Onze buren hebben sinds 2 maanden zoiets een konijn, deze is van hun dochtertje maar aangezien ze nog wat jong is helpen haar ouders met het verzorgen van het konijn.
het is nu zo dat ze het konijn + giga hok van MP hebben afgehaald, konijntje is wel gezond hoor.
Ik heb eventjes de basis controle gedaan, denk aan: Nageltjes, schone oren, tanden niet te lang en netjes recht, ogen helder, schoon kontje ect.
het is nu zo dat de buren op vakantie zijn en mij gevraagt hebben of ik voor het konijn zou willen zorgen, Ja hoor geen probleem met plezier
ik ben de dag dat ze weg waren gegaan smiddags nog eventjes gaan kijken naar konijn, (ze hadden smorgens al eten gegeven enzo) maar schrok een beetje van wat ik zag
een giga eetbak die tot op de rand gevuld was, met mega ongezond voer vol met allemaal lekkere dingen:
konijn uit hok gehaald en ja hoor net wat ik dacht, veel te dik...
Ik heb maar snel meer dan de helft verwijderd en terug gedaan in het zakje, zodat wat overbleef genoeg was om tot vanmorgen aan te knabbelen.
daarstraks heb ik eventjes konijn op de weegschaal gezet voor een hangoor weegt ze teveel: 2,8.
mijn eigen konijn weegt 2,4.
ik heb dus besloten dat we er 300 gram vanaf gaan halen en dan maar eens verder zien...
voor de buren ga ik als ze terug komen eventjes een lijstje maken en eventjes aanspreken op het voer en de hoeveelheid.
maar hoe kan ik ervoor zorgen dat nijntje nu in iedergeval al wat kan afvallen?
Ik heb in iedergeval al vanmorgen een klein handje van hun voer en een klein handje van mijn voer gemengt en gegeven.
mijn voer bestaat uit:

dit ga ik voorlopig doen zodat als ze mijn advies willen opvolgen ze konijn over kunnen zetten op het gezonde voer.
verder lekker veel hooi gegeven, wat ik ze ook hga meegeven dat dat beter is.
imemand nog tips zodat konijn goed kan afvallen?
Ik zou de site van Oda eens opzoeken en het adres/mail doorgeven aan je buren