Poezennamen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Poezennamen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 21:35

Wij zijn voor het plaatselijke asiel pleeggezin voor gevonden kittens. Dit doen we al van af 2000. dat betekent in al die jaren 23 nestjes en totaal 107 kittens. sinds vrijdagavond hebben we een nestje van 6 schattige kittens en hun mama. Maar onze fantasie wat betreft namen is een beetje op.
De moederpoes hebben we al Floortje genoemd (die naam was blijven liggen van het kleine cyperse poesje wat er ook loopt, die hebben we Frummel genoemd). Het zijn 4 katers: 2 cypers met wit, 1 rood en 1 rood met wit. de laatste heeft al een naam, is vernoemd naar zijn redder. En nog 2 poesjes, 1 cypers met wit en 1 uber-schattig drie-kleurtje. Wie weet er nog wat leuke originele namen?
Ik weet niet of ik dat ook mag melden, maar de kittens hebben hun eigen website: www.verzorgkittens.nl Dit nest staat onder het kopje 2de nest 2011.
Laat eens horen wat jullie voor ideeën hebben!

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:08

Wat dacht je van Klodder voor het driekleurpoesje?
Voor de poesjes: Polly, Ivy, Klodder
En voor de katertjes Tom, Jerry, Garfield, Travis

Ze zijn wel heel erg schattig by the way!!
Vooral dat driekleur poesje..
Het is dat het zover weg is.. anders.... :o

Mijn eigen kat is ook ooit ergens gevonden en heb hem toen eerst als pleegkat gehad en besloten hem te houden. Heb hem de naam Boris gegeven, omdat het een vreselijk ondeugende kat is :P

Zinn

Re: Poezennamen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:02

Mss kan het voor inspiratie zorgen, onze 2 kittens, zijn 2 rode katertjes, heten Nougat en Karamel.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:07

Katertjes
Habbes
Hobbes
Hebbes
Dikkie
Boef
Jip

Poesjes
Pien
Pinky
Pip
Bernadientje
Tigsy (spreek uit als Tiksie)
Dido
Janneke
Heidi ( :+ )

Ik noem maar wat! :')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:17

ik zou zeggen verzin eerst een thema of ee nbeginletter en dan pas de namen. Ik kan nou wel at random namen gaan roepen, maar dan kan je net zo goed een willekeurige baby-namen site openen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:39

Helaas, wij werken niet met beginletters of thema's. We zoeken meestal gewoon een naam die bij het kitten past. we hebben nu een kleintje lopen. die is alleen gevonden en erg klein voor haar leeftijd. Die heet Frummel. Ooit kregen we een nestje van 2 zwartjes en 2 cypertjes. Een van die zwartjes was zoveel groter en we zeiden gelijk: wat ben jij een dikke Beer. Dat werd Beer. Of een mooi getekend tabby poesje met een superzachte vacht: dat werd Donsje. Soms worden er wel namen bedacht door mensen die even voor de lol komen kijken. En ik wil geen babynamen, maar gewoon leuke poezennamen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:33

dan wil ik foto's ter inspiratie :Y)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:08

Wij hebben onze schildpad Floddertje genoemd( idee van mn vriend) en onze cyperse heet Sunny( mijn idee). Past ook echt bij ze.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 22:17

Effe een paar foto's opgezocht voor de liefhebber:

Afbeelding
De twee rode katertjes en 1 cypers/wit katertje
Afbeelding
Vooraan zit het lapjespoesje en erachter een ander cypers ventje
Afbeelding
links weer het cyperse ventje en rechts cypers/wit poesje.

De rood/witte kater is vernoemd naar zijn redder Erdal, ( tja...) maar wordt in het gewone gebruik maar verbasterd naar Ernie.
Moeder Floortje is ook een uber-schattige lapjespoes met rood, wit en cyperse vlekken. Ze is heel lief. Kan prima met de poezen die hier nog rond lopen. alleen met de hond wil het niet zo. Ze vreet hem bijna op, terwijl wij echt een superlieve hond hebben. Maar poes denkt er anders over. Ze is ook heel gezellig en huiselijk. Gaat op de vensterbank liggen, of ergens op de bank. De ukjes hebben een heel moeilijke start gehad, ze zitten nog behoorlijk onder hun gewicht. Ze zijn ook heel klein, terwijl ze al zeker 5 weken (ruim) oud zijn (voor de degene die er verstand van hebben: ze wegen tussen de 350 en 520 gram). Maar ze groeien nu goed, eten lekker zelf en nemen nog regelmatig een slokje bij mams. Ze spelen ook lekker, worden al stout en gedragen zich al bijna als een grote poes. Klimmen in de klimpalen/kattenhuisjes. En ze zijn zo schattig! Komen na het eten gezellig op je schoot liggen.
Nee we houden er zelf geen want we hebben er al 3. Tenzij er een kneusje bij zit; dan wordt het anders. Maar het lijkt erop dat ze gewoon gezond zijn, dus voor allemaal moet een nieuw baasje gezocht worden.