Maar sinds kort heeft 1 van mijn voedsters voedernijd...
Nu train ik ook nog niet zo lang met haar met clicker, heb toch het idee dat het gelijk gekomen is met dat ik met voer beloonde.
Alleen doet ze onder het trainen vrij normaal, wel wat heet en druk enzo maar daarvoor doe ik ontspanningsoefeningen en dat gaat eigenlijk steeds beter..
Maar als ik haar nu gewoon in haar bakje voer dan wordt ze helemaal gek. Als ze het biks hoort en ze ziet het bakje komen dan begint ze te grommen, te rennen, springt ze in het binnenhok, uit het binnenhok en als Fire niet netjes op zijn plek blijft zitten in het binnenhok dan bijt ze hem ook.
Nu heb ik geprobeerd om steeds te wachten totdat ze wat rustiger was en pas dan de bakjes neer te zetten, maar dat lijkt niet echt te werken.
Vanavond nadat ik de brokjes gevoerd had, wilde ik groenvoer geven en liet ik eerst Fire een stukje wortel eten, toen draaide Wieweet helemaal door hoor, ging rijden, probeerde het uit Fire's mond te pakken enzo. Fire laat een heleboel over zich heen komen maar nu was hij het zat en áls hij boos wordt dan uh moet je als konijn op passen voor hem
Dan gaat hij verstijven, om vervolgens flink uit te kunnen halen. Dat gebeurde dus op het moment dat ze uit zijn bek voer wou afpakken. Ik vind het al heel wat dat Fire het allemaal toe laten want hij is de leider van de twee.. Hij wordt elke dag uitgebreid gewassen en Wieweet niet door hem.
Maargoed ik vind het stresserige gedoe best wel vervelend en nu had Fire haar dus even flink op haar plek gezet, maar vervolgens begon ze weer......
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
En edit: Wieweet eet ook ontzettend snel haar krachtvoer, veel sneller als Fire wat betekend dat ze vaak ook al een gedeelte jat van hem omdat ze eerder klaar is.
Sindsdien geef ik het niet meer in een bakje maar strooi ik het door het hooi heen zodat ze niet zo snel kunnen eten en er dus langer over doen. Ik merk wel dat ze wat rustiger geworden zijn..
Als ik alleen thuis was en móest voeren ging eerst de helft van het voer verspreid door het buitenhok, dan op de benedenetage een wortel, dan boven gauw wat hooi..
)
Ze krijgen 2 keer per dag brok, 2 keer per dag hooi, 1x per dag groenvoer of vaker

Hoe weet je dat dan? Uit ervaring?