Dankjewel voor je heldere reactie
Op 1 of andere manier als mensen het woord bordercollie zien staan dan nemen ze ook altijd meteen aan dat je er niet genoeg tijd aan gaat besteden en die hond op de een of andere manier waarschijnlijk de hele dag in haar bench houdt omdat ze zo druk zijn.
Stomme vooroordelen vind ik. maar goed.
een hond heeft tijd nodig. en ik ga ook echt met haar werken. lange einden fietsen en ballen gooien. en een band opbouwen.
En eerst een gehoorzaamheids cursus volgen. want veel dingen kan ze nog niet. om lekker tot elkaar te komen.
Ze word nog gestereliseerd op korte termijn.
dus mensen ga alsjeblieft geen vooroordelen trekken. er zijn genoeg plannen, en er is voldoende tijd.
vanmorgen met de ochtend wandeling al een uur gelopen. toen gewerkt. 2 uurtjes. ( heeft ze niet in de bench gezeten ) na werktijd een stuk met haar gefietst smiddags. vanavond heeft ze een hele tijd achter een bal aan gerend.
Nu ligt ze lekker te slapen onder mijn tafel.
Mijn topic gaat over de voordelen en nadelen van valeriaan om haar de stres periode door te trekken. verder niet.
LisaYaeli schreef:Ik heb 5 jaar geleden een kruising border collie gevonden op marktplaats.
ook een verschrikkelijke streskip en ik was 15 jaar oud, niet echt slim aangepakt.
Maarrrr, het is nu een heerlijk beest. Ik heb hem eerst gecastreerd, dat heeft heel erg geholpen.
Na een jaar ben ik flyball gaan doen, echt een aanrader. hij vond het echt fantastisch, hij moest echt nadenken. Na een tijdje ben ik behendigheid gaan doen, dit vond hij nog leuker.
Dit heeft heel erg geholpen met een band te maken met mijn hond en ook het stress niveau naar beneden gehaald.
Ik doe het helaas nu niet meer, kan geen goede hondenschool vinden en de leeftijd van de hond.
Ik kan wel zeggen, als je een dag niet echt veel gelopen hebt of niet veel hebt gedaan. Dan word het echt een irritante hond!!
Over de valeriaan, als het geen kwaad kan is het niet erg. maar ik zal toch eerst proberen om lekker veel met haar te gaan wandelen en bal spelletjes doen, dan kijken hoe ze na een week is.