Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen om mijn kleine kat. Afgelopen zaterdag is het twee weken geleden dat ze een ongeluk heeft gehad waarbij ze haar voorpoten zwaar gekneusd heeft. Ze heeft hiervoor medicijnen gehad waaronder pijnstilling en antibiotica. Maar ik herken haar niet meer. Ze heeft totaal geen fut meer om te lopen en ligt alleen maar de hele dag op mijn bed. Aangezien wij ook een kater hebben die haar op dit moment loopt te terroriseren en aan te vallen, kan ik niets anders doen dan wanneer ik alleen thuis ben haar te laten rusten in mijn kamer. Ik moet haar letterlijk op de grond zetten en dan zet ze gewoon geen stap meer. Het hoognodige wat zij doet is even naar de bak lopen en dan weer verder te liggen. Het lijkt alsof ze bang is om te lopen. Hoe moet dit nu verder? Zal ze ooit weer de oude worden? En zijn er meer mensen met deze ervaringen bij hond/kat? Ze is trouwens bijna 2 jaar en was fanatiek met speeltjes.
We zijn al bij de dierenarts geweest en die zei dat het zwaar gekneusd was
jasminex
Geplaatst: 27-07-11 12:03
misschien denkt ze dat het nog pijn doet als ze loopt later zal ze merken dat het geen pijn meer doet als ze loopt, als het na een week nog niet verbeterd is zou ik even de da bellen voor advies.
Loopt ze wel goed als ze naar de bak gaat? Of merk je dat ze dan pijn heeft? Anders zit het waarschijnlijk een beetje tussen haar oortjes en helpt het misschien om haar wat minder als patient te zien. Ik begrijp wel dat je haar zielig vindt hoor , maar soms helpt het om bijvoorbeeld het voerbakje wat verder weg te zetten zodat ze moet lopen en haar wat vaker op de grond te zetten. Het diertje schiet er niets mee op als het maar medelijden met zichzelf blijft hebben. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat ze geen pijn meer heeft.
Een kneuzing blijft lang pijnlijk, dus als ze een zware kneuzing in d'r pootjes heeft zal ze idd niet veel lopen... Gewoon even de tijd geven.
Wat zegt de DA verder? Hoe lang moet ze rust houden? Als hij zegt dat ze gewoon rond moet blijven lopen etc dan ben ik 't met Mirim eens vwb het niet teveel patiënt laten zijn. Van dingen af op de grond zetten wel blijven doen, want dan landt ze immers op haar voorpoten!
Rontgenfoto's laten maken? Ik zou naar een goede orthopeed gaan en die foto's laten maken en beoordelen. Een kneuzing blijft lang pijnlijk maar ik weet uit ervarig dat katten ook veel pijn kunnen hebben. En dan met pijnstilling alsnog niet willen lopen daar zou ik als eigenaar verder onderzoek naar laten doen.
En dierenarts is ook maar een mens. Wel met opleiding tot dierenarts maar kan ook fouten maken. En als er geen foto gemaakt is dan zou ik dat zeker nog laten doen om te kijken hoe het er vanbinnen werkelijk uit ziet!
Om haar te beschermen zou ik kiezen voor een grote honden bench met kattenbak, lekker mandje, eventuele weg kruip hokje en eten/drinken.
We zijn vanmiddag met haar bij de dierenarts geweest. Het is een stress vorm en we moeten de twee nu gescheiden houden zodat de kleine kan genezen. Ze slaapt nu op mijn kamer en dat vind ze best.
Update: Jackie en de kater zijn inmiddels gescheiden. Ik ga haar nu weer aan het huis laten wennen zodat ze toch een beetje haar beweging heeft. De kater gaat even worden opgesloten vanmiddag en ik laat mijn deur open zodat ze zelf aan kan geven als ze naar beneden wil lopen. Ze gebruikt inmiddels 90% van haar voorpootjes weer en is 1, 3 kilo aangekomen terwijl ze 3 ons was afgevallen.