Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mariska_28 schreef:Je kunt een windhond niet afleren achter dingen aan te gaan.... Dat is er echt ingefokt. Je loopt dus altijd het risico dat als hij losloopt er achter aan gaat. Net als vele honden trouwens, ken genoeg jagende herders, airedales etc.. maar het verschil is dat die niet snel genoeg zijn er 1 te vangen.
Maar het feit dat je een kat niet op kan voeden, moet dan toch inhouden dat je moet voorkomen dat hij kan jagen?
(even over de kleine dingen) Goof schreef:Draai het eens om; als je het je hond kan afleren een konijn te vangen, waarom zou je dat dan niet doen?
Alou schreef:Hoezo de honden mogen zinds een jaar toch ook los. als jij wil dat de katten vast moeten dan zijn de katten ook aan aanlijnplicht gebonden. wat jij nu niet meer bent.
Mariska_28 schreef:Goof schreef:Draai het eens om; als je het je hond kan afleren een konijn te vangen, waarom zou je dat dan niet doen?
Maar dat lukt je dus niet met een (half-) windhond...
Goof schreef:Ik wil wel eens zien hoe je een kat afleert vogels te vangen als hij uren van huis is en een flink eind uit de buurt. Dier zal dan echt niet bij zichzelf denken:"Goh, ik mag geen vogel vangen, nah, dan laat ik 'm maar lekker zitten...."
Wilawander schreef:Goof schreef:Ik wil wel eens zien hoe je een kat afleert vogels te vangen als hij uren van huis is en een flink eind uit de buurt. Dier zal dan echt niet bij zichzelf denken:"Goh, ik mag geen vogel vangen, nah, dan laat ik 'm maar lekker zitten...."
Dat zeg je zo hé. Die van mij heb ik afgeleerd ze te vangen hier daar ik vogels bij voer. Nu vangt hij ze bij de buren

OP een gegeven moment had ik elke dag wel een vogel achterhuis liggen soms plus boze vogel familie die de kat dan weer de stuipen op het lijf joeg