Tjee, dat van die pitten wist ik niet....de paarden eten nl. ook de afgevallen appels met klokhuis en al op....dus dat is ook niet goed.
Ik heb de pechprijs dat ik 2 appelbomen in de wei heb staan en dat onze veelvraat alles...maar dan ook echt alles aan fruit eet wat haar voor de voeten komt. Ook suikerbieten snaait ze zich mee uit het veld en als het maistijd is, dan moet ik haar helemaal goed in de gaten houden....ben veel te bang dat ze stikt in zo'n kolf.
In de wei van de buren, op de erfafscheiding, staat iets van een pruimenboom en die vallen dus ook aan onze kant eraf.
Tis werkelijk van de zotte dat die hond (en ook de paarden trouwens als ik ze 's morgens de wei opgooi) altijd eerst naar de appelbomen rent om te kijken of er wat ligt en dan door naar de draad aan het einde van de wei om te kijken of er pruimen liggen
.
Ik heb haar vanmorgen dan ook niet alleen in de wei gelaten, maar heb continu staan roepen: Nee, laat liggen, losss, foei, kom hier!!
Beest legt ze ook netjes terug als ik het zeg
, maar ze heeft echt zoiets: Als je niet kijkt, neem ik hem stiekem mee
.
Ik heb vanmorgen gelukkig niks gevonden (weet niet of mijn man om 6 uur wel iets gevonden heeft). Heb haar rijst gevoerd.
Ze eet goed, dus daar kan ik niet veel van zeggen.
Kijken vanavond maar weer verder.