Deze hond (Ploef heet ie) komt 2 weken bij ons logeren omdat zijn baasje op vakantie is. Zelf hebben we geen hond, alleen de hond van de vriendin van mijn vader komt af en toe over de vloer, dus ik wil me alvast verontschuldigen voor mijn onwetendheid.
Tot gisteravond was er geen enkel probleem, tot het moment waarop wij gingen slapen en hij de garage in moest (ingang naar garage is in de keuken). Toen kreeg ik hem al moeilijk de keuken in, maar toen ik de tuin in ging ipv de garage volgde hij wel vrolijk. Dan via de tuin hem in de garage gezet. Volgens mij vindt hij het helemààl niet fijn om alleen in de garage te zitten, hij blaft dan ook nog een hele tijd. (Mijn vader is wel nog een tijdje opgebleven met de tv aan, hij kon dus wel horen dat er nog iemand wakker was) Ik ben dan ook van zin zijn bench weer in de woonkamer te zetten en hem dan 's nachts daarin te doen, eens kijken of hij dan wat rustiger is.
Mijn vader is hier niet voor, want "die kooi is toch veel te klein", maar hij mag dan weer wel niet in de woonkamer omdat hij dan de zetel vuil zou maken ofzo. Maargoed ik heb hem dus overtuigd om het eens te proberen.
Maar nu durft hij dus niet meer de keuken in, en dat is de enige manier om in de tuin te geraken. Bij zijn baasje thuis zit hij meestal buiten, dus vind ik het erg jammer dat hij niet meer durft.
Iemand enige tips voor mij? Heel erg bedankt.

Ploef is een 7-jarige teckel x jack russell.
En kaas al geprobeerd? Doen meeste honden een mooooord voor.