Rollende hond..!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annewill

Rollende hond..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:18

Hallo,

Ik ben sinds kort verhuisd naar een huis met een flinke lap gras. Nu heeft mijn bordercollie sinds enige tijd de gewoonte om op zijn rug al schurend en schurkend over het gras te rollen. Hij lijkt dit erg lekker te vinden. Hij is al nagekeken op vlooien en teken, we hebben hem voor de zekerheid gewassen met vlooienmiddel en ook een pipet met vlooienspul in zijn nek gedaan. Ik weet dat honden het heerlijk vinden om over iets te rollen wat stinkt of rot. Maar er ligt over het hele grasveld niks. Wat zou dit nou kunnen zijn. (bij ons vorige huis hadden we alleen een stuk stoep).

Iemand enig idee.

Groetjes A.W.

Babsiej

Re: Rollende hond..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:19

Lekkere rugmassage :) Mijn honden doen dit ook... Vaak na een wandeling, of gewoon smorgens als ze net naar buiten mogen, gewoon als ze lekker blij zijn dus:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:23

Mijn border kruising vind dat ook heerlijk om te doen. Vooral op kort vochtig gras :j Ik zie het als een natuurlijke douche :P Hij is daarna altijd heerlijk schoon :)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:27

Oké, dus dat is het.. Ja hij gaat dan helemaal los schuurt en knort om je naar te lachen..:).. Maar hij geeft zichzelf gewoon een massage..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:28

lima doet dat ook dagelijks.. In te tuin, op de bank, op de vloer.. En dan met de nodige debiele geluiden erbij :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:29

Onze hond deed dit eerder altijd nadat ze eten had gehad. Dan kreeg ze de gekke 5 minuten, racete ze door het huis en dat werd afgesloten met rollen op de mat of in de tuin op het gras. Inmiddels is ze ruim 15, en iets minder enthousiast ;) . Het rollen doet ze nog wel dagelijks, maar niet meer zo gek als vroeger :) .
Edit: Vaak rolt ze dan ook over een kauwbotje heen ;) .

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:30

De mijne doet dit ook vaak. Daar geniet ze echt van. heeft niets met vlooien ofzo te maken!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:31

eilleen333 schreef:
Onze hond deed dit eerder altijd nadat ze eten had gehad. Dan kreeg ze de gekke 5 minuten, racete ze door het huis en dat werd afgesloten met rollen op de mat of in de tuin op het gras. Inmiddels is ze ruim 15, en iets minder enthousiast ;) . Het rollen doet ze nog wel dagelijks, maar niet meer zo gek als vroeger :) .
Edit: Vaak rolt ze dan ook over een kauwbotje heen ;) .

Dit doet Gijs idd ook altijd.. Als een dolle Stier rennen. Helemaal dol. Neerploffen en rollen maar.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:32

Onze hond doet het ook vaak... Maar dan op een net bemest weiland -O-

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:33

Onze honden liggen ook wel eens heerlijk te rollen in het gras. Dat doet iedere hond toch weleens?

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:33

Lisa_western schreef:
Onze hond doet het ook vaak... Maar dan op een net bemest weiland -O-

:')

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:33

De Australian Shepherd van de buren vind dat ook zo heerlijk :)
Vooral als ze net in het water is geweest is het rollen groot feest.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:34

it_is_me schreef:
Onze honden liggen ook wel eens heerlijk te rollen in het gras. Dat doet iedere hond toch weleens?

Nou ik heb hem al 3 jaar. Maar hij deed het op deed stoep nooit, of als tie uitgelaten werd ook niet. Hij is denk ik erg blij met het nieuwe plekje..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:35

elke dag, rennen, rollen, rennen, koprol, rennen rollen rennen snuffelen rennen rollen etc.
meestal in gras/zand, als ik pech heb in eendenpoep, bemest weiland of rottende dooie vogel/eekhoorn/eend/vis :D

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:36

Jade schreef:
elke dag, rennen, rollen, rennen, koprol, rennen rollen rennen snuffelen rennen rollen etc.
meestal in gras/zand, als ik pech heb in eendenpoep, bemest weiland of rottende dooie vogel/eekhoorn/eend/vis :D

Briljant..:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:16

Mijn hondje deed dat ook vaak. Het liefst op eendenpoep of iets anders smerigs. Hoe vaak hij wel niet met een groene/bruine vlek op z'n rug zat. En stinken dat het deed! Maarja, hij ging ook altijd helemaal los met dat rollen. Op z'n rug en dan wiebelen met z'n lijf, van links naar rechts. En dan zo'n soort schurkend geluidje.
Als ik 'm krabde op z'n rug, zat hij ook altijd helemaal te genieten. Ik zie zo z'n koppie weer voor me <3

Ze vinden het gewoon lekker :j

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:18

Onze rottweiler doet het ook een aantal keer per dag..
Van de week deed een hond uit het asiel het ook op de betonplaten..
Onze rott doet het trouwens ook op een net bemest weiland etc

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:20

Rebel_Jits schreef:
Mijn hondje deed dat ook vaak. Het liefst op eendenpoep of iets anders smerigs. Hoe vaak hij wel niet met een groene/bruine vlek op z'n rug zat. En stinken dat het deed! Maarja, hij ging ook altijd helemaal los met dat rollen. Op z'n rug en dan wiebelen met z'n lijf, van links naar rechts. En dan zo'n soort schurkend geluidje.
Als ik 'm krabde op z'n rug, zat hij ook altijd helemaal te genieten. Ik zie zo z'n koppie weer voor me <3

Ze vinden het gewoon lekker :j

Ja dat doet Gijs ook, hard wiebelend van links naar recht, grappig ik dacht heel eerlijk gezegd dat ze het alleen deden in poep of iets rottends.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:21

Het kan ook nog zijn dat ze dat stukje lekker vinden ruiken, die van mij doen het bij voorkeur in de vogelpoep... Ook eens gehad dat ze in een dooie vis gingen rollen :r Toen moesten ze verplicht in de douche, want ze stonken letterlijk naar rotte vis.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:22

bromfiets schreef:
Het kan ook nog zijn dat ze dat stukje lekker vinden ruiken, die van mij doen het bij voorkeur in de vogelpoep... Ook eens gehad dat ze in een dooie vis gingen rollen :r Toen moesten ze verplicht in de douche, want ze stonken letterlijk naar rotte vis.

Haha douche.. Oooo als die van mij het woord alleen al hoord is tie pleitte..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:23

de mijne komt (gelukkig) nog altijd vaker relatief fris ruikend terug dan stinkend :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:24

annewill schreef:
bromfiets schreef:

Haha douche.. Oooo als die van mij het woord alleen al hoord is tie pleitte..

Hier hetzelfde, vonden ze helemaal niet leuk... Ik wel daarentegen :+

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:28

Die vindt t gewoon heerlijk :D!

Even klein tipje:
Als je de hond net hebt gewassen werkt een pipetje niet..
Moet ongeveer een week tussen zitten..
Aangezien het spul in de vetlaag moet gaan zitten, en je dit met het wassen veel minder wordt...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:29

hier ook beide honden die lekker met regelmaat liggen te rollen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:30

Onze honden doen dit gewoon op de stenen in de tuin. Ze lijken wel een vis op het droge zo zijn ze aan het spartelen. En grommen/blaffen/rare geluiden maken :') heerlijk vinden ze het!!