Hoi Ik ben bezig met het maken van een hamsterkast. Maar nu wil k graag de binnen kant van de kast verfen, k heb hier thuis Zijdeglans Satin Lak staan
Is dit giftig voor de hamsters ? Als k ga verfen staan de hamsters op een andere kamer Maar als het opgedroogd is en ze in de hamster kast gaan, is het dan ook nog giftig ? Het zijn niet bepaald grote knagers
Ik heb mijn hamsterrad ook gelakt (jacht lak) de hamster knabbelt wel, maar eet het niet op.
WinSel
Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-11 20:19
Dus het zou wel kunnen ? Wat is precies Jacht Lak ? Dit lak wat k hier heb staan is speciaal voor hout, maar durfde er niet aan te beginnen totdat k weet of het wel of niet kan Dit lijkt trouwens wel meer op verf, tis gwoon wit, maar er staat op dat het Lak is..
Zou het niet doen. Je kan beter verf halen wat veilig voor kinderspeelgoed is. Daar heb ik mijn voliere mee geschilderd en parkieten knagen ook heel wat af.
Verf op waterbasis kan voor knaagdieren, het is alleen niet goed schoon te maken. Als je een nat doekje erover haalt heb je kans dat je een gedeelte verf mee pakt. Wat ik wel voorbij zie komen op het hamsterforum is botenverf/lak. Dat kan je dan gebruiken en dan moet je het goed laten drogen! Dat je niks meer ruikt!