Hondenuitlaatservice

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hondenuitlaatservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:08

Omdat ik het idee heb dat dit in Nederland (al) veel meer aanwezig is dan in België en via internet vrij weinig informatie te vinden is ...
Wat moet je kennen & hebben om te starten met een hondenuitlaatservice?
Of waar moet een uitlaatservice voor jou aan voldoen?

Ben even hardop aan het dromen, maar misschien blijkt het wel heel haalbaar en wordt het toch wel wat :)
Kon via internet eigenlijk niet vinden of je bepaalde diploma's/getuigschriften of dergelijke moest hebben, hoe het zit met verzekeringen en dat soort dingen. Kan ik natuurlijk allemaal wel te weten komen, maar misschien dat er hier mensen ook al ervaring mee hebben. Het enige wat ik gevonden heb is een Ebook wat je kan kopen, maar omdat dit enkel op Nederland gericht is qua wetgeving enzo .. Iemand die toevallig weet hoe het in België zit?

Ik ga ondertussen nog wat verder zoeken :)

Edit; ik weet dat het nogal vrij beknopt is, heb verder al wel dingen in mijn hoofd, maar moet ook nog heel veel uitzoeken, dus vandaar een zeg maar algemeen topic, omdat dingen als wetgeving en verzekeringen enzo toch wel belangrijk zijn, en ik daar eigenlijk niet direct info over vind.

nowornever

Re: Hondenuitlaatservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:51

Ik werk 1 dag in de week voor een uitlaatservices, je hoeft geen specifiek diploma te hebben, maar via Martin Gaus wordt er wel een opleiding aangeboden. Het is wel verstandig om die te volgen, hier worden alle aspecten behandeld. Maar wat vooral heel belangrijk is dat je wat weet van hondengedrag. Hoe het zit met verzekeringen heb ik geen idee. Mijn honden gaan de andere 4 dagen met de uitlaatservices mee en vanuit dat contract moet ik als eigenaar zijnde een WA verzekering hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:42

Is dat een opleiding speciaal voor een uitlaatservice? Of gewoon een algemene opleiding zeg maar? Ik kan er niet zo meteen wat van vinden op de website? Met onze vorige hond hebben we wel lessen gevolgd bij een Martin Gaus erkende hondenschool, dus op zich heb ik wel wat (theoretische) kennis. En natuurlijk ook wel wat ervaring opgebouwd, heb een Beagle gehad en heb nu een kruising uit het asiel (weer heel ander type hond). Ben in ieder geval sowieso van plan om deze kennis & ervaring nog bij te schaven (cursussen volgen en boeken lezen enzo), net zoals ik een cursus EHBO wil gaan doen.

Als jouw hond schade aanricht aan andere honden of mensen, dan dekt je WA dit gewoon? Wat als het materiale schade is? (moest het zover komen dat de plannen heel serieus worden ga ik natuurlijk ook informatie inwinnen bij mijn eigen verzekeringsagent ;) ).

Edit; nevermind van die cursus, heb het gevonden :Y) Even doorlezen :P

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:17

2 vriendinnen van me hebben een hondenuitlaatservice, als je hun mail wil hebben moet je maar even pben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:27

Bedankt :) Als jij denkt dat ze graag wat informatie geven is dat zeker welkom :j

Viel me op dat het in Nederland echt veel gebeurd, er is zelfs een vereniging voor enzo .. Is er dan ook echt zoveel animo voor? Of heeft elke service maar een paar honden bv.?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:35

De uitlaatservices waar ik voor werk, moet regelmatig nee verkopen, omdat de vraag groter is dan het aanbod. Op dinsdag en donderdag zijn toch wel de drukste dagen en dan werken er drie man de hele dag. Maar ik weet niet of je er ook echt je brood mee moet verdienen, maar dat is toch vrij lastig hoor. Je maakt namelijk ook behoorlijk wat kosten door de aanschaf en onderhoud van je bus en je brandstof. Maar je kan niet zo heel veel vragen want dan wordt er geen gebruik van je gemaakt. Midden nederland is 10 euro per hond per dag normaal, maar richting het zuiden is 8 uur wat is begrijp heel normaal.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:36

Honden uitlaten kan iedereen.
Belangrijk is uiteraard wel dat je kijk hebt op het gedrag van honden.
Als ik mijn hond zou mee geven aan een service wil ik wel dat ze minimaal dieren EHBO op zak heeft.
Succes!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:43

Je hoeft geen diploma te hebben nee. EHBO en een cursus roedelgedrag helpen je ver.
Ik heb stage gelopen bij een service en zij was niet tevreden over de martin gaus opleiding. Te simpel met onervaren mensen.

Zij stopt ermee omdat er jonge meiden zijn die het voor een veel lagere prijs doen. Deze stoppen na een jaar of 2 wel omdat ze niks verdienen maar ondertussen zijn de klanten dan wel weg bij mijn baas ;)

Die vereniging stelt bepaalde eisen, bv eeen hekje in je auto zodat ze er niet kunnen uitspringen, bedrijfskleding dragen en max. 6honden per persoon oid ( was iig weinig)Vanwege het niet eens zijn met sommige regels was ze daar snel mee gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:30

Dank jullie wel voor de informatie :)
Als ik zoiets zou starten ga ik zeker nog wel extra cursussen volgen :j Sowieso een EHBO-cursus en een gedragscursus zeg maar. Ik heb wel ervaring met honden, maar een hele groep honden is toch weer wat anders. Of het dan de cursus van Martin Gaus of een andere zou zijn ben ik nog niet over uit. Die vereniging is toch voor enkel Nederland dus daar kan ik hier toch niet bij aansluiten.

Ik denk ook wel dat een hondenuitlaatservice iets is waar veel (jonge) mensen mee beginnen, fijn hondjes uitlaten en daar je geld mee verdienen :j Maar voor mij komt daar toch meer bij kijken, ik wil het wel veilig houden en goed doen. En inderdaad je brandstofkosten enzo, je rijdt toch heel wat rond (maar ik rij graag dus dat kunnen combineren met het uitlaten van & omgaan met honden, wat ik ook graag doe, lijkt me toch super ;) ). Moest het allemaal doorgaan is het toch de bedoeling om er, op termijn, mijn brood mee te verdienen. Zou dit niet haalbaar kunnen zijn? In een gebied met veel honden/werkende mensen en nog geen betaande HUSsen? (want hier heb je dat nog niet zoals in Nederland, terwijl hier ook gewoon veel mensen honden hebben en werken).