kan een reu nog wat na castratie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_luna_

kan een reu nog wat na castratie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:20

mijn teefje is gedekt door de reu van mijn moeder
ik maakte me niet druk omdat hij 4 maanden geleden gecastreerd is
dus liepen vrolijk bij elkaar hij toonde ook geen intresse maar ineens een piep en ja toch vast
mijn moeder gelijk de dierenarts gebeld en hij verzekerde haar dat hij niks kon klaar maken
alleen binnen 10 dagen na castratie
aangezien hij de reu zelf gecastreerd heeft wist hij 100 % zeker dat hij niks meer kon
we waren gerust gesteld..
maar soms lees je weleens eens van die spook verhalen dat er toch pups van zijn gekomen
wil eigelijk een soort van bevestiging dat er echt niks aan de hand is
heeft iemand weleens meegemaakt dat er na 4 maanden castratie tot pups kwamen na een dekking ?

Tooske

Re: kan een reu nog wat na castratie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:22

Is het echt 4 maanden na de castratie geweest? Ik heb altijd wel vernomen dat het zeker 6-8 weken duurt voordat ze echt niks meer klaar kunnen maken 10 dagen is in ieder geval echt niet waar

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:26

kan goed hoor dat een gecas. reu nog vast zit. Echter ik weet zeker dat er nu niets meer kan gebeuren. Zou wel goed opletten dat hij het niet te vaak gaat doen. Lijkt me niet echt super dat de teef elke keer verkracht wordt zeg maar.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:36

Na 6 weken is het echt al over en de meeste zijn na 2 weken al niet meer vruchtbaar.

Het enige wat kan is dat slechts 1 bal verwijderd is (bijv. omdat er één bal niet ingedaald was) maar dat horen ze te melden en is zeer ongebruikelijk, maar daarvan kunnen spookverhalen komen.

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:39

Tooske schreef:
Is het echt 4 maanden na de castratie geweest? Ik heb altijd wel vernomen dat het zeker 6-8 weken duurt voordat ze echt niks meer klaar kunnen maken 10 dagen is in ieder geval echt niet waar

ja het is echt 4 maanden geleden
schrik er wel van dat je zegt 6-8 weken
maar oke tis gelukkig langer geleden
ik ga nu dus op google kijken wat die 10 dagen betreft
hij verzekerde me dat alleen dan de mogelijkheid bestond
ben nu wel gerust gesteld

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:40

dierenfan schreef:
kan goed hoor dat een gecas. reu nog vast zit. Echter ik weet zeker dat er nu niets meer kan gebeuren. Zou wel goed opletten dat hij het niet te vaak gaat doen. Lijkt me niet echt super dat de teef elke keer verkracht wordt zeg maar.

weet je ook of hij dit blijft doen en hoelang ?
of is dit nog een nasleep ?
moet ik dus elke keer mijn hondje in de gaten blijven houden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:35

Hangt er vanaf, als de teef loops is nu dan zal ze hem daarna afwijzen en vaak houdt het daarna ook op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:01

ligt eraan hoe de verhoudingen zijn. Idd op de hoogtij dagen zou ik ze apart houden het voordeel na de castratie is dat als hij ontsnapt hij niets kan en bij bijv. uitlaten kan je ze gewoon samen mee nemen. Wat je kan doen is ze goed onder appel houden en bij alleen zijn gescheiden zetten.
En kan ook zijn dat de teef hem straks neit meer moet en dan is het ook klaar. Sommige reuen stoppen na de castratie met dit gedrag en sommigen doen zonder castratie dit gedrag geneens vertonen haha.

Idd als er maar 1 bal verwijderd zou zijn dan kan hij mogelijk nog wel wat dus als jij niet weet of er 1 of 2 verwijderd zijn dan zou ik met je DA contact op nemen.