Iemand ervaring met farmfood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Iemand ervaring met farmfood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:11

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het voeren van farmfood? Aangezien m'n hond last heeft van jeuk en dan voornamelijk de poten wil ik ander voer proberen. Ik wil ze gelijk alledrie overzetten en wegens de houdbaarheid en dat het niet persee in de koelkast of vriezer hoeft wou ik farmfood HE proberen en dan af en toe hart en pens compleet. Een andere hond heeft trouwens ook altijd moeite met ontlasten, ze krijgen nu choice lamb en rice.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:27

Ik voerde farmfood aan Rayos.
Hij ging van andere merken (ook dure dierenartsmerken) gigantisch aan de schijterij (ook na paar weken door blijven voeren) Op farmfood en kvv deed hij het goed :)
Wel moet ik zeggen dat hij wel meer verhaarde dan dat ik kvv voerde, maar had weinig vriesruimte dus had weinig keuze. Voor de rest qua gezondheid was het prima, geen diaree meer, mooie vacht, groeide er goed op (was een pup)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:37

Wij hebben 2 maltezers en een poedel dus dat verharen zal wel mee vallen, kun je me toevallig vertellen wat een grote zak kost en hoeveel kilo er in zit? De website van Farmfood zelf loopt bij mij constant vast.

Horse_

Re: Iemand ervaring met farmfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:48

Mijn jack russel lust het niet helaas. Vind het voer wel lekker ruiken en goed eruit zien. De rawhide kluif was wel zo op. Op de website van hun kun je een proefpakket aanvragen. Als je aangeeft om wat voor soort hond het gaat krijg je ook een voederadvies. Ik kreeg een zakje met een kilo van het voer, een maatbeker met het voer erin, folders en een kluif echt super!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:50

Alleen jammer dat de website het dus niet bij mij wil doen :+

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:51

Misschien een andere keer proberen. Bij mij deed hij het pas wel namelijk.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:52

Ik kreeg een bak van een kilo na een hondenshow... Mijn hond eet het niet :s Nu is hij wel een moeilijke eter hoor! Hond van m'n schoonmoeder eet vlot, en eet zo een bak leeg.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:53

Farmfood koste vorig jaar 39,50 per zak van 10 kilo. De prijs zal ondertussen denk ik wel omhoog zijn gegaan.

Ik heb zelf in een dierenwinkel gewerkt en de mensen waren allemaal erg tevreden over farmfood. Honden deden het er goed op en ga zo maar door.

Als je dit merk gaat voeren. Hoef je er voor de rest niks meer aan toe te voegen. Dit is namelijk al een complete maaltijd.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:56

Geef het zelf niet, maar diverse mensen die ik ken wel. Zij zijn erg tevreden.
Vind het persoonlijk ook een stuk prettiger ruiken dan veel andere merken.

@ Zera: prijs klopt maar gewicht niet. Er zit 15 kg in zo'n zak.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:09

Oeps sorry wist het al niet meer zeker. Maar je hebt inderdaad gelijk. Zal wel een ander merk in mijn hoofd gehad hebben.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:13

Meeste zakken zijn 15 kg hoewel er merken zijn die een alternatief voor een prijsverhoging hebben ingevoerd: zelfde prijs maar minder inhoud. Volgens mij zijn dat Royal Canin en Hills.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:22

Ik haalde altijd de 15 kilo zakken, prijs weet ik niet meer maar daar deed ik met rayos 5 a 6 weken mee per zak toen hij 8 maanden was (mechel X duitser)

Er zijn idd veel honden die het niet willen eten, maar dat komt omdat het minder lekker is dan gewone brok. Ze zijn vaak de zoute troep van dierenarts en supermarktvoer gewend :)
Rayos had dit in het begin ook, heb 3 dagen doorgezet maar hij at het daarna wel :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:47

BrankaZ schreef:
Meeste zakken zijn 15 kg hoewel er merken zijn die een alternatief voor een prijsverhoging hebben ingevoerd: zelfde prijs maar minder inhoud. Volgens mij zijn dat Royal Canin en Hills.

Nee R.C. is 15 kilo. Dat voer ik namelijk zelf aan mijn hond. Hills weet ik niet meer. Is alweer een jaar geleden dat ik voor het laatst in een dierenwinkel heb gewerkt. Dus weet het allemaal niet meer zo haha.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:55

Dacht dat de rasspecifieke soorten van RC lichter waren?
Maar goed, maakt verder niet uit voor FF. Daar zit nog steeds 15 kg. Dat weet ik wel zeker ;)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:58

De rasspecifieke soorten zijn 12,5 kilo en b.v de mini zijn wel 10 kilo.

Ja farmfood zit ind 15 kilo in. Die kwamen binnen in kartonne dozen. Die wogen 30 kilo en zaten 2 zakken voer in.

TS kun je ondertussen wel al op de site komen?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:26

Mijn hond haalt echt zijn neus op voor deze brokken. Maar ben eigenlijk geen enkele brok tegengekomen die hij lekker vindt.

Als je dus een beetje een kieskeurige hond hebt zou ik maar een kleine zak halen om te proberen;)

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:32

Wij voeren het ook aan onze amerikaanse stafford in combinatie met pens en hart 1x per week.

Hij moest in het begin ook wennen (kreeg bij vorige eigenaar ook vieze goedkope stinkbrokken), maar eet nu zijn bak er bij op. Voordeel is niet meer zoveel jeuk en zit veel mooier in het haar + goede ontlasting!