Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chipieke schreef:Hoi, waarom zit de pup juist in de bench? Misschien is het een plasje ten teken van verlatingsangst?
Hoe lang zit de pup 's nachts alleen en hoe veel tijd zit er tussen het laatste plasje 's avonds en het eerste plasje 's ochtends? Krijgt de pup veel drinken nog voor ze gaat slapen etc etc.
pleiada schreef:chipieke schreef:Hoi, waarom zit de pup juist in de bench? Misschien is het een plasje ten teken van verlatingsangst?
Hoe lang zit de pup 's nachts alleen en hoe veel tijd zit er tussen het laatste plasje 's avonds en het eerste plasje 's ochtends? Krijgt de pup veel drinken nog voor ze gaat slapen etc etc.
Even een vraag hierover..Hoe moet je het anders doen?Ik heb ook een pup en ik zou het graag op een andere manier doen..
en dan slaapt ze dus in de bench nog nooit een piep gegeven pleiada schreef:Denk inderdaad dat ik de mand naast mijn bed neer ga zetten
MiniBoots schreef:Vanaf 8 uur (afhankelijk van hoe laat de laatste plas voor dat jullie naar bed gaan) in de avond geen water meer geven en s'nachts minimaal 2 keer er uit om te laten plassen.
Dan is het hele probleem vaak opgelost.
Eerste week/weken lag ze ook bij ons op de slaapkamer.

Hhilde schreef:MiniBoots schreef:Vanaf 8 uur (afhankelijk van hoe laat de laatste plas voor dat jullie naar bed gaan) in de avond geen water meer geven en s'nachts minimaal 2 keer er uit om te laten plassen.
Dan is het hele probleem vaak opgelost.
Water moet altijd beschikbaar zijn.
@TS: Je moet er inderdaad wat vaker uit, je kunt van zo'n jonge pup nog niet verwachten dat hij het al zo lang kan ophouden. Plast hij overdag nog binnen?
amy_leftover schreef:Wij lieten onze pup om ±23.30 uur uit en dan 's nachts rond 3 uur nog eens en 's morgens word 5.30/6.00 uur weer. Ze heeft ook een ruime bench en deze hebben wij niet afgezet, maar ze heeft nooit in haar bench geplast.Eerste week/weken lag ze ook bij ons op de slaapkamer.
Ze is nu bijna 11 weken en slaapt inmiddels beneden, met de bench open. Laatste rondje ergens tussen twaalf en half een en dan 's morgens rond half 7 weer. Dat gaat bijna altijd zonder ongelukjes
Ik haal het water niet weg, maar zorg wel dat het met mate gaat. In het begin dronk ze steeds de hele bak leeg en kwamen haar plasjes er ook als water weer uit. Ik zorg nu dat er steeds een klein laagje in zit, zodat ze niet in 1x zo veel kan drinken.
Ik besef me overigens wel dat wij geloof ik gewoon mazzel hebben dat we zo'n voorbeeldige pup hebben![]()