3 honden, hoe doen jullie dat toch?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

3 honden, hoe doen jullie dat toch?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 10:19

3 honden uitlaten? Tegelijk? Apart? Ik vind het soms al een hele opgave met 2 honden :D . Met vakantie? Allemaal mee? Of naar een pension?

Kortom, wat zijn jullie ervaringen met 3 honden? Ik heb nu 2 honden, maar heel stiekem zou ik er best 1tje bij willen :D. Een beetje oriënteren dus...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:22

als je 2 honden al een opgave vind lijkt me er een 3de bijnemen niet verstandig ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:24

ik heb met 4 honden tegelijk gelopen. Is een kwestie van uitzoeken welke honden goed bij elkaar kunnen lopen en van duidelijkheid.
Ze mogen niet trekken etc.
We hebben kennisen waar ze toen over verdeeld werden als we ergens heen gingen waar geen honden mee konden. Maar meestal gingen de honden gewoon mee op vakantie (de camping).

Denk er wel aan dat je nu steeds meer een roedel krijgt. Wij hebben niet zelf gekozen voor die derde hond (soort van erfenis), maar je merkte wel het verschil. 2 van de honden samen pakten altijd de andere (die hond was dan ook het zachte eitje).

EmptyWords

Re: 3 honden, hoe doen jullie dat toch?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:25

ik heb er 3, laat ze tegelijk uit, maar ze kunnen ook alledrie los lopen, dit gebeurd dan ook eigenlijk altijd. maar ook aan de riem kan het prima... ze lopen gewoon mee, mogen niet trekken.

op vakantie blijven ze vaak bij mij, en als ik wegga bij mijn ouders.... dus dat is gewoon opgevangen, hebben we ook al afgsproken voordat we de 3e hond erbij namen

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:27

Wij hebben er nu 4 lopen, 2 van ons zelf en 2 oppas. Gaat prima hoor! In de ochtend doen we zin in de auto en rijden we naar het veld toe, in de middag gaan we naar het bos (1 1/2 uur) en in de avond maken we ook een grote wandeling. En tussendoor nog wat "plasrondjes". Wij hebben het geluk dat er 1 standaart losloopt, dus die hoeft niet aan de riem. Ik zorg ook wel eens voor 5 honden, en dan loop je ieder rondje gewoon 2x. Je moet eigenlijk gewoon zorgen dat je minimaal 1x per dag echt goed uitgaat met de honden, dus dat ze ruim een uur lekker kunnen rennen en ravotten. Heb je er voor de rest van de dag geen hond meer aan :D En tja met vakantie, wij passen op op honden en als we zelf gaan, gaan ze mee ;)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 10:28

EmptyWords schreef:
ik heb er 3, laat ze tegelijk uit, maar ze kunnen ook alledrie los lopen, dit gebeurd dan ook eigenlijk altijd. maar ook aan de riem kan het prima... ze lopen gewoon mee, mogen niet trekken.

op vakantie blijven ze vaak bij mij, en als ik wegga bij mijn ouders.... dus dat is gewoon opgevangen, hebben we ook al afgsproken voordat we de 3e hond erbij namen

Ja, mijn ouders passen nu ook op. Maar ik denk dat ze iets minder enthousiast is als ik met 3 honden aan kom zetten :').

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:31

Hier ook 3 honden tegelijk gehad... en helaas honden die je echt niet samen kon uitlaten dus liet ik ze om en om uit... ja dat was een dagtaak... 2 kon ik nog wel samen mee nemen naar het bos waar ze los konden dan had ik 2 vliegen in 1 klap... je moet er wel 100 % achter staan want eenmaal drie honden en je moet zoals mijn apart gaan lopen moet je wel jaren volhouden;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:31

heb er ook 3, gewoon tegelijk lopen, 1 aan de ene kant, loopt wat sneller
en aan de andere kant mijn oudje van 14 en andere hond, liever lui dan moe..

Met vakantie gaan ze altijd mee, we zoeken een camping waar de honden meemogen..
ze gaan 5 keer per dag uit, mede omdag ik 2 reutjes heb die graag in huis plassen als het niet naar de zin is..
niet grote plassjes, gwn paar druppels.. en ook omdat de oude dame niet zo goed meer kan inhouden.

daarvan gaan ze 2 keer per dag naar het bos, lekker los.. als kiara(de oude) niet meer wilt lopen gaat ze mee in de rugzak, ga over het algemeen ook met de fiets, dan kan ze in het mandje zitten als ze niet meer wilt..

je hebt wel een roedel, neem je 1tje niet mee of ga je met 1tje fietsen ofzo dan blijven die andere 2 bij de deur wachten netzolang hij weer terug is.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:40

Drie honden tegelijk uitlaten.....dat hangt van de honden af en van de baas.
Heb zelf vier Bordeauxdoggen maar 3 tegelijk uitlaten wa echt mijn max.
Moet er bij bekennen dat elke hond er bij minder tijd voor de opvoeding betekent.
Wat vakantie betreft: veel huizen verhuurders houden twee honden als max. aan.
Overigens zijn wij twee jaar geleden naar Sauerland geweest, paradijsje gehuurd van een hondenliefhebber.
Compleet omheind met fantastisch uitzicht. Diepvriezer voor het hondenvoer en honden gratis mee.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:52

Mijn man loopt met alle 3 de honden, ik zelf houdt het dan bij twee keer lopen maar komt ook dat ik door rheuma niet veel kracht heb en dat is normaal ook niet nodig maar stel ze gaan aan de sjouw dan houdt ik 3 duitse herders niet hahaha

Vakantie doen we niet aan, hebben nog meer dieren en met 3 grote honden is me dat teveel stress.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:54

Wij hebben er 4 ( 3 aussies,1 golden).Gaat prima met uitlaten,kwestie van opvoeden.Tijdens vakantie gaan ze naar een pension in de buurt,prima geregeld.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:00

Wij hebben er ook 4 (een mechelse herder, duitse dog, rhodesian ridgeback en een basset, allemaal grote dus). We wonen wel op een boerderij, dus ze lopen veel los en op stal enzo, ik zou ook niet met 4 honden een lange wandeling maken waarbij ik veel moet oversteken, maar vanuit hier kan ik zo het bos in, dus hoeven ze niet eens aan de riem.

Toen ik er nog 3 had deed ik dat wel hoor, gewoon door de stad enzo, maar nu heb ik 2 jonge honden en daar heb je je handen toch wel vol aan.

Tijdens de vakantie blijven ze gewoon op de boerderij en komt hier iemand oppassen, wij hebben namelijk ook nog een hele groep kippen, katten en 7 paarden.
Laatst bijgewerkt door koenlover op 21-07-11 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:01

ik wandel nooit met mijn honden,ze lopen in de tuin.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:04

ik heb er momenteel 2 maar heb nu een pup er bij gekocht die komt in augustus dan hebben we er ook 3.
dan zullen we wel zien hoe dat gaat 3 hahahaha .

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:05

Wij hadden er ook 3 :) Erg gezellig hoor :D Je merkt alleen wel dat er 2 zijn die naar elkaar toetrekken, en 1 overblijft zeg maar.

Met uitlaten liepen we vaak met z'n 2e. Dus dan liep je 1x met de 3 honden. (we hebben herder-formaat honden, dus geen teckels)
En in de winter, als je alleen zou moeten, liep ik 2x. Ook niet erg hoor :)

Helaas is er 1 overleden afgelopen maand, dus hebben we nu 2 honden. En ja, die gaan gewoon samen gezellig mee :)

Op vakantie gingen we trouwens nooit, 1x geprobeerd, maar we kregen 3 magere honden terug. Aten enorm slecht. We hadden toen 2 honden bij 1 huis, en 1 hond bij een ander huis.
Niemand wou er 3 tegelijk, best logisch. Er zijn verschillende campings, die max. 2 honden per slaapplek accepteren. Dus het was ook heel moeilijk om 3 honden tegelijk mee te nemen. (iets om aan te denken?)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:07

Ik heb er vier......omdat ik niet kon kiezen toen de derde erbij kwam, dus zijn het er vier geworden. De jongste twee zitten altijd aan de lange lijn (10 meter) en de andere twee lopen los. Indien er iets aankomt waar ik geen zin in heb, doe ik de reu even aan het handvat van de lange lijn, mijn oudste loopt altijd los.

Soms vind ik het een gedoe, vooral als je andere mensen tegenkomt, maar wij wonen aan de uiterwaarden, dus ik steek de dijk over en loop heerlijk rustig.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:10

Ik ben met twee honden begonnen, waarvan er 1 een herplaats hond was met een vervelend verleden. Hij was niets gewend en kon nog niets, trok als een gek aan de lijn. Uiteraard is dat met flink trainen over gegaan. Bijna 1,5 jaar later kwam er nog een pup bij, toen waren het er dus 3 :D Sinds een krappe twee maanden heb ik er nog een hond bij, een hond uit het asiel, wat het totaal dus 4 maakt.

Alles gaat tegelijk uit. Ik ben erg streng voor mijn honden, maar wel heel eerlijk en duidelijk. Als ze aan de riem zitten wordt er niet getrokken, gespeeld, uitgevallen en meer van dat soort fratsen. Ze moeten in een vaste ''volgorde'' lopen, zodat de jachtlijntjes ook niet verstrikt kunnen raken. Als ik de woonwijk uit ben gaan 3 van de 4 altijd los.

Ik ben nog geen 1.60 m. en laat dus zonder problemen alle 4 de (middelgrootte) honden tegelijk uit.

Op vakantie ga ik nooit, vanwege het feit dat ik mijn honden niet naar een pension wil en kan brengen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:11

wij hebben er sinds kort ook 3.. leuke pup erbij nu :)

En het gaat geweldig :)

Vakantie's zijn ook geregeld hoor, dit jaar gaan we niet en volgend jaar gaan ze in pension :) of mee

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:13

Wij hebben er 4. :j Maar scheelt dat we niet hoeven uit te laten maar we ons eigen stukkie bos als achtertuin hebben wat omheind is.

als we op vakantie gaan komt kennis bij ons in huis :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:16

In het verleden heb ik onze (3) honden tegelijk uitgelaten en dat ging goed. Nu doe ik dat niet meer, omdat onze oudste hond (14) het niet kan vinden met de jongste en, het belangrijkste, omdat de oudste gewoon alleen moet. Lees: blind, doof. Dan ga ik liever met hem alleen lopen ;) Of met onze middelste hond, die los kan. :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:18

Heb 1 labrador van 1,5 jaar en dat is meer dan voldoende ;-)
Ik zou niet weten hoe ik meerdere honden voldoende aandacht moet geven!

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:30

Ik had er altijd, óf twee aan 1 kant lopen en een aan de andere, óf 1 los en in iedere hand 1 lijn. Maar het is inderdaad een kwestie van opvoeden. Als ze gewoon netjes naast je lopen in er weing aan de hand. In het begin moesten wij er ook een beetje aan wennen ( lees: de honden liepen een beetje heen en weer, we moesten telkens de lijnen overpakken om niet in de knoop te komen. We werden in de buurt dan ook het "vlecht-team" genoemd.... :') ) maar met een beetje consequente aanpak is het heel goed te doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:33

vroeger toen we nog gewoon in een woonwijk woonde liep ik met 5 honden ,2 argentijnen,1 rottweiler en 2 kruising argentijn/rottweiler..

de rottweiler liep altijd los,dus daar had ik geen kind aan,de andere 4 zijn/waren gewoon opgevoed,er wordt niet getrokken aan de riem,er wordt naar mij geluisterd,en er wordt niet uitgevallen naar andere honden..

ging prima verder...er liepen 2 links en 2 rechts...

nu heb ik er 6 en die lopen los op eigen terrein,ik wandel er nooit meer mee...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:34

Ik heb 4 ierse wolfshonden, bij elkaar goed voor 240 kilo, en ik laat ze gewoon tegelijk uit. Ook naast de fiets. Geen enkel probleem

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:39

Ik heb er nu 4 lopen, 2 jackrussels en 2 teckels...
oudste jack loopt los, de 2 teckels zijn gekoppeld aan elkaar en de ander jack loopt ook aan een lijn met koppellijn, zodat als nodig is ik de oudste ook even vast kan doen...
De 1ste 5 min zijn ze allemaal heel blij en trekken ze wat, dat is daarna over...

Maar als je nu al 2 honden een opgave vind, zou ik niet aan een 3de beginnen, maar dat is mijn mening

Op vakantie gaan we ook niet en als we al weggaan nemen we de honden mee.