ooit gebeten door een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

ooit gebeten door een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 10:15

Ben je ooit gebeten door een hond?
Zo ja, welk ras?
Heb je nu iets tegen dat bepaalde ras?

Ik ben ooit gebeten door een grote new foundlander. Maar heb niks tegen het ras en ook nooit gehad tegenover die speciale hond. Mijn oorlel was doormidden en had wat krassen in mijn nek.

E_Nalanta

Re: ooit gebeten door een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:18

Ja, ik ben ooit gebeten door een mix - geen idee wat het was. Iets met wolfshond. Beest komt naar me toe en bijt me vol in mijn hand,
vriendin had al gewaarschuwd dat hij 'niet zo lief was' maar hij was gewoon vals :+

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:19

Ja ik ben ooit gebeten door een ehh hoe heet dat ras nou ookal weer :P Zo'n klein gevlekt hondje, ben nog steeds wel een beetje bang voor die hondjes nu.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:19

Één keer door een dobermann. Was onze eigen hond. En het gevolg van miscommunicatie. Ze beet in mijn rechterhand, schade viel mee: mijn hand deed een beetje zeer en er zaten wat schaafplekken op van haar tanden. Het was ook maar een hele korte knauw.
Ik heb nu niets tegen dat ras, vindt het nog steeds ontzettend mooie honden! Ik weet dat het mijn eigen schuld is geweest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:20

ik ben toen ik klein was een keer gebeten door een yorkshire.
Dat was eigen schuld dikke bult... ik aaide het beestje zonder te vragen of het kon... en meteen al vroeg een wijze les geleerd :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:21

Ik ben toen ik heel erg jong was gebeten door een Jack Russel, in m'n lip :+
Heb niet speciaal iets tegen het ras, ken ook hele leuke Jacks.
Maar ken dan ook wel heel veel valse Jack Russels haha, krengetjes.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:21

1x zachtjes door zo'n klein kefhondje in m'n kuit, was zo'n brutaal on opgevoed beest in het pension :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:22

Nee nog nooit eigenlijk. Wel bijna door een minipony. :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:22

Nee, wel bijna!
Maar toen heb ik hem een fikse lel op z'n snuit gegeven.. Dat was de eerste reactie..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:24

mijn man heeft wel een groot litteken op zijn hand... door een doberman achtige zwerfhond in spanje die in de auto sprong bij hem. Hij was toen ook jong en een tijd bang geweest van dobermannen... maar nu helemaal niet meer.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:25

Ik ben vroeger in mijn gezicht gebeten door een Duitse Herder en een aantal jaren geleden in mijn hand door een Groenendaeler.
Ik heb niks tegen deze rassen.

Dat met die Duitse Herder scheen mijn eigen schuld te zijn en die Groenendaeler was gestoord.

Maar waarom zou je meteen iets moeten hebben tegen het ras? Dat snap ik niet helemaal.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 22-07-11 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:26

Ben toen ik een jaar of 8 was flink gebeten door een berner senner, heb er nog een litteken van.
Ben wel huiverig geweest voor deze honden, maar dat is inmiddels over ;)

Edit; hond bleek ernstige HD te hebben en bleek niet te vertrouwen, hij is later afgemaakt.
Laatst bijgewerkt door Goof op 22-07-11 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:26

c_alsemgeest schreef:
ik ben toen ik klein was een keer gebeten door een yorkshire.
Dat was eigen schuld dikke bult... ik aaide het beestje zonder te vragen of het kon... en meteen al vroeg een wijze les geleerd :+

Me too, alleen bij mij was het een Duitse herder. Helaas wel gebeten in mijn gezicht...
Ik ben nog steeds GEK op honden. Wel een paar jaar wat angst gehad voor honden maar op een gegeven moment weer een hond gehad (husky) en nu niks meer aan de hand :D !

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:27

Ja door een herder. Had boodschappen gedaan en liep daarmee naar huis tot ik langs zo'n steegje kwam wat achter tuinen loopt. Daar kwam die herder vandaan en beet mij direct.

Mijn buurvrouw is ook door een herder gebeten en flink toegetakeld. Ze heeft zelfs plastische chirurgie in haar gezicht nodig gehad en heeft een week op de IC gelegen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:27

Ja in mijn gezicht door de hond van mijn opa en oma, maar deze kon hier niks aandoen daar later bleek dat hij een behoorlijke tumor hadt.

