Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 22:54

Na aanleiding van een ander topic wilikdit even kwijt.
Ik lees meer en meer berichten van fanatieke eigenaren van gevaarlijke honden die het gedrag van hun dieren bagataliseren.
Er wordt dan gezegd dat andere mensen signalen hebben gemist of niet weten wat te doen.....
Dikke banketstaaf....Ikhoef niet te weten hoe jou hond reageerd....en mijn kinderen al helemaal niet.
Ik durf de stelling dus aan dat Alle gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet in het straatbeeld thuis horen

Wat is jullie mening,en ik zit niet te wachten op betweterig prutsmuts van fanatieke honden bezitters die elk komentaar goed praten en bagataliseren.

Floor_x

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:57

Niet op straat vind ik wel heel overdreven, zo'n dier moet immers ook uitgelaten worden.
Maar ik vind wel dat "gevaarlijke honden" niet zomaar bij iedereen geplaatst mogen worden, dus bij een goede trainer zou ik er geen problemen mee hebben.
Ik vind het dan wel belangrijk, dat zodra ze op straat zijn, dat ze aangelijnd en evt gemuilkorfd moeten zijn :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:58

hmm.... moeilijk.

ik ben het deels met je eens.
daarentegen, ik vind niet dat vreemden zomaar bij mijn hond in de buurt zouden moeten komen.
Ik kan me goed voorstellen dat er honden zijn die niet aangehaald willen worden,
dat zou ik zelf ook niet willen door een vreemde..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:59

Ik vind niet dat je dat kan maken... Zolang de honden aan een goede riem zitten en de eigenaar verstandig genoeg is om genoeg afstand te houden van honden en bv kinderen vind ik dat ze er gewoon meer over straat mogen :)

kimmie261

en wat zijn de potentieel gevaarlijke honden dan in jou ogen??

je hebt nl procentueel gezien meer kans om door een tekkel gebeten te worden als door een pitbull...

Thats_Me

Daar ben ik het niet mee eens. Elke hond kan potentieel gevaarlijk zijn. Als je kijkt naar de bijtincidenten zijn het toch de gezinshonden die voor het meeste leed zorgen.

Daarbij is het in 99 van de 100 gevallen de eigenaar die de hond gevaarlijk maakt. Een hond die daar meer aanleg voor heeft is door een verkeerde eigenaar ook makkelijker tot levensgevaarlijk te krijgen al gebeurd dit vaak onbewust.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:00

inderdaad.

wel vind ik dat je dergelijk gevaarlijke honden niet alleen achter moet laten.
Ik denk hierbij aan de hondjes die voor de supermarkt worden vastgebonden.
maar zolang ze aan een riem zitten, en de baas er mee om kan gaan.
prima toch:)

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:01

mijn potentieel gevaarlijke hond aan een riem houden is geen probleem maar de baasjes die hun brave fikke gewoon op elke aangelijnde hond laten afstormen das een groter probleem. Vooral als ze roepen "Hij doet niks hoor".

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:02

Dinges11 schreef:
mijn potentieel gevaarlijke hond aan een riem houden is geen probleem maar de baasjes die hun brave fikke gewoon op elke aangelijnde hond laten afstormen das een groter probleem. Vooral als ze roepen "Hij doet niks hoor".

klinkt bekend.

"euhh, die van mij wel!"

mika11

In ieder geval altijd aangelijnd.
Bepaalde rassen (hondagressieve rassen) zouden verplicht altijd aangelijnd moeten zijn.
En ook niet aangelijnd in een losloopgebied gaan lopen.
Dan verwachten ze dat alle honden die los lopen, dat de eigenaren hun honden terug roepen zodat er niks kan gebeuren. Dat is de omgekeerde wereld.

Gemuilkorfde honden ook altijd aangelijnd.
Hier is namelijk in de buurt een gemuilkorfde hond (omdat ie echt aanvalt), maar die loopt wel los.
De eigenaren vinden dat het kan, omdat hij niet kan bijten met muilkorf.

shilady

kimmie261 schreef:

je hebt nl procentueel gezien meer kans om door een tekkel gebeten te worden als door een pitbull...

Idd
en het zijn meestal die kleine hondjes die gelijk naar mijn grote hond gaan blaffen als ze der zien ...
mijn buurvrouw heeft ze nog nooit stil kunnen krijgen elke keer is het hetzelfde verhaal ...

Gelukkig negeert mijn hond ze ook vaak genoeg maar afentoe wil ze natuurlijk ook terug blaffen en der haren omhoog doen..

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:03

Dinges11 schreef:

idd ik weet daar alles van...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:04

kimmie261 schreef:

Ik vermoed zo dat papagroom doelt op honden die eerder hond- of mensagressief gedrag hebben vertoond ;)

mika11

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:07

Wat voor ras het ook is, als een hond hond- of mensagressief is zou hij altijd aangelijnd moeten zijn en niet in losloop gebieden komen.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:07

Dinges11 schreef:

Hmmm herkenbaar.
Onze hond is een goedzak, maar alleen los als wij de gehele situatie kunnen overzien. In losloop gebieden komen wij niet, want de ervaring leert ons dat lang niet elke hond daar even sociaal is.
Jammer genoeg is ònze hond dan vals, omdat hij zich verdedigd als hij wordt aangevallen. En ja, onze hond richt meer schade aan als hij zich verdedigd dan een tekkel, dat zal ik ook niet ontkennen.

