hallo. Ik heb mijn cavias al een hele tijd, en ze hebben eig altijd al last gehad van schilfering in de oortjes. Heb ze laten nakijken door een kenner maar die zei dat het niks ergs was. Is dat normaal? Zag net ook echt een dikke klomp oorsmeer erin zitten. Kon het er zo met een pincet uithalen.. Eromheen allemaal velletjes. Komt het iemand bekend voor?
Ten eerste hoort dit bij gewoon BB, dus ik tem even.
Verder: wat voor "kenner" was dit? Ik heb zelf nog nooit cavia's met schilferige oortjes gezien. Het KAN een oorparasiet zijn als oormijt of schurft maar ik weet niet precies hoe je schilfers eruit zien natuurlijk... of een voedingsprobleem. Krijgen ze voldoende Vitamine C in hun voer?
Verder zou ik ipv een kenner te pakken gewoon naar de DA gaan en vragen wat er aan de hand is. Hebben ze er jeuk van, zou ik het helemaal doen.
Neej
Ik heb het wel is bij mijn teddy cavia's die hebben een wat drogere huid... doe het altijd gewoon met babydoekjes af... en schoon zijn ze weer voor een tijdje
ik heb ook teddys, ze hebben er helemaal geen last van, op het oortje ook niet, gewoon droog in het oortje, ze krijgen genoeg vitamine C, hebben geen schurft, en krijgen af en toe een druppel in hun nek voor parasieten.. zal babydoekjes proberen:)