gouden tip gezocht!! kat plast op nieuwe bank!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaar

gouden tip gezocht!! kat plast op nieuwe bank!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 14:37

Even korte inleiding. Ik heb 2 jaar samengewoond met mijn ex. We hadden een poes en katertje genomen. Beide geholpen, geent en zindelijk. We woonden 2 hhoog en de katten lieten wij in de portiek en ook daarna buiten. T vrouwtje is dagen de hort op. Komt binnen om te eten en schoonheidsslaapje en die vertrekt weer. T mannetje is meer huisgebonden. Hij gaat graag naar buiten, maar zit liever binnen.

Nu is mijn relatie sinds een jaar over en hij heeft de katten gehouden en t huis. Vorige week heb ik mijn inboedel deel weggehaald inclusief de bank. Mijn ex heeft nu een nieuwe bank. En opeens piest t mannetje op de bank!! Nu snap ik ook dat t door de nieuwe geur komt, maar mijn ex is niet zo ruim denkend en die probeert nu 1 ding. Een of ander anti spray ofzo en anders moet de kat weg gelijk. Aangezien hij de katten zou houden heb ik nu al 3 nieuwe katten en heb ik gewoon geen plek voor hem. En dat is zooooo sneu, die kat is zooooo lief gewoon.

Wie heeft er een tip voor mij zodat mijn ex dat kan proberen? En dat t ook helpt!!
We hebben de katten vanaf kitten af zijnde en hij is nu 2 jr oud

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:43

Ik heb ooit gehoord hoe je een hond van de bank kan houden. Schijnbaar als je alluminiumfolie op de bank legt, schrikt het dier zo dat ze er niet op gaan door het geritsel. Dus misschien werkt dit ook bij een kat???
Maar ja weet natuurlijk niet of ze het dan niet proberen als de folie er niet ligt. Ha ha lekker klusje als je iedere x voordat je gaat je bank in moet pakken met folie :P

Ik heb het nooit geprobeerd, wij hebben een hondje gehad die gewoon op de bank mocht.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 14:46

Mijn ex gaat dus niet de moeite nemen om elke keer de bank in te pakken als hij weggaat. De kat weg is n makkelijkere oplossing. En t heeft ook geen nut. Als me ex ff in de keuken staat, dan piest ie al op de bank zegt hij.

ikenindi

Re: gouden tip gezocht!! kat plast op nieuwe bank!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:52

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:36

tja met zo'n inzet zou ik al vast maar een goed adres zoeken voor die kat. Meestal kan je deze problemen wel oplossen maar niet als je je niet in wil zetten en elke moeite teveel is. Bovendien ga je frustraties krijgen en staat de kat straks misschien nog wel op straat of in het bos. Geloof niet dat er namelijk nog 1 asiel is die ruimte heeft om een kat aan te nemen door het kittenoverschot en de gedumpte kittens die binnen komen.
Wat ik zou doen is maken dat de kat die ruimte niet in kan als er niemand is. Hier willen ze wel graag behang krabben in de kamer. Onze oplossing is de deur dicht doen als wij er niet in zijn (voornamleijk 's nachts en als ze eens uren alleen thuis zijn overdag wat zelden gebeurd). Werkt 100% goed.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 23:39

Ik stelde ook al voor de deur dicht te doen zodat de kat niet meer in de woonkamer kan als hij er niet is. Maar t gebeurde dus toen hij thuis was en even naar de keuken moest. :(

Vind t zo erg. Tis echt zo'n lieverd. Maar ja, ik zit momenteel in n huis met 1 volwassen kater en 3 kittens van 3 mnd oud. Ook katers. Dus denk nog n 2 jarige erbij nemen niet zo soepeltjes zal verlopen :(

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:22

Dit onderwerp toevallig van de week op sbs6 gezien... Daar was t probleem ook verandering. In dit geval een nieuwe bank. Schoonmaken met amoniak vrije schoonmaakmiddlen.. De meeste bevatten juist amoniak en dat trekt juist aan.. en lost t probleem juist niet op. Zilverfolie op de bank en op de plekken waar de kat sproeit juist zn eten neerzetten. in verschillende bakjes op meerdere plekken... Dit hielp daar wel. Wie weet heb je er wat aan. Een kat markeert zijn terretorium. Wij hebben t probleem ook gehad.. Zijn verhuisd en het probleem is tot nu toe weggebleven...

Succes want het is echt een heel vervelend probleem...

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 10:18

ik heb hem diverse dingen geadviseerd: aluminiuwfolie, citronella spray, feliway verdamper (kijken of hij dat koopt, want het is 30 euro)
ik hoop dat er iets helpt

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:23

Ik heb ooit eens ergens gelezen (maar zelf nooit uitgeprobeerd, dus geen idee of het echt werkt) dat katten niet zullen plassen op de plek waar ze eten. Een oplossing zou dan dus kunnen zijn dat je tijdelijk een klein bakje met brokjes neerzet op de plek waar de kat steeds plast (eventueel met een doekje eronder zodat de bank niet vies wordt van het eten).

edit: niet goed gelezen haha. Zie dan Sabine dit ook al had beschreven.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:30

Ik heb zelf een spray gekocht die je op de plek moet sprayen waar de kat geplast heeft, het maakt gelijk de plek schoon en neutraliseert de geur. Bij mij werkte dat heel goed voor in de stoffen hondenmand, dus wellicht op een bank ook wel? Weet alleen even niet hoe die spray heet.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 10:40

AngelofLove schreef:
Ik heb zelf een spray gekocht die je op de plek moet sprayen waar de kat geplast heeft, het maakt gelijk de plek schoon en neutraliseert de geur. Bij mij werkte dat heel goed voor in de stoffen hondenmand, dus wellicht op een bank ook wel? Weet alleen even niet hoe die spray heet.

je hebt de feliway ook in een spray, dus miss bedoel je dat?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:47

nee, is zeker weten geen feliway. Was ook niet schrikbarend duur, geloof maar 7 euro ofzo. Maar ben nu niet thuis dus kan het niet even nakijken.