Maar alle gevaarlijke honden niet in het straatbeeld? Elke hond is een potentieel gevaar, dus alle honden maar verbannen tot de achtertuin? Of een ritje tandarts en ze een ongevaarlijk kunstgebitje geven?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:08

volgens mij heb ik verkeerd gelezen.

Citaat:
Bepaalde rassen (hondagressieve rassen) zouden verplicht altijd aangelijnd moeten zijn.
Dan verwachten ze dat alle honden die los lopen, dat de eigenaren hun honden terug roepen zodat er niks kan gebeuren. Dat is de omgekeerde wereld.

Hier is namelijk in de buurt een gemuilkorfde hond (omdat ie echt aanvalt), maar die loopt wel los.
[/quote]

Niets omgekeerde wereld. In een losloop gebied hoor je, je hond onder appél te hebben staan. Heb je dat niet dan heb je hem aan de lijn en je hoort gewoon je hond bij je te roepen als je een hond gaat passeren die aan de riem zit. Niets meer dan gewoon fatsoen!
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 23-07-11 23:11, in het totaal 2 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:08

Ik heb zo'n type hond en ben stapelgek op haar.
Vind dat het mijn taak is om haar bij mensen weg te houden maar ook mensen bij haar weg te houden.
Ze loopt zonder muilkorf en dat gaat prima ze wil alleen niet aangeraakt worden door vreemden nou oke dan bescherm ik zowel mens als hond door dat te voorkomen maar en ja daar komt de maar er blijven altijd mensen die na herhaalde waarschuwen het toch willen proberen (wat ik natuurlijk niet toelaat).
Kijk ik wil niet het gedrag van de hond goed praten maar soms ligt het ook echt aan de instelling van mensen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 23:09

Blue_Eyes schreef:
kimmie261 schreef:

Ik vermoed zo dat papagroom doelt op honden die eerder hond- of mensagressief gedrag hebben vertoond ;)

Dat noem ik een gevaarlijke hond.....een potentieel gevaarlijke hond is een hond die door een leekniet hanteerbaar is.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:09

Dinges11 schreef:

Ja ik vind dat niet slim mensen zouden dan toch eerst moeten vragen of het kan .
Daarbij is de aangelijnde hond vaak feller om de baas te beschermen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:10

Thats_Me schreef:
mika11 schreef:

Niets omgekeerde wereld. In een losloop gebied hoor je, je hond onder appél te hebben staan. Heb je dat niet dan heb je hem aan de lijn en je hoort gewoon je hond bij je te roepen als je een hond gaat passeren die aan de riem zit. Niets meer dan gewoon fatsoen!

Vind ook dat dat inderdaad wel zo fatsoenlijk is.
Een beetje rekening met elkaar houden is toch niet te veel gevraagd.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:10

X_Linz_X schreef:
Dinges11 schreef:

klinkt bekend.

"euhh, die van mij wel!"

Inderdaad anders zou hij niet aan de riem zitten he..

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:11

Je kan de problemen wel leggen bij eigenaren van minder sociale honden maar ik kan mijn hond nog zo goed aanlijnen als andere hun hond gewoon los laten en hem niet onder controle hebben, want dat hoeft niet want hij doet toch niks.... wat moet ik dan?

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:12

@roweentje

nouu.. ik denk niet dat elke hond aan de riem zomaar bijt.
ik hoop daarentegen wèl, dat elke hond die zomaar bijt, aan een riem zit

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:14

helemaal mee eens!! mijn hond is een keer angevallen door 2 ritsbacken die heel agressief waren, de egenaar dacht om 11 uur ´s avonds geen anderen honden meer tegen te komen en ze waren los en hadden geen muilkorf om. (mijn hond was 1 jaar en mijn vader liep met hem buiten en mijn hond liep los. nog tseeds moet dei man lachen als mijn hond geiiriteerd en boos word op zijn honden. ze zeggen dat honden veel vergeten nou dit is mijn hond kennelijk niet vergeten en ik ook niet!!! maar ik vind niet dat dat op het gebied van ras maar van gedrag want je hebt ook brave ritch backen. maar het punt is de baas vormd de hond dus die bazen nemen een anderen hond e viola het begint op nieuw.......... o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:16

kimmie261 schreef:
papagroom schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat noem ik een gevaarlijke hond.....een potentieel gevaarlijke hond is een hond die door een leekniet hanteerbaar is.

Ik heb een paard gehad wat voor een paardenleek niet te hanteren was... daar reed ik ook mee over straat, dit zou dus ook niet mogelijk.

Ook heb ik een hond die het niet overweg kan met grote mannen, en daar liep ik ook mee over straat.
Niet iedereen kan hem zomaar vastpakken.