld van verschil.

Bench staat bij ons in de bijkeuken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:41

Douraque schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:

Maar is die ervaring ook met deze pup??

het is blijkbaar tegenwoordig niet meer als normaal om een roedeldier in een kooi te stoppen die te klein bevonden wordt om een konijn in te houden.... :\

als je zoiets bij een veulen zou doen is de wereld te klein,maar een roedeldier als een hond woont tegenwoordig in een kooi... -O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:44

@ douraque Nee maar ik wil het heel graag voorkomen.. zoiets hoef ik niet nog eens mee te maken.. ! en een pup die het kent vind de bench geen straf maar gaan er zelf ook in liggen.. ;) dat doen ze niet als ze het niet fijn/leuk vinden.. ;)

@Linda_arnold dat is wel een mooie maat denk ik dan heeft ze wel een mooi ruim plekje.. :)

Ik zit te denken om de bench wel in de kamer te zetten maar aan de andere kant van de woonkamer. daar staat ze lekker rustig.. :)

@Kimmie261 ik ken geen enkele hond die in een kooi woont.. mijn pupje dus zeker ook niet. ! ik heb geen bijkeuken waar ze in kan zitten dus dan komt ze meteen in de woonkamer. ik vind dat onverantwoordelijk als ze nog zo jong is en niet gewoon is in haar nieuwe omgeving.. ook zitten alle stopcontacten erg laag in de kamer. ik wil niet weten wat er gebeurt als ze daarin zou gaan knagen als ik eventjes weg ben..

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:45

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:53

dankjewel.. ! :D :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:54

seresta schreef:
http://www.dehuisdiersuper.nl/?module=t ... wTip&id=34 hier staan maten bensen en de honden maat erbij! ik denk dat je daar wel een keus zult kunnen maken. heel verstandig een bens!

Dan heb ik de 107*75*84, mijn BS is er iig net te groot voor :+

Zo lang een bench geen strafkooi is en zo lang de deur het over grootte deel van de dag gewoon openstaat denk ik dan een bench niets naars of traumatiserends is. Ik heb het geluk dat wij een lap grond bij het huis hebben en de honden het overgrootte deel van de dag lekker buiten kunnen zijn.

De westy is qua gedrag enorm fel en blaft bij de eerste beste vlieg die voorbij komt, gek genoeg doet ze dit niet als je haar terratorium afbakend. Voor de buurt en mijn gemoedsrust zijn die paar uurtjes dat ze per week in de bench zit geen kwelling.

Want ondanks dat de BS altijd bij haar in de buurt is zou ze de wasmachine of het keukenblok nog proberen te vermoorden als ik weg ben.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat dit hondje uiteindelijk geboren is in een schuur bij de beruchte en beroemde jantina bruurs :)* en hier wel een klap van mee heeft gehad :n

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:14

bens moet nooit een strafplek zijn inderdaad, maar een rustplek. en somige honden vinden dat heerlijk. wij hebben altijd newfies gehad en die verkosen hun slaapplek in de bens boven die van hun mand. bens op een gegeeven moment op zolder gezedt,maar ze begonnen met slopen, dus snel weer naar beneden gehaaldt.wij hebben de pups ook nooit op de slaapkamer gehad,nu is de newfie geen hond die snel rangorde problemen geeft maar er zijn ook rassen waar dit wel voor geld, en dan moet je opassen met honden in je bed nemen.
succes met je dwegpoedel liesjuh krijgen we nog een foto te zien?wat voor kleur word ie?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:33

jah dat klopt idd.. :) de hond hier van me ouders als die de bench ziet gaat zij er meteen ook in liggen vind ze heerlijk maar ze vind het ook niet erg als de bench er niet staat.. :+ ik zal een foto plaatsen.. het is nog niet zeker welke van de 2 het word.. het reutje iniedergeval zeker niet dat willen mijn ouders niet. en dan is het verder eerst afwachten welke mijn broer en zijn vriendin houden.. en dan word het of een grijze of een abricot..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:40

wat een schattige mama!abrikoosjes zijn leuk maar de zwarte ook,wat het ook word veel plesier (zal wel lukken!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:46

Hihi dankje.. :) is ook een hele lieve mama.. :P :D ze lijkt alleen zoveel kleiner als dat ze is.. ze is zelf echt net middenslag en de reu is een gemiddelde dwerg.. :P daarom verwachten we dat ze een dwergje word.. :D