Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
erg klein, super lief maar snapt niet echt vaak wat er aan de hand is
. Verder goed gezond.Mar_Nimbus schreef:lieke2 schreef:Of een mongooltje?
daar dacht ik ook al aan
dat kan namelijk in de dierenwereld ook gewoon
Daar dachten wij en de DA eerst ook aan..
)lieke2 schreef:Zo'n exemplaar heb ik nl volgens mij ook thuiserg klein, super lief maar snapt niet echt vaak wat er aan de hand is
. Verder goed gezond.
Die van jou ziet er wel schattig uit, gelukkig ook gezond

...Chichiba schreef:Dit komt inderdaad voor. Een poes kan verspreid over de krolsheid meerdere keren
gedekt worden, waardoor er een groot leeftijdsverschil kan ontstaan. Van soms een
paar dagen wat dus erg nadelig kan zijn voor de kittens van een latere dekking. Die
worden dan gewoon te vroeg geboren en zijn meestal nog niet voldoende ontwikkeld.
Een fokker laat de kater ook nooit langer als 3 dagen bij een poes om dit te voorkomen.
Zonder hulp overleven zulke kittens het eigenlijk nooit (geen zuigreflex ed). Het lijkt me
dus sterk dat dit kitje zo oud al is (6 weken) als ze te vroeg geboren is.
Het lijkt me ook eerder dwerggroei.
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/3 ... 001_AC.pdf
Voor ervaringen toets maar eens 'dwerggroei' kitten in google in.
dierenfan schreef:lijkt me eerder dwerggroei dan latere dekking. Maar kan ook andere afwijking zijn. Alleen enorm apart dat de moeder het dan niet verstoten heeft want katten zijn daar eigenlijk heel direct in bij kittens die wat mankeren.
wat ik trouwens vreemd vind zijn de gewichten van allebei. Kittens ide altijd goed drinken bij moeder en met 5 weken ook al goed brokjes eten horen met 5 weken echt wel 500 gram te wegen minimaal. Wij hebben 100 gram per week aankomen voor gemiddelde bij het asiel.
Weet je zeker dat moeder en de kater geen aids hadden ofzo? Aids of kattenziekte kan namelijk ook de groei remmen. Vaak krijgen ze zdan ook een dikke vocht buik met een voelbare ruggegraad. Let op dat dit niet altijd met een test aan te tonen is. Als bijv. aids aangeboren is dan is het geen lichaamsvreemde stof en zal de snaptest geen aids uit wijzen.
Hopelijk is dit het niet!!!!