Kat van vriendin 2 dagen niet gezien (dringend!!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Kat van vriendin 2 dagen niet gezien (dringend!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 18:04

Shoooooooooooot, ik pas op bij iemand (op het huis met 2 konijnen, 2 poesjes en wat vissen..), nu is een poes sinds gisteren niet meer gezien.. Kom altijd rond 17.00/18.00 voeren en normaal staan ze braaf op me te wachten maar gister maar 1 gezien, nog een kwartier staan roepen en doen maar geen reactie. Weg gegaan met het idee elke kat heeft soms zijn avontuurtjes.. die zal morgen (vandaag) wel weer tevoorschijn komen.

Net geweest, nog steeds geen Saar te bekennen.. K*T wat nu? Moet ik ze bellen/smsen? Mijn moeder en ik gaan vanavond weer naar het huis om te kijken of ze er weer is.. Zij zegt dat ik juist niet moet bellen, dan maak ik ze alleen maar ongerust, maar als ik het voor mijzelf zou voorstellen zou ik juist graag gebeld willen worden.. (ze zitten in Spanje, dus kunnen niet zomaar even terug, maar ik denk wel dat ze het eerste beste vliegtuig pakken). Ik zet ze vanavond op dierenbescherming site, Amevedi werkt niet bij mij (kan geen gegevens invullen..), en morgen als ze er dan nog niet is gaan we flyers ophangen en aanbellen bij omgeving..

Wat zouden jullie willen? Bellen of niet? (ik kan er ook voor kiezen haar ouders te bellen, dan moeten hun beslissen of ze het haar vertellen (ze is samen met ouders op vakantie, poesjes zijn van de familie).

Alvast bedankt!

_00_0

Re: Kat van vriendin 2 dagen niet gezien (dringend!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:38

Ik zou haar nog niet bellen , tis zomer dan 'verdwijnen'katten wel vaker voor een poosje.

Idd even rondvragen,rondkijken en het asiel bellen/dierenambulance. Pas als de kat 1 week niet is gezien zou ik alarm slaan.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:40

Ik zou haar niet bellen/smssen op vakantie. Hebben jullie niet iets afgesproken over wel/niet vertellen als er iets met haar beestjes is?
Ik zou het nog even aankijken, onze kat is ook een paar dagen verdwenen en weer teruggekomen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 19:11

Ze komen aanstaande maandag alweer terug, en vind het zo banketstaaf om dan te vertellen dat haar poes weg is.. We hebben geen afspraken gemaakt verder, het hele gedoe is ook erg onduidelijk geweest (hun zijn hierin onervaren met katten -het oppassen- en ik ben het domweg vergeten).. Ze hebben zelfs geen telnr. achter gelaten van hun DA.. (Gelukkig weet ik bij wie hun zitten). Ik ga vanavond langs.. hopelijk is die naar binnen gegaan....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:20

De kat van mijn vriendin, die ook nooit 's nachts weg blijft, was ook ineens weg.
Waarschijnlijk heeft die in een schuurtje gezeten, kwam ook ineens weer aanwandelen.
Heb nog even geduld, bel of sms nog niet, want het is meestal loos alarm.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:27

1 kat van mijn ouders is zelfs al eens 2 maanden weggeweest en kwam toen ook in 1 keer weer aan wandelen.

Maak je maar niet ongerust. Ze zijn meestal toch wel in de buurt. Maar zit misschien inderdaad ergens opgesloten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:28

Als de katten buiten mogen komen, is het rot dat het net gebeurt als jij oppast.
Maar dan kun je er niks aan doen, dat is het risico dat ze vrij buiten mogen komen.
Dat zal je vriendin ook wel weten.
Ik zou ook niet bellen naar je vriendin, zij kan toch niks doen op haar vakantie adres.
Hopelijk komt het poesje snel weer thuis :)

(mijn kat is ook wel eens 1 of 2 dagen weggeweest)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 20:42

Ik hoop ook dat hij snel weer op komt dagen.. Zo balen dat het net nu moet gebeuren...
Ik weet dat het vaak loos alarm is, heb zelf helaas mee moeten maken dat het niet altijd loos alarm is.. Zelf twee katten gehad die aangereden zijn.. Dus maak me nu extra zorgen, ze zitten niet aan een drukke weg, maar niet heel ver lopen is er wel een.. Maar tja, ik wacht af..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:12

Toen wij op vakantie waren is een van onze poezen ook een paar dagen weggeweest mensen wisten ook niet wat we moesten doen maar hebben ons niet gebeld. TOen wij thuis kwamen kwam ze ineen keer weer te voorschijn. Kan dus best zijn dat als de baasjes weg zijn ze niet thuis wil komen..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:49

Pfoeeeeeeei ze was er weer....... Kan ik ook weer slapen..

NienkeNiels, mijn moeder zei ook al van eigenlijk is het best logisch als ze nu in iemands anders huis vertroeteld worden etc. zijn toch huiskatten die aandacht willen, tja die hebben ze niet heel veel gekregen (van mij elke dag een kwartiertje). Maar goed, poes is weer veilig thuis! (we hadden de flyers al mee genomen.. :') ).. Ik blij dat ik niet gebeld heb haha..

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 03:10

nou gelukkig loopt het allemaal goed af, zitten ze nu wel binnen?

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:41

Mijn oude kat was altijd zwaar belegdigd als ik langer dan 2 dagen weg bleef (vakantie, lang weekend weg) en die peerde hem gewoon ook dan :Y)
Soort boontje komt om zijn loontje idee had ik altijd! haha :+

maar ben blij dat ie weer terecht is, tis nooit fijn als je moet oppassen en zoiets gebeurt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:16

Nee heb ze niet binnen gedaan, ten eerste, dat is niet mijn beslissing, ten tweede, zijn jonge katten, ben bang dat ze alles slopen haha... Ik ga ze het wel vertellen, moeten ze zelf weten wat ze doen bij de volgende vakantie haha..