vlooien, help hoe kom ik er vanaf.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

vlooien, help hoe kom ik er vanaf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 14:30

Toch maar even een topicje aanmaken.
Heb 8 katten en nooit geen vlooien gehad, tot nu |(
Heb al diverse dingen geprobeerd, maar wil nu echt iets wat echt werkt.

1e keer heb ik ze ingesprayt met frontline, na 2 weken waren ze er nog.
Toen maar een vlooienshampoo bad van eco nog iets. Heel wat vlooien verzopen. Gelijk het huis gesprayt met de eco style ( volgens mij). Na 2 week nog steeds vlooien. Hupa nog maar een keer de frontline eroverheen. Nu weg?? Nee nog steeds niet.
Toen maar weer richting de winkel om exil te halen in de hoop dat ze nu wel weg gaan. Gelijk de exil omgevingsspay in elk hoekje en kiertje van het huis gedaan in de hoop dat ze nu wel weg zijn.
Helaas, ook weer niet het geval. Verkopen ze zoveel van die troep in de winkel en er is werkelijk waar niets dat helpt.

Nu las ik iets over stronghold. Moet ik dan ook weer het huis volledig insprayen?
en breekt die de volledige cylcis door? Wordt er zo langzamerhand een beetje gek van.
En de katten overigens ook.
HELP!

tamary

Re: vlooien, help hoe kom ik er vanaf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:34

Even maandag bij de DA langs en het agressieve spul vragen.
Je kan ook bij de drogist kijken naar de wat sterkere omgevingssprays voor in huis (al kan je daar je katten niet mee behandelen)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:34

Ga naar de dierenarts, die heeft een heel goed middel. Weet de naam zo niet, maar het is echt super! Het is wel duurder dan frontline enzo, maar dan ben je er ook vanaf, en ze zijn een paae weken beschermd tegen teken en vlooien als ik het goed heb :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 14:37

en dan moet ik alsnog de omgeving ook weer sprayen.? stik zowat in die rommel. Je kan niet in de keet wezen als je daarmee aan het werk gaat haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:39

Ik zou advantage halen voor je katten en je hebt van virbac een spray voor in huis.
En de komende weken even een vlooienbandje/poeder in je stofzuigerzak, alles wat je dan opzuigt overleefd dan ook niet.

succes!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:47

Frontline werkt helaas niet meer zo goed tegen vlooien als een paar jaar geleden... Ik heb hele goede ervaringen met Advantage (met een dag zie je de dode vlooien eraf vallen...)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:58

Net zoals donja zegt werkt fronline niet goed meer. Vlooien beginnen er resistent voor te worden.
Wij hebben hier sinds een paar jaar ook advantage. Werkt prima :D

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:39

Ik mag hopen dat je al die vlooienmiddelen wel na een bepaalde tijd op je kat gedaan heb? Anders ben je ze gigantisch aan het overdoseren (en dus gif op gif gooien).
Dat frontline niet meer werkt klopt ook zeker niet.
Frontline heeft 24uur nodig (per vlo) om de vlo te doden, advantage / bolfo gold beide 5minuten (per vlo).
Het duurt gewoon weg veel langer om de vlo te doden, dan lijkt het net alsof het niet werkt.
Dat je de omgeving ook mee aan het behandelen bent is zeer zeker goed!
De omgevingsspray dood wel alle vlooien, larven, eitjes maar de cocon van de vlo niet.
Daar is geen middel tegen bestemd.
Die komt pas uit in goede omstandigheden (denk aan temperatuur, luchtvochtigheid maar ook een trilling in de omgeving.)

Om de cyclus van de vlo te doorbreken heeft gewoonweg tijd nodig.
Dat heb je zeker niet binnen een paar weken allemaal weg.
Zeker niet omdat die conconnen (is dat een goed woord? :P) nog steeds weer uitkomen.

fannetje schreef:
En de komende weken even een vlooienbandje/poeder in je stofzuigerzak, alles wat je dan opzuigt overleefd dan ook niet.

Dat is echt weggegooid geld, bovendien niet erg goed..
Tijdens elke zuigbeurt komt er dan gif van de vlooienband in de lucht.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

Een vlooienplaag is moeilijk te bestrijden, het kan zeker tot 9 maanden duren voordat je er vanaf bent vandaar dat je ze nog steeds tegen komt.
Frontline is een traag werkend middel dus op moment dat ze vlooien hebben zou ik beter Bolfo Gold/Advantage (precies hetzelfde) gebruiken deze werken snel.
Daarnaast zou ik een omgevingsspray gebruiken met IGR erin. En dan continue goed elke maand pipetje en omgeving vaak genoeg behandelen. Wel eerst goed stofzuigen, behandelen, stofzuigerzak weggooien en dan 3 dagen niet stofzuigen ivm opzuigen van de werkzame stof.
En natuurlijk even goed ontwormen, want de vlo is de tussen gastheer dus hebben ze meestal ook last van wormpjes.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:01

zo, jullie geven mij iets minder hoop :(
@ alwin_4ever: heb er ongeveer iets meer als twee week er tussen zitten, tussen elk middel. Nu is het ongeveer 3/ 4 week geleden en ben er nog steeds niet vanaf. Zelfs geen dode vlooien ( ja toen ik ze heb gewassen) Na het wassen heb ik de ontwormingspipetten van de DA gegeven ( toen ze droog waren uiteraard)
Ik kam ze momenteel elke dag en heb er net weer 10 stuks van 1 kat afgehaald. Daar wordt ik niet echt bepaald vrolijk van (heb overigens Maine coons)

Ik heb helaas ook een vloer in de kamer die niet echt meehelpt wat betreft het bestrijden van die pokkedingen: Heb een oude eiken vloer en die zit dus vol met kieren. Heb dus 2 keer ook de gehele vloer ingesprayt. Uiteraard eerst goed gezogen ( doe ik elke dag, heb geen keuze met zoveel katten ;) ) en daarna 2 dagen niet gedweild. Wel gezogen want anders kom ik om in de haren.

Ik lees trouwens wel op diverse forums dat frontline volgens dierenartsen niet echt meer werkt ( of ze proberen gewoon hun eigen spul te verkopen, dat kan natuurlijk ook )

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:06

Frontline werkt inderdaad niet, veel dierenartsen raden het ook af.
Zelf gebruik ik hier altijd voor mijn eigen katten Bolfo Gold en voor de kittens Advantage of Stronghold en dit werkt prima.
Heb omgevingsspray van Beaphar en voor de rest is het ook vaak goed om de katten ook na het pippetje een aantal keren te kammen zodat je echt alles uit hun vacht krijgt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:16

Frontline werkt prima, maar is gewoon geen snel werkend middel. Ik word zo moe van telkens weer het werkt niet, er is pas onderzoek naar gedaan staat uitgebreid in de Dibevo dat het prima werkt.
De dierenarts waar ik kom zegt ook dat het niet afdoende meer werkt, maar zelf verkopen ze Effipro wat exact precies hetzelfde is.. Frontline werkt prima met preventie en met vlooienplaag de Frontline combo helemaal super, echter omdat het traagwerkend is duurt het zolang.
Bolfo Gold en Advantage is precies hetzelfde.
In de omgevingsspray van Beaphar zit geen IGR, in Bolfo wel, ik zou altijd gaan voor degene met IGR.
En dan echt niet de volgende niet stofzuigen, want onderzoek heeft uitgewezen dat het dan nog niet goed ingetrokken is.

Nog een belangrijk punt is na het wassen niet direct pipetjes gaan gebruiken, want de talglaag waarmee het middel verspreid word heb je schoon gewassen daardoor geen goede verspreiding. Wil je wel 2 dingen te gelijk doen zou je Bolfo Gold kunnen geven met Vlo Kill tablet, deze dood in 6 uur alle vlooien aanwezig op het dier zodat de kat in ieder geval even van het vervelende gevoel af is.
Kortom het heeft echt lange tijd nodig en vervelend zijn dingen die geroepen worden dat het niet werkt.. Snelle aanpak zou ik kiezen voor Bolfo Gold/Advantage met Bolfo omgevingsspray en eventueel als de katten er veel last van hebben een Vlo Kill tabletje en zet alles goed in je agenda wanneer je wat gedaan hebt. Ook nog een keer ontwormen is niet verkeerd ivm je dat kort na het wassen gedaan hebt.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 31-07-11 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:16

Hier werkt Bolfo Gold niet. Echt ga voor Advantage. Die is zo goed als Frontline ooit is geweest. Je bent er gelijk vanaf. Tis wel een duur geintje. Kost mij 10 euro p mnd voor 2 katten, heb 1 kat onder de 4 en en 1 kat boven de 4 kg.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:17

Nogmaals Bolfo en Advantage is PRECIES hetzelfde.. dus als Bolfo Gold niet werkt en Advantage wel dan heb je waarschijnlijk eerst Bolfo gebruikt voorwerk gedaan leek niet te werken nog niet alles is dood.. en toen Advantage. Want leg ze maar naast elkaar 100% hetzelfde.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:55

Faniek dat wist ik niet. Ik zal eens kijken.