Spoed; Wie wil een zwaar verwaarloosde kat opvangen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indiana79

Spoed; Wie wil een zwaar verwaarloosde kat opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 19:01

WinSel

Re: Spoed; Wie wil een zwaar verwaarloosde kat opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:02

Dit mag niet
Ik TeM

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:06

wil je nu echt een kat van iemand anders aanbieden? Daar kan je grote problemen mee krijgen. Als jij vind dat die verwaarloosd wordt en dat het asiel je niet bij staat dan heb je altidj de DB en LID nog. En ja, heb het hier ook bij de hand gehad (kat toevallig gisteren op straat doodgereden :( :( :( maar dat staat los van verwaarlozing dat is meer van stom iemand die kat op straat laat lopen!!!!!!) en als je aan houd en foto's hebt dan komt LID echt wel helpen!!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:10

ja kan niet zomaar iemand anders zijn kat aanbieden....
wie weet heeft het beestje iets en word dat netjes behandeld door de eigenaren, maar wil de kat ook graag naar buiten....
mijn kat is namelijk ook echt niet blij als ze binnen moet blijven....

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:12

Nou ja, asiel geeft de kat dus "gewoon" weer mee aan het baasje. Maar dierenbescherming kan natuurlijk ook nog, alleen heb niemand om "aan te geven", want ik weet niet van wie hij is.
En LID?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:13

Even langs de eigenaar gaan, of de DB bellen.

Gegevens van de eigenaar opvragen bij het asiel??

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:20

Princesspres schreef:
ja kan niet zomaar iemand anders zijn kat aanbieden....
wie weet heeft het beestje iets en word dat netjes behandeld door de eigenaren, maar wil de kat ook graag naar buiten....
mijn kat is namelijk ook echt niet blij als ze binnen moet blijven....

Mmm, ja, heb ik ook wel aan gedacht. Alleen na de periode in het asiel zag hij er gewoon veel beter uit, dus dat is gek.
En welk baasje wacht 3 weken tot hij zijn kat weer uit het asiel haalt? Je mist je kat toch als hij niet thuiskomt?
Jullie hebben wel gelijk misschien, maar ik zie die kat elke dag en zie hoe hij eronder lijdt, ben gewoon bang dat hij straks echt ziek wordt of overlijdt en dat ik dan niets heb gedaan om hem te helpen. En dat in een woonwijk vol met mensen, vaak met zelf huisdieren, en dan niemand die het diertje helpt of bijvoerd, want heb echt het idee dat hij geen eten krijgt en daarom zo mager is.
p.s.: Via oproep heb ik eigenaar niet kunnen vinden, dierenasiel geeft adres niet aan mij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:23

Misschien is de eigenaar wel 3 weken op vakantie geweest en is de kat toen naar buiten geglipt.

Beetje raar dat je een kat van iemand anders gaat aanbieden

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:37

Deze kat loopt hier al aardig lang inmiddels hoor, overburen hebben hem ook een tijdje bijgevoerd, maar zijn hier mee gestopt ivm dat er ook andere buurkatten kwamen eten. Nu voer ik hem weer bij.
Maar topic mag wel gesloten worden svp, ik breng 'm toch maar weer naar het asiel of opvang van dierenbescherming en nu maar hopen dat ze kritisch kijken of hij terug kan/mag naar deze eigenaar.
En anders zie ik 'm wel weer voor de deur zitten...
Maar graag een slotje hierop svp.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:39

Geen idee hoe of wat het asiel bij je in de buurt is maar asielen mogen dieren niet weg houden van eigenaar als het niet duidelijk is dat het dier daadwerkelijk mishandeld wordt door de eigenaar. KOmt de eigenaar: deze kat is al weken lang kwijt geweest dan moeten ze dat geloven.
Echter als jij elke keer de kat terug naar het asiel brengt als de kat weer zo slecht eraan toe is dan moet er daar wel een lampje gaan branden en ik verwacht dat het asiel dan wel actie zal gaan ondernemen. En in het andere geval zou ik langs het asiel gaan en daar vragen om het tel. nummer van de inspectie dienst bij jou en zo contact leggen met de LID

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:26

Slotje hier.