Anoniem schreef:Misschien ga je te snel? Ik begrijp dat de oude groep al een poos samen heeft gezeten, dat ze dan zo reageren op een nieuweling in hun verblijf vind ik nog niet zo raar. Hoeveel tijd is hier overheen gegaan?
Het is niet in hun verblijf gebeurd maar in neutraal terein. Als de nieuwe in hun terein zat hadden ze haar allang afgemaakt denk ik.. Dit duurt nu al een paar dagen. Toen ze hier kwam zat ze in een hok alleen, weg bij de anderen, om even te wennen aan haar niuwe thuis, voor een dag+nacht. Daarna koppeling 1, maar lukte niet dus een dag+nacht naast elkaar gezet om te laten wennen en toen koppeling 2 (ik doe deze methode nooit, aan elkaar laten wennen, want dan kunnen ze juist agressief opbouwen tegenover elkaar, maar de eerste manier lukte niet..)
Koppelingen kunnen wel weken duren, maar ik moest ze gewoon uit elkaar halen omdat het uit de hand liep. Ik heb trouwens wel veel ervaring met koppelingen en konijnen. Had ze gered maar rammen zaten bij de voedsters dus heel veel baby konijntjes etc... Zieke konijnen, konijnen met gas, verstoppingen etc. steeds weer opnieuw koppelen enzo..
Zodra ik hier geen bloed zie vloeien in de 2 groepen die ik nu heb, laat ik ze geweoon zo zitten. Alleen een probleem dat het konijntje niks wilt eten van de stres..