Ik begrijp niet waarom je een hekel aan een ras moet hebben als je een keer gebeten bent.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:28

Edit: Sindsdien ben ik wel bang voor herders, vind ze doodeng.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 10:28

HorseTopShop schreef:
Ik ben vroeger in mijn gezicht gebeten door een Duitse Herder en een aantal jaren geleden in mijn hand door een Groenendaeler.
Ik heb niks tegen deze rassen.

Dat met die Duitse Herder scheen mijn eigen schuld te zijn en die Groenendaeler was gestoord.

Maar waarom zou je meteen iets moeten hebben tegen het ras? Dat snap ik niet helemaal.

Dat van iets tegen een ras hebben komt eigenlijk door een ander topic, het hele topic eigenlijk.....
Ik ben nooit gebeten door een duitse herder maar heb wel wat tegen dat ras! vind ze echt eng!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:29

ik ben 2x gebeten en beide keren was dat door een golden retriever.
:j
ik heb nu niks tegen dat ras hoor,de keren dat ik gebeten ben kwam dat doordat deze honden niet goed waren opgevoed.
dus ik heb niks tegen een bepaald ras,maar wel tegen onopgevoede honden!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:30

Door een x bordercollie in mijn hand. Ben in het algemeen veeel voorzichtiger met honden, niet alleen dit ras jammer genoeg. Ben verder niet banger voor dit ras ofzo.
Voordeeltje, mijn levenslijn is met 2,5 cm verlengd :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:32

ja,door mijn eigen hond...

en hard ook,maar was niet zijn schuld ,er was oorlog om een kluifje tussen 2 honden,ik trok de teef weg,mijn vriend de reu en deze schoot los,en viel meteen de teef weer aan,alleen daar zat mijn hand :+

en toen beet ie heel hard in mijn hand,dacht echt dat elk botje zo ongeveer gebroken was wat er te breken viel,maar een hand is veerkrachtig,dus het waren alleen 4 gaatjes die gehecht zijn en een tijd met een enorme dikke blauwe gezwollen hand gelopen...

was overigens een rottweiler die beet...en nee ik heb nog steeds niets tegen dat ras :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:33

ik ben ooit gebeten door een dobbeman. maar echt goed gebeten dat het gehecht moest worden.
Ben nooit boos geworden op dat beest want was mijn eigen schuld.
En nee ik heb geen hekel aan dat ras gekregen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:40

ik ben gebeten door een ruwharige fox terrier die ik aan het uitlaten was, ik tripte em omdat er een wesp achter me aan vloog, en laat ik daar nou net panisch van worden :+ Hond zag de kans en beet in mijn been maar geen kans gehad om door te bijten :n waren enkel blauwe plekken. was wel even flink boos geworden. maar heb niks tegen het ras :n Bella stond bekend als happer :+ Haar broer (inmiddels 14 jaar <3 ) is een echt schatje.

Ik vind verder herders niet zo leuk :+

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:42

essie_blue schreef:
Ik ben toen ik heel erg jong was gebeten door een Jack Russel, in m'n lip :+
Heb niet speciaal iets tegen het ras, ken ook hele leuke Jacks.
Maar ken dan ook wel heel veel valse Jack Russels haha, krengetjes.

Ja die bedoelde ik! :o

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:43

Ik ben meerdere keren gebeten, de ergste was in mijn gezicht door een Chowchow, gelukkig geen blijvende schade.
Daarnaast ben ik twee keer door een Duitse herder gebeten, één keer in een hondengevecht en één keer toen ik gewoon ergens nietsvermoedend voorbij fietste en die hond in één keer in mijn been hing.
Ook ben ik talloze keren in mijn hand gebeten maar dat was eigenlijk altijd meer happen dan echt doorbijten met schade, op die ene keer na met een spaniel die in mijn vinger beet en niet meer losliet......

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:45

Ik door 'n poedel toen ik 3 was... Kan het me dus niet echt heriineren... Maar heb al zo lang ik me kan herinneren echt een schurft aan poedels... groot of klein, maakt niet uit... Van mij mogen ze verdwijnen :+

Oh ja en 2 jaar geleden door een herderpup, in mijn duimnagel tijdens het spelen met een stokje....
Stokje was te kort :')