Kat vers vlees voeren? BARF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Kat vers vlees voeren? BARF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 13:25

Sinds gister ben ik mij aan het verdiepen in het anders voeren van katten dan de reguliere manier (commercieel voer; brokken en blikvoer).
Dit omdat 1 van onze katten het blikvoer niet langer binnenhoud. Gister dus uit nood wat gemalen runderhart gegeven, en voor het eerst sinds enkele dagen heeft ze alles binnen gehouden :)
Nu wil ik dus eigenlijk op deze voet verder, maar ik weet niet zo goed hoe en wat. Op bokt kan ik enkel een topic vinden over vers vlees voeren bij honden.
Maar zijn er ook mensen op bokt die dit doen bij hun katten? En die tips/adviezen en ervaringen willen delen?
Alle informatie en tips zijn welkom. Want dat kan ik goed gebruiken omdat ik nog steeds voor een raadsel sta wat ik mijn katten vandaag te eten ga geven!

Anoniem

Re: Kat vers vlees voeren? BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:28

Ik voer soms Carnibest.
Ook geef ik blikjes Carny(even zoeken op www.zooplus.nl bij het blikvoer...enige goede blikvoer dat ik kan vinden).
Verse kip, verse vis, gemalen runderhart, lamsvlees..
Gedroogde visjes soms als snack.

er is wel ergens een topic over versvoer in het algemeen...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:38

www.barfplaats.nl
Een heel gedeelte over vers vlees voeren aan katten. Ongeveer alles wat je wilt weten, en wat je te weten kunt komen kun je daar vinden.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:42

Ja, ik raad je ook aan om hiervoor op http://www.barfplaats.nl of op http://www.voernatuurlijk.nl te gaan kijken. Hier zijn veel mensen die vers vlees aan hun katten voeren. Voordat je helemaal zelf gaat samenstellen (je moet wel weten wat je doet) kun je beginnen met complete versvoeding uit de diepvries. Dit is ook rauw vlees, maar dan compleet. Hier vind je een overzicht met alle complete versvoedingen voor katten (ook wel kvv genoemd: kant en klaar vers vlees): http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken-kat Op deze site staat alle beginners-informatie over vers vlees voeren, zowel kvv als zelf samenstellen. Merk die het makkelijkst verkrijgbaar is is Carnibest. De anderen moet je vaak bestellen.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:48

Mijn ene kat verddraagt ook geen brokjes of voer van supermarkt.
Ik zie mezelf niet echt naar de slager gaan voor vers vlees, en ik ga ook geen hart snijden. Maar ik geef gewoon Carnibest vers vlees. Is al mooi gemalen en in een soort worst ingevroren. Die koop ik bij de dierenwinkel. En maak er thuis kleine porties van, zodat ik steeds voor twee weken nette porties heb. Dieren doen het er zoveel beter op.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:37

Carnibest heeft naast voeding voor honden ook complete versvoedingen ook voor katten (en fretten).
http://www.carnibest.nl (staan ook de verkooppunten op)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:54

carnibest idd maar dat vinden ze hier te droog. Bibi gaat er hier heel goed in bij mijn kieskeurige katten. Verder eendagskuikens en muizen. Bijv. www.lupa-diervoeding.nl kan je al een hoop bestellen aan kvv (kompleet vers voer) en barf materiaal voor allerlei diersoorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:08

Mijn zusje voert het sinds ruim een jaar aan haar honden, zijn allemaal kneusjes met nier- en huidproblemen.. Gaat nu stukken beter en ze doen het er ontzettend goed op. Mijn zusje is ook begonnen met verkopen van allerlei soorten vlees. http://vandermeerversvoer.webs.com/

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:19

Er zijn al meerdere topics geopend over vers voeren, daar kan je vast de informatie vinden die je zoekt. www.barfplaats.nl is inderdaad een nuttige site. Succes! :)

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:32

ik geef onze katten ook vlees tussendoor...soms een stuk van wat we zelf eten (stukje zwijn, gans, o.i.d.) en 1 kat geniet als je hem een eendagskuiken of een muis ofzo geeft...(uit de diepvries)

verder niet echt ervaring met of ze hier alle voedingsstoffen mee binnen krijgen, maar lekker vinden doen ze het in ieder geval!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:22

eendagskuikens zijn geen compleet voer. Muis wel en stukjes dier ook niet omdat stukjes dier geen heel dier zijn. Echter geef je stukje bot, vlees, orgaan dan krijg je weer wel een compleet beeld want echt veel groente/fruit hebben katten neit nodig.

En tja, alle voedingsstoffen binnen krijgen. Ik kijk naar de ontlasting als die mooi is dan is de voeding ook goed. Vrijwel iedereen met vers voeren is erg bezig met goed compleet maken. Dit is alleen maar aan te moedigen en juist!!!!

Echter brok bevat vaak maar rond de 4 á 10 % iets van vlees achtig gedoe. Dus verre van kompleet en vele honden worden er oud op (met regelmatig diverse problemen qua gezondheid dan wel immers er is bevestigd dat de kans op bijv. oorproblemen en blaasgruis en nog veel meer dingen vrijwel 0% is als je altijd vers voert aan je dier).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:38

Als eerste: vers voer is ook commercieel. Dus niet alleen de door jou genoemde brokjes en het blikvoer ;)

Denk er goed over na als je vers gaat voeren, omdat je het menu zelf moet uitbalanceren en je er goed voor moet waken dat je kat alles binnenkrijgt. Dus niet alleen de lekkere stukjes vlees, maar ook de rest (wat dat betreft ben ik zelf met vers voeren ook voorstander van die kant en klare worsten). Als dat je lukt met een kat, doe je het goed :j

Mijn eigen ervaring met vers voeren met mijn katten is lastig. Ze visten namelijk de lekkere stukjes eruit, wat ze minder lekker vonden bleef liggen. Hierdoor kregen ze een tekort aan voedingsstoffen. Daarom ben ik (weer) overgegaan op brokken, wel van een premiummerk met een hoog % vlees erin. Ze doen het er prima op dus ik blijf bij de brokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:48

ik geef ook brokjes ernaast, zonder granen dat wel.
Mijn ene kater eet namelijk geen vlees terwijl de poes er gek op is.