Postduif aangevlogen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JohnnyReiner

Postduif aangevlogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 17:45

Sinds gisteren met die harde wind is hier een postduif aangevlogen. Hij zat eerst in stal 4 en toen weer in 2 en toen weer in 3. Hij is geringd, rechts heeft hij een dik groen ringetje, links een roze en nog een blauwe. Ik heb hem weggebracht naar het veld, 500 meter verderop, maar na een halfuurtje zat hij weer in ons stalgebouw...Wat moet ik er nu mee, zou hij uit zichzelf weer wegvliegen na een tijdje ?

AapjeAstrid

Re: Postduif aangevlogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:48

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:51

Als het een echte postduif is, zal hij een dag of misschien meer, aansterken en dan naar huis vliegen.
Hopelijk wordt hij dan niet de nek omgedraaid omdat hij niet goed genoeg is. :\

Het kan ook een semi postduif zijn, meer een kruizing sierduif en die willen wel eens blijven hangen.
Ik heb er hier ook eentje in de stallen, sluit zich niet aan bij mijn andere duiven maar slaapt in de stallen en zit regelmatig op een paard zijn rug.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:53

Waarschijnlijk is het dier oververmoeid en/of erg hongerig.
Als je 'm laat zitten, is er grote kans dat hij wordt verorberd door een roofvogel o.i.d.
Dus je kunt 'm beter vangen, wat voer geven en de eigenaar zien te achterhalen.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:57

wij hebben ook sinds kort een huisduif, harstikke mak, was ook moe en uitgehongerd, komt iedere dag lekker eten en blijft in de buurt van de stal, van mij mag hij blijven, hopelijk pakken de katten hem niet. Maar als hij slim is vliegt hij niet meer naar huis want zijn baas zal niet blij zijn dat hij zo laat thuis komt..

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:00

Een echte postduif zal blijven om uit te rusten, te eten en te drinken en daarna zal ze terug naar huis vliegen.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:33

Via, de site die Sunrice heeft gegeven, vond ik de postduivenvereniging in het dorp hier. Die heb ik gebeld. Het is idd normaal dat de duif een dag of 2 blijft zitten, dan weer verder gaat.
Als de duif er over een paar dagen nog zit, komen ze vene langs.
Reuze bedankt allemaal, want ik vind dieren leuk, maar een duif erbij, dat zie ik niet zitten.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:57

Bij ons is 2 weken geleden een postduif 'neergestort'. Mijn vriend kon m zo oppakken zo moe was hij. Omdat onze buurkat wel houd van een hapje gevogelte heeft mijn vriend hem in ons kattenkooitje gezet met water en wat broodkorsten. Later heeft hij ook wat kippenvoer gehaald bij mijn schoonvader.

Wij hebben ook het ringnummer ingeoerd via internet; daar kwam meteen een telefoonnummer uit. Deze heb ik gebeld en de eigenaar kwam m de volgende dag meteen ophalen. Duif was een vrouwtje uit 2008 en ik denk dat hij er nog mee wilde fokken. Als n postduif namelijk eens de weg kwijt raakt blijft het lastig...

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:04

Wij hebben er 2 weken geleden ook 1 gevonden. Neergestort bij de buurjongetjes die HEUUULLLL erg van dieren houden 8)7 (hebben zelf geen dieren) die heel de dag met de duif aan de sjouw gingen. :+
Een jonge duif die gewoon OP was, kon niet meer...
Opgezocht waar hij vandaan kwam, uit Waddinxveen geloof ik. Man was niet thuis, heeft ook nooit meer teruggebeld.
Ze komen ze niet halen, omdat ze er toch niets aan hebben omdat ze verdwalen, of het niet goed genoeg kunnen. Anders draaien ze hun nek om, weg ermee.... _-:(

Nu woont hij/zij bij ons op stal, heeft het erg naar haar zin. Overdag vliegt ze een rondje, s'avonds zit hij/zij mooi te wezen als sierduif.:D

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:05

hebben wij ookal 3x gehad, gewoon even laten uitrusten eventueel in een kooitje zodat geen kat hem kan pakken. Wat water en brood erbij leggen en aan de einde van de dag of volgende dag weer loslaten dan vliegen ze wel weer weg

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:07

Het is nu echt het moment van "neervallende" postduiven. Vaak zijn het de jonkies en is het hun eerste vlucht geweest.

Hier hebben we er ook nu 1 zitten en ik denk dat hij of vandaag of morgen weer aanvliegt. En meestal wordt dan inderdaad bij thuiskomst alsnog de nek omgedraaid. Kan ook niet anders als je fokt voor verbetering :).

Als ze trouwens niet wegvliegen, maar blijven hangen, dan is de kans groot dat ze bij jou in de buurt aanvliegen bij een andere duivenmelker. Ook die zal de nek omdraaien, geen vreemd bloed in de kooi :).

In ieder geval krijgt hij hier een goed galgemaal :D

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:12

Bij ons op stal lopen/vliegen er ook 2 rond sinds vorige week.
Deze zijn dus niet weer weggevlogen, denk dat ze het al een paradijsje vinden op stal met het voer enzo.

Gister moest ik al opletten dat mijn paard er niet boven op ging staan want de duif zat zowat op zijn hoef
:))

een ervan zit ook regelmatig in mijn kast, staat een zak met muesli en dat bevalt hem geloof ik wel.
Als ik mijn kast weer dicht doe is het even checken of ik hem niet opsluit erin.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:56

Die van ons vliegt ook niet weg, onze achterbuurman is duivenmelker, daar hadden de buurjongetjes hem heengebracht, maar binnen No Time zat hij weer terug in hun tuin.

We hebben hem naar onze stal gebracht, in het kippenhok gezet, en hij bleef daar lekker zitten. Ging ook niet naar buiten. Toen we hem zelf naar buiten hebben gebracht heeft hij zijn plekje gevonden op een staldeur, en dat is zijn huisje nu...
Zit op het dak van onze stallen alles in de gaten te houden, net een waakhond :Y)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:17

Ik dacht dat hij weg was gevlogen gisterenavond, maar vanochtend zat de duif weer in een stal. Er is toch iets met zijn poot. Hij kan goed vliegen, maar staat steeds op 1 poot. Hij kan niet goed lopen.
Vanavond bel ik de man van de duivenvereniging in het dorp op. Ik wil niet dat hij hier blijft.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:29

spatter schreef:
Als het een echte postduif is, zal hij een dag of misschien meer, aansterken en dan naar huis vliegen.
Hopelijk wordt hij dan niet de nek omgedraaid omdat hij niet goed genoeg is. :\

Het kan ook een semi postduif zijn, meer een kruizing sierduif en die willen wel eens blijven hangen.
Ik heb er hier ook eentje in de stallen, sluit zich niet aan bij mijn andere duiven maar slaapt in de stallen en zit regelmatig op een paard zijn rug.

Eerste waar ik aan dacht, dat word einde verhaal voor deze duif, die denk ik op wedstrijd was aangezien de ringen om zijn poten.
1 duif op stal is niet zo erg, maar zorg dat het er niet meer worden, dan zijn het net konijnen en fokt het heel snel door! IK weet er alles van!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:33

dikke duiven zijn erg lekker hoor :9

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:24

Gatver, we hebben net gegourmet, nee niet de duif haha.
Ga zo snel mogelijk die man in het dorp bellen, hij zit nu steeds bij mijn reiningquarter in de stal. Zijn nog meer duiven hier sierduiven van de overbuurman, druk vliegverkeer maar heb liever dat ze weggaan.