Brakende kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Brakende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 21:53

Wij hebben 2 poezen (HTK) van ca. 12 jaar. 1 wordt snel te dik en de ander snel te mager. Vandaar ook dat we ze een tijdje al apart voeren.
Hun menu bestaat uit s'ochtends harde brokjes (droogvoer) en s'avonds een zakje vlees (natvoer) verder is er de hele dag water beschikbaar.
Het zijn binnen katten, en komen zelden tot nooit buiten. Als ze buiten komen zitten ze in een ren en staan dus niet direct in contact met andere katten.
Het is altijd al zo geweest dat er zo nu en dan een keer gebraakt/overgegeven werd door 1 van de katten. Maar dat was zelden, hooguit 1 a 2x in het jaar en we wisten dan vaak niet welk van de 2 katten dat geweest was.
Nu sinds enkele dagen al een paar keer braaksel gevonden en we weten nu welke van de 2 het is. Het is avondeten wat eigenlijk vrijwel direct weer uitgebraakt wordt, de vleesjes zijn dan ook nog heel (niet goed gekauwd?) en komen zo weer naar buiten, haast precies zoals het ook weer naar binnen is gegaan.
Poes is verder vrij alert, drinkt gewoon, slaapt, springt, speelt, niet sloom eigenlijk weinig bijzonders.
Omdat ik me toch wel een beetje zorgen maak wil ik hier vast naar ervaringen vragen of eventueel suggesties wat het mogelijk zou kunnen zijn? En of er tips zijn m.b.t. het voer. Ze krijgen nu gewoon het commerciele voer (Whiskas, kitkat, huismerk e.d.) en wij spelen al een tijd met het idee dat we misschien wel iets anders moeten gaan voeren.
Voor alle duidelijkheid; ik ben zeker van plan om morgenavond met haar naar het spreekuur te gaan.

Paan

Re: Brakende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:56

Als ze verder alert etc is, zou ik me niet zo heel veel zorgen maken. Een check bij de DA is natuurlijk nooit verkeerd. Onze kat spuugde soms ook haar eten helemaal uit. Dan had ze te schrokkerig gegeten.
Overigens is natvoer helemaal niet zo goed voor katten. Tenminste dat is mij verteld. En ze gaan er meer van stinken op de kattebak.

Jaime_

Re: Brakende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 21:58

Als het nou eenmalig was geweest van het schrokken dan maakte ik me ook niet zoveel zorgen :P Dan was het eigen schuld dikke bult, maar het is nu al zeker de 3e of 4e dag op rij (slaap sinds gister pas weer thuis) en ik denk dat dat nooit goed kan zijn. Ze moet natuurlijk wel iets anders dan enkel vocht binnen kunnen houden..

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:01

probeer inplaats van t zachte voer eens een tijdje alleen brokjes uit kijk of ze dat wel binnenhoudt.

zelf ben ik niet van de wiskas ed ik geef hills brokjes die verteren mijn katten beter dan wiskas ed.

een tjekup bij de da is altijd goed om dingen uit te sluiten