ik heb een kitten van 26 april die maar niet goed zindelijk wilt worden elke dag verschoon ik de kattenbak maar toch gaat hij vaak nog ergens anders plassen of poepen
de ene keer gaat hij wel op de bak en de andere x weer niet ik heb 3 bakken in huis staan die gebruikt kunnen worden
zitte er toevallig houtkorrels in de bak? want die van mij wilde daar ook nooit op heb een gewone kleikorrel dr ingedaan en toen was het goed!
AGarcia
Geplaatst: 21-07-11 20:54
Wij maakte onze kitten zindelijk door hem een paar keer per uur in de bak te zetten, toen 1x per uur, toen 1x per 2 uur en ondertussen ging hij al zelf
Waar is het kitten aangeschaft? Kittens die namelijk normaal opgroeien als huiskat zijn met een 3 á 4 weken leeftijd al zindelijk. In jullie geval zou ik een hondenbench aan schaffen. Kitten erin en kattenbak en mandje. Gaat dat goed dan een iets grotere ruimte geven en dan langzaam de ruimte groter maken.
Ylana
Geplaatst: 21-07-11 22:18
Niet alleen waar vandaan, maar ook hoe oud was de kitten toen hij bij jullie kwam?
Volgens mij is het eigen fok toch? Staan de bakken bij elkaar in de buurt of staan ze verspreid door het huis? Soms willen kittens nog wel eens hoge nood hebben en dan de bak net niet redden (of ze zijn te laks om er naartoe te gaan en dan heb je een probleem )
die van ons was goed zindelijk totdat er houtkorrels in de bak gingen..dan ging ze wel en dan weer niet op de bak. Houtkorrels weer verwisseld met gewoon grit en gelijk weer helemaal zindelijk. Ik zou die houtkorrels eerst de deur uit doen, misschien zitten ze wel in haar favoriete bak...
Gebeurd niet veel heb het maar 1xmee gemaakt maar kan ook zijn dat het kitten nu al een rangorde strijd aan het voeren is. 1x hebben we het gehad in het asiel. Kittens broer/zus naar hetzelfde adres. Broer was daar onzindelijk deed nooit wat op de bakken (2 bakken). Broer terug naar asiel, daar geen problemen. Toen alleen geplaatst en is nog steeds keurig zindelijk (nu 2 jaar). Wie weet is dat kitten bij jou er ook zo